Wp Header Logo 350.png


در حالی که تولید پژو پارس به دلیل عدم رعایت استانداردهای 85 گانه باید از دی ماه 1402 متوقف می‌شد، همچنان شاهد تولید و عرضه این خودرو به بازار هستیم.

به گزارش مجله ماشین به نقل از خبرگزاری میران، اما موضوع به اینجا ختم نمی‌شود، چرا که در فایل صوتی لو رفته‌ای از مدیرعامل ایران خودرو، صحبت‌هایی تامل‌برانگیز به گوش می‌رسد.

علیمردان عظیمی در این فایل صوتی خطاب به یکی از نمایندگان مجلس می‌گوید: “اگر پژو پارس تا امروز آدم کشته؛ بگذارید ۶ ماه دیگه هم بکشه!”

این اظهارنظر عجیب در حالی مطرح می‌شود که نتایج گزارش‌های کیفی منتشر شده توسط وزارت صمت و سازمان ملی استاندارد، حاکی از کیفیت بسیار پایین محصولات پرتیراژ ایران خودرو، از جمله پژو پارس، است.

عدم انطباق‌های متعدد این خودرو با استانداردها، منجر به تشکیل بیشترین تعداد کمیسیون ماده ۴۲ در حوزه خودرویی سازمان ملی استاندارد شده است.

با وجود این موارد، ایران خودرو نه تنها به جای حل مشکل، اقدام به پیش‌فروش گسترده پژو پارس کرده، بلکه تولید آن را تا دی ماه ۱۴۰۳ نیز تمدید کرده است.

اما مردم چه باید بکنند؟ آیا باید منتظر بمانند تا پژو پارس جان عزیزانشان را هم بگیرد؟ نمی‌توان به بهانه قیمت پایین، جان مردم را به خطر انداخت.

ایمنی و استانداردها، خطوط قرمزی هستند که به هیچ وجه نباید از آنها عبور کرد.

 

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje