سئو سایت
BATH، انگلستان – 01 آگوست: در این تصویر تصویری، لوگوی شبکه‌های اجتماعی آنلاین ایالات متحده و … [+] سایت شبکه اجتماعی «X» (که قبلاً توییتر نامیده می‌شد) به طور مرکزی بر روی صفحه نمایش تلفن هوشمند در کنار Threads نمایش داده می‌شود. L) و اینستاگرام (R) در 01 اوت 2023 در Bath، انگلستان. در ردیف بالا لوگوی اشتراک‌گذاری ویدیوی آنلاین و پلتفرم رسانه‌های اجتماعی یوتیوب در کنار لوگوی Whatsapp و TikTok دیده می‌شود. در امتداد ردیف پایین فیس بوک، Quora و مسنجر نمایش داده می شوند. ایلان ماسک اخیراً لوگوی جدید توییتر را معرفی کرده است که حرف X را به عنوان بخشی از برند جدید این شرکت تشکیل می دهد. (عکس از مت کاردی/گتی ایماژ)
Getty Imagesاز ظهور ChatGPT و تغییر نام توییتر به X، تا راه اندازی Threads و کاهش سر و صدا در اطراف متاورس، سال 2023 تغییرات عمده ای در چشم انداز دیجیتال ایجاد کرد و سال 2024 نیز آماده انجام همین کار است. در اینجا برترین روندهای بازاریابی دیجیتال که بهترین برندها و اینفلوئنسرها در سال 2024 نظارت و از آنها استفاده خواهند کرد، آورده شده است:
ظهور بهینه سازی جستجو در رسانه های اجتماعی
بازاریابان مدت‌هاست که وب‌سایت‌ها و محتوای خود را برای رتبه‌بندی بالاتر در پلتفرم‌های جستجو مانند Google و Bing بهینه کرده‌اند – اما به طور فزاینده‌ای، پیشرفته‌ترین بازاریابان محتوای رسانه‌های اجتماعی را با جزئیات یکسان بهینه می‌کنند. سال گذشته، برترین موتور جستجوی جهان، گوگل، گزارش داد که تقریباً 40 درصد از Gen-Z از TikTok و Instagram برای جستجو به جای Google استفاده می کنند. به همین دلیل است که برای بازاریابان دیجیتال مهم تر از همیشه است که نکات ظریفی مانند کلمات کلیدی و ابرداده ها را در پست های رسانه های اجتماعی در نظر بگیرند.
این همچنین به این معنی است که زیرنویس‌ها، شامل کلمات کلیدی و داده‌های توصیفی می‌توانند به بهبود قابلیت کشف پست برند کمک کنند. بنابراین، در حالی که اختصار از لحاظ تاریخی باعث تعامل اجتماعی شده است، کلمات کلیدی و محتوای بیشتر به احتمال زیاد به افزایش رتبه پست کمک می کند.
تکامل مستمر کسب درآمد X
در اکتبر 2022، ایلان ماسک خرید توییتر آن زمان را با تلاش گزارش شده برای بازگرداندن توییتر به یک پلت فرم آزادی بیان تکمیل کرد. از آن زمان، ماسک موجی از تغییرات را در پلتفرم ایجاد کرد.
ابتدا، در ماه ژانویه، ماسک برنامه های شخص ثالث را از توییتر ممنوع کرد و API این پلتفرم را پشت یک دیوار پرداخت گران قیمت قرار داد.
سپس، در ماه آوریل، ماسک اعلام کرد که کاربران برای علائم تأیید هزینه پرداخت خواهند کرد. مشابه دیگر پلتفرم‌های اجتماعی، علامت آبی قبلاً نشان‌دهنده وضعیت اینفلوئنسر بود، اما ماسک این برنامه تأیید قدیمی را حذف کرد و در عوض، به برنامه پولی منتقل شد، به موجب آن علامت آبی نشان‌دهنده اشتراک پولی است.
بیشتر از FORMFORBES ADVISORبهترین حساب‌های پس‌انداز پربازده در سال 2024ByKevin PayneContributorبهترین حساب‌های پس‌انداز سود 5% در سال 2024ByCassidy HortonContributor قابل توجه‌ترین به‌روزرسانی در جولای 2023 ارائه شد، زمانی که ماسک گزارش داد توییتر یک پلتفرم توییتر را به یک پلتفرم X به X تغییر نام داد. می توانند بیشتر نیازهای مصرف کننده خود را (بانکداری، خرده فروشی و غیره) برآورده کنند. سپس، در ماه اکتبر، ماسک هزینه سالانه 1 دلار را برای کاربران برای ارسال پست در شبکه اجتماعی در فیلیپین و نیوزیلند اعلام کرد. کاربرانی که پرداخت نمی کنند فقط می توانند به ویژگی های فقط خواندنی دسترسی داشته باشند.
یک سال پس از خرید ماسک، درآمد تبلیغات این پلتفرم نسبت به سال گذشته 55 درصد کاهش یافته است. با حل این تغییرات، X احتمالاً به تکامل خود ادامه می دهد و اشکال جدیدی از کسب درآمد را راه اندازی می کند. البته، ارزش یک پلتفرم در استفاده از آن است و با کاهش 14 درصدی ترافیک جهانی توییتر نسبت به سال گذشته در سال جاری، می‌تواند برای این پلتفرم برای اثبات ارتباط خود در بازار بسیار مهم باشد.
گسترش گسترده تر موضوعات اینستاگرام
در ماه جولای، متا Threads را راه‌اندازی کرد، یک برنامه مبتنی بر متن که توسط اینستاگرام ساخته شده بود، که در آن کاربران می‌توانند مکالمات عمومی را مشاهده و دنبال کنند.
تا ماه نوامبر، Threads 141 میلیون کاربر داشت، این تعداد پس از انتشار Threads در اروپا در هفته گذشته، مطمئناً افزایش خواهد یافت.
در حالی که Threads هنوز در فضای دیجیتال نسبتاً نوپا است، با در دسترس قرار گرفتن این برنامه در مناطق جغرافیایی و کاربران بیشتر و بیشتر، می‌تواند از استفاده X پیشی بگیرد و ارزش قبلی آنها را به عنوان پلتفرم متن عمومی غصب کند.
افزایش پذیرش بازاریابی یوتیوب، به ویژه شورت های یوتیوب
TikTok و ChatGPT ممکن است در بین بازاریابان موضوعیت بیشتری داشته باشند، اما از بسیاری جهات، YouTube در واقع تاثیرگذارتر است. به این دلیل که یوتیوب بیش از یک غول یک پلتفرم ویدیویی رسانه های اجتماعی است، بلکه دومین موتور جستجوی بزرگ در جهان است. بنابراین، بله، از نظر فنی یک پلت فرم رسانه اجتماعی است، اما کاربران – و بازاریابان – از آن بسیار بیشتر شبیه یک موتور جستجو استفاده می کنند.
و اگر معمولاً رفتار کاربر جوان نشان می‌دهد که چه چیزی بعدی در دیجیتال است، YouTube جایگاه برتر خود را حفظ خواهد کرد. Pew Research گزارش می دهد که 95٪ از نوجوانان 13 تا 17 ساله از YouTube استفاده می کنند – این بیشتر از هر پلتفرم رسانه اجتماعی دیگری است. برای مقایسه، 66 درصد از TikTok و 62 درصد از اینستاگرام استفاده می کنند.
یوتیوب نه تنها بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، بلکه زمان صرف شده در این پلتفرم نیز شگفت‌انگیز است، به طوری که تحقیقات Pew گزارش می‌دهد که ۱۹ درصد از نوجوانان می‌گویند که «تقریباً دائماً» از یوتیوب استفاده می‌کنند.
شورت های یوتیوب به طور خاص یک روند برای تماشا است. در اوایل سال جاری، گوگل گزارش داد که یوتیوب شورت روزانه بیش از 50 میلیارد بازدید ایجاد می کند. این هنوز کسری از قرقره های متا است که 200 میلیارد بار در روز مشاهده می شود، اما رشد بالایی دارد.
با توجه به نگرانی‌های مربوط به داده‌های نظارتی در مورد TikTok، بسیاری از بازاریابان برای محتوای ویدئویی کوتاه خود به YouTube Shorts و Meta Reels ادامه خواهند داد.
ادغام متاورس و هوش مصنوعی
دو سال پیش، فیس بوک نام خود را به متا تغییر داد که نشان دهنده تمرکز بر متاورس است، که به گفته متا به عنوان “تکامل بعدی در ارتباط اجتماعی و جانشین اینترنت تلفن همراه” تعریف می شود.
این تعریف عمداً گسترده، متا و شرکت‌های فناوری را قادر می‌سازد تا متاورس را به عنوان ترکیبی از روندهای دیجیتال بسازند: واقعیت افزوده، واقعیت مجازی، بازی و موارد دیگر. بنابراین، اگر متاورس به طور فزاینده ای به عنوان ترکیبی از دنیای دیجیتال و فیزیکی قرار گیرد، نزدیک ترین فناوری هوش مصنوعی خواهد بود.
متاورس به خودی خود هنوز موضوعی است، اما از بسیاری جهات، هوش مصنوعی حتی برای متا در سال 2024 پرطرفدارتر خواهد بود. در Meta Connect در ماه سپتامبر، زاکربرگ از عرضه Meta AI به صورت بتا، یک ربات چت تکامل یافته برای WhatsApp، Messenger و Instagram خبر داد. علاوه بر هوش مصنوعی متا، متا 28 هوش مصنوعی دیگر را در بتا راه اندازی کرد.
فراتر از چت ربات های سنتی، این هوش مصنوعی شامل ابزارها و شخصیت های خلاقانه ای است که بر اساس نمادهای فرهنگی و با شخصیت ها، علایق و نظرات سفارشی ساخته شده اند.
متا ممکن است اصلی‌ترین پلتفرم برای چت‌بات‌ها باشد، اما شاید بیشترین مورد بحث در مورد محصول هوش مصنوعی در سال 2023 ChatGPT، چت ربات OpenAI باشد. ChatGPT در اواخر سال 2022 راه اندازی شد و در حالی که هنوز چیزهای زیادی درباره نقش ChatGPT در استراتژی های بازاریابی مشخص نشده است، ایجاد محتوا اولین مورد استفاده محبوب بود. در واقع، گزارش‌ها حاکی از آن است که ChatGPT باعث افزایش در کتاب‌های الکترونیکی نوشته شده با هوش مصنوعی شده است، به طوری که برخی از نویسندگان از این ابزار برای انتقال کتاب‌ها از ایده به انتشار در چند ساعت استفاده می‌کنند. ChatGPT همچنین در بین مصرف کنندگان روزمره پذیرفته شده است. در ماه فوریه، ChatGPT رکورد سریع‌ترین رشد برنامه مصرف‌کننده در تاریخ را به نام خود ثبت کرد و از نوامبر، مدیر عامل OpenAI، سم آلتمن، اعلام کرد که ChatGPT بیش از 100 میلیون کاربر فعال هفتگی دارد. با افزایش مداوم استفاده از ChatGPT، ربات‌های چت احتمالاً در سال 2024 بر گفتمان دیجیتالی تسلط خواهند داشت.
در حالی که رشد اولیه امیدوارکننده به نظر می رسد، موفقیت متاورس، چت ربات ها و هوش مصنوعی در حال ظهور، مانند سایر گرایش های دیجیتال، منوط به پذیرش مداوم کاربر، کسب درآمد از برند – و البته مقررات دولتی است.
روی آوردن به نانو اینفلوئنسرها
این ضرب المثل درست است که “مردم مردم را دنبال می کنند” و بنابراین، اینفلوئنسرها در سال 2024 آماده تسلط بر روندهای دیجیتال هستند.
مطالعات نشان می‌دهد که اینفلوئنسرهای نانو، با حساب‌های 1000 تا 10000 فالوور در یک پلتفرم رسانه‌های اجتماعی، بیش از دو برابر اینفلوئنسرهای کلان تعامل ایجاد می‌کنند. به همین دلیل است که بیشتر و بیشتر برندهای مصرف کننده، به ویژه در زیبایی، مد و سلامتی، از نانو اینفلوئنسرها استفاده می کنند. یک مزیت اضافه؟ آنها همچنین معمولاً قیمت بسیار پایین تری از برندها دریافت می کنند.
البته، برای خرده‌فروش‌های مصرف‌کننده انبوه، بسته به کمپین، تأثیرگذاران کلان همچنان جام مقدس هستند زیرا دسترسی گسترده‌تر و شناخت برند را افزایش می‌دهند. با این حال، برای شرکت هایی که به دنبال ایجاد تعامل با مخاطبان هدفمندتر در سال 2024 هستند، نانو اینفلوئنسرها می توانند کلید اصلی باشند.
**
از هوش مصنوعی و X گرفته تا شورت‌های یوتیوب و نانو اینفلوئنسرها، در سال 2024 هیچ کمبودی برای تماشا وجود ندارد – و با این حال، پلتفرم‌ها، محصولات و قابلیت‌های جدیدی برای نظارت، آزمایش و اندازه‌گیری تبلیغ‌کنندگان به ظهور خواهند رسید. مانند هر استراتژی دیجیتالی، در سال 2024، بهترین برندها مخاطبان هدف را غافلگیر کرده و خوشحال خواهند کرد که کجا، چگونه و چه زمانی به آنها دسترسی پیدا می کنند.
من را در توییتر یا لینکدین دنبال کنید. Katy FinneranFollowingمن یک استراتژیست دیجیتال و رسانه های اجتماعی با تجربه در تعدادی از برندهای پیشرو در صنعت، از جمله فاکس نیوز، بلومبرگ و گلدمن ساکس هستم. من در اجرای کمپین های رسانه های اجتماعی پولی و ارگانیک متخصص هستم و به برخی از برجسته ترین شخصیت های رسانه و مدیران تجاری در رسانه های اجتماعی مشاوره داده ام. امروز، من یک مدیر بازاریابی دیجیتال، و همچنین یک سخنران و نویسنده در چشم انداز دیجیتال در حال تحول هستم. مقالات من در فاکس نیوز، فاکس بیزینس، بلومبرگ.کام، بلومبرگ بیزینس ویک و کاتالوگ فکر منتشر شده است. من همچنین مهمان رادیو بلومبرگ بودم. وقتی من تجزیه و تحلیل نمی کنم که چه چیزی در شرف شکستن اینترنت است، از تعقیب سه پسرم لذت می برم.”>

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

viraje

توسط viraje