Wp Header Logo 404.png


منتشر شده در 24 اردیبهشت 1403 ساعت 11:00


اولین تصاویر آواتار 7

برند نوپای آواتار (Avatr) اولین تصاویر از محصول جدید خود را منتشر کرد. این خودرو ۰۷ نام دارد و در دسته کراس اوور های کامپکت قرار می گیرد. بر اساس برنامه ریزی ها این کراس اوور پیشرفته و لوکس تا پایان سال جاری با قیمتی بین ۲۵۰ الی ۳۵۰ هزار یوان وارد بازار خواهد شد. با نرخ روز ارز این ارقام به ترتیب معادل ۲.۱ و ۲.۹ میلیارد تومان هستند.

آواتار ۷ در همان کلاسی حضور دارد که تسلا مدل Y بر آن حکمرانی می کند. این کراس اوور خوش استیل ابتدا با پیشرانه هیبریدی شارژی مجهز به ژنراتور (EREV) و سپس با پیشرانه تمام الکتریکی وارد بازار می شود. طبق اطلاعات موجود فعلی، آواتار ۰۷ طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۸۲۵، ۱۹۸۰ و ۱۶۲۰ میلیمتر دارد و فاصله محوری آن به ۲۹۴۰ میلیمتر می رسد. با چنین ابعادی، ۰۷ کوچک ترین مدل آواتار به شمار می رود. البته این خودرو در قیاس با رقیب مستقیم خود یعنی تسلا مدل Y جثه بزرگ تری دارد.

نمای پشت آواتار 07

در حال حاضر آواتار دو مدل ۱۱ و ۱۲ را در سبد محصولات خود دارد و ۰۷ سومین مدل آن به حساب می اید. هر دو مدل مذکور به پیشرانه تمام الکتریکی مجهز هستند و ۰۷ نخستین خودروی آواتار با پیشرانه EREV خواهد بود. از آنجایی که خودروهای EREV از فروش مناسبی در چین برخوردار هستند، آواتار تصمیم گرفته ۰۷ را با چنین پیشرانه ای عرضه کند. در این نوع پیشرانه از یک موتور بنزینی کم حجم برای تولید برق اضافی و شارژ باتری استفاده می شود. به عبارت دیگر، موتور بنزینی هیچ ارتباط مکانیکی با چرخ ها ندارد و این موتور برقی است که نیروی لازم برای حرکت را تولید می کند.

از لحاظ طراحی، آواتار ۰۷ دنباله روی محصولات پیشین کمپانی خواهد بود. تصاویر رسمی موجود نشان می دهند این خودرو شباهت بسیار زیادی به کراس اوور ۱۲ دارد. در نمای روبرو، چراغ های روشنایی در روز مشابه با حرف C انگلیسی هستند و چراغ های اصلی در گوشه های سپر نصب شده اند. چراغ های حاضر در نمای عقب ساختار بسیار باریکی دارند و روی اسپویلر انتهای سقف چراغ های دوقلوی ترمز جلب توجه می کنند. با دقت بیشتر در تصاویر معلوم می شود آواتار ۰۷ از سنسور لایدار بهره می برد. این سنسور که ظاهراً توسط هواوی تأمین شده، در بالای شیشه جلو قرار دارد.

نمای جانبی آواتار 07

در آواتار ۰۷ مباحث آیرودینامیک تا حد زیادی رعایت شده؛ پیکره سیال خودرو، استفاده از دوربین های جانبی به جای آینه های رایج، دستگیرهای در مخفی شونده و همچنین نصب قالپاق مخصوص این موضوع را ثابت می کند. این خودرو به رینگ های ۲۱ اینچی و تایرهای ۲۶۵/۴۵ مجهز است.

در رابطه با مشخصات فنی آواتار ۰۷ فعلاً جزئیات منتشر نشده و باید منتظر اطلاعیه های بعدی کمپانی و یا رونمایی رسمی این خودرو بمانیم.

رقیب تسلا

همانطور که قبلاً به اطلاعتان رسانده ایم، برند آواتار(Avatr) توسط سه شرکت بزرگ چانگان، هواوی و CATL پشتیبانی می شود. اما موضوع جالب برای ما ایرانی ها اینکه سکان هدایت دپارتمان طراحی این برند در اختیار نادر فقیه زاده است. شاید بدانید آقای فقیه زاده از طراحان مشهور جهان خودرو بوده و سابقه حضور در تیم طراحی ب ام و را در کارنامه دارد.

در این همکاری سه جانبه، هواوی وظیفه تأمین قطعات قوای محرکه و سیستم های الکترونیکی را بر عهده دارد. باتری های مورد نیاز توسط CATL تأمین می شود و مأموریت مونتاژ و تولید خودروها نیز بر عهده شرکت چانگان است.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje