Wp Header Logo 407.png

دانشگاه کوچ (KU) یک دانشگاه خصوصی غیرانتفاعی است که در استانبول ترکیه واقع شده است. این موسسه در سال 1993 تاسیس شد و به عنوان یکی از جدید ترین موسسات آموزش عالی کشور شناخته می شود. دانشگاه کوچ نقش فعالی در شکل دادن به چشم انداز دانشگاهی در ترکیه ایفا می کند. این دانشگاه در رتبه بندی بین المللی QS رتبه های بالایی را دریافت کرده است و جایگاه 431 را در سطح جهانی به دست آورده است. علاوه بر این، در رتبه بندی دانشگاه های جهانی آموزش عالی تایمز در بین 350 دانشگاه برتر قرار دارد. دانشگاه کوچ ترکیه در زمینه های مختلف تحصیلی تحقیقاتی انجام می دهد که می توانید با مراجعه به وبسایت رسمی آن در این باره اطلاعاتی را به دست آورید. اما آیا می دانید که هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه کوچ ترکیه چقدر است؟

مزایای تحصیل در دانشگاه کوچ ترکیه

هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه کوچ ترکیه

  • مجتمع دانشگاهی کوچ واقع در کشور ترکیه توسط وزارت علوم و وزارت بهداشت در ایران به رسمیت شناخته شده است.
  • زبان اصلی آموزش در دانشگاه کوچ انگلیسی است. دانشجویان باید به زبان انگلیسی تسلط کامل داشته باشند؛ به همین دلیل یک موسسه آموزش زبان در محوطه دانشگاه برای تسهیل یادگیری زبان انگلیسی تاسیس شده است.
  • این دانشگاه بورسیه های تحصیلی گسترده ای را به دانشجویان با استعداد ارائه می دهد که هزینه های تحصیل، غذا، خوابگاه و کمک های مالی را پوشش می دهد. بورسیه ها از 50٪ تا 100٪ معافیت های شهریه بر اساس شایستگی علمی و مشخصات دانشجویی را در بر می گیرند.
  • دانشگاه کوچ معیار های سختگیرانه ای برای پذیرش دارد و از کشور های مختلف از طریق مشارکت با دانشگاه های مشهور در سراسر جهان، دانشجو می پذیرد. این موضوع به دانشجویان اجازه می دهد تا تحصیلات بهتری را در موسسات معتبری که به دلیل کیفیت بالای خود شناخته شده اند دنبال کنند.
  • این دانشگاه نرخ اشتغال بالایی برای فارغ التحصیلان خود دارد و نرخ سالانه آن 80 درصد است که از بسیاری دانشگاه های ترکیه پیشی گرفته است.
  • دانشگاه کوچ با جایگاه علمی جهانی خود، تبادل دانشجو را از طریق برنامه اراسموس با دانشگاه های برتر اروپا و ایالات متحده تسهیل می کند. فارغ التحصیلان همچنین فرصتی برای ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه های جهان دارند.

شهریه دانشگاه کوچ ترکیه

برنامه تحصیلی در دانشگاه کوچ، مانند بسیاری از دانشگاه های دیگر در ترکیه شامل دو ترم است. هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه کوچ ترکیه چقدر است؟ برای شهروندان ترکیه، هزینه تحصیل در دانشگاه کوچ از 543 دلار شروع می شود. دانشجویان بین المللی ملزم به پرداخت حداقل 1550 دلار در سال هستند. برای دریافت آخرین اطلاعات در مورد هزینه ها و بورسیه های تحصیلی موجود، لطفا به وبسایت رسمی دانشگاه مراجعه کنید. همچنین توجه به هزینه های تکمیلی مانند مسکن، حمل و نقل، مواد آموزشی، غذا و هزینه های شخصی هنگام انتخاب یک موسسه آموزشی بسیار مهم است.

پردیس دانشگاه کوچ

پردیس دانشگاه کوچ

محوطه دانشگاه در حومه شهر واقع شده است و ویژگی های روستایی و شهری را در هم می آمیزد. دانشجویان در جامعه‌ ای مجزا از شهر زندگی می ‌کنند؛ با این وجود، آن ها در نزدیکی شهر قرار دارند و به امکانات شهری مانند سینما، رستوران و همچنین فعالیت های تفریحی در فضای باز دسترسی دارند. همانطور که اشاره شد، دانشگاه کوچ نه تنها دانشجویان ترک، بلکه دانشجویان بین ‌المللی را نیز جذب می ‌کند و فرصتی را برای تعامل با فرهنگ‌ های متنوع، افراد از ملیت‌ های مختلف و ایجاد دوستی‌ های جهانی فراهم می‌ کند.

هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه کوچ ترکیه

دانشگاه کوچ در ترکیه دانشکده پزشکی خود را در سال 2009 تاسیس کرد و اولین دسته از دانشجویان را در سال 2010 ثبت نام کرد. از 40 دانشجوی پذیرفته شده، به 20 نفر بورسیه تحصیلی کامل اعطا شد؛ در حالی که 20 نفر باقی مانده 50 درصد بورسیه دریافت کردند. در سال 2015، بیمارستان دانشگاه، دانشکده پزشکی و پرستاری و خوابگاه ‌های دانشجویی افتتاح شدند و به دانشجویان اجازه داده شد تا آموزش بالینی خود را آغاز کنند.

برنامه پزشکی در دانشگاه کوچ به زبان انگلیسی است و مدت زمان آن 6 سال است. پس از اتمام، دانشجویان واجد شرایط شرکت در آزمون های دوره تخصصی هستند. بیمارستان دانشگاه کوچ در ترکیه یک مرکز بسیار پیشرفته و گسترده است که در قلب استانبول قرار دارد.

هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه کوچ ترکیه به صورت سالانه 29500 دلار است. دانشگاه کوچ در فهرست دانشگاه‌ های مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار دارد و فارغ‌ التحصیلان ایرانی را قادر می ‌سازد تا پس از اتمام تحصیلات خود در ایران به طبابت بپردازند.

بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی

بورسیه تحصیلی

دانشگاه کوچ، به استثنای دانشکده پزشکی، بورسیه های تحصیلی کامل (100٪) یا جزئی (25٪، 50٪ یا 75٪) را فقط به دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی ارائه می دهد. توجه به این نکته ضروری است که دانشکده پزشکی هیچ گونه بورسیه تحصیلی ای را به دانشجویان بین المللی ارائه نمی دهد. دانشجویان انتقالی همچنین ممکن است واجد شرایط دریافت کمک هزینه تحصیلی جزئی (25٪ تا 50٪) بر اساس پیشرفت تحصیلی باشند. آن ها می توانند درخواست کمک هزینه تحصیلی را در «انگیزه نامه» خود در پورتال درخواست وارد کنند.

چگونه برای بورسیه اقدام کنیم؟

برای در نظر گرفتن بورس تحصیلی، دستاورد های تحصیلی و فوق برنامه در نظر گرفته می شود. بورسیه های شایستگی بر اساس عملکرد و پتانسیل استثنایی به جای نمرات آزمون یا معدل خاص اعطا می شوند. در صورت اعطای بورسیه به دانشجویان پذیرفته شده در نامه پیشنهادی خود اطلاع رسانی خواهد شد. لطفا از تماس با کمیته پذیرش یا سایر بخش ‌های دانشگاه برای درخواست بررسی تصمیم بورسیه خود اجتناب کنید؛ زیرا امکان بررسی مجدد وجود ندارد.

جمع بندی

دانشگاه کوچ یکی از موسسات خصوصی برتر در ترکیه است که به ارتقای رفاه دانشجویان خود از طریق طیف گسترده ای از خدمات آموزشی و رفاهی اختصاص دارد. این دانشگاه مجموعه ای از امکانات را به دانشجویان خود ارائه می دهد، از جمله: تیم ورزشی، 66 انجمن دانشجویی، 239 آزمایشگاه پیشرفته، 13 مکان ورزشی، مراکز بهداشتی و درمانی، ساختمان های اداری، خوابگاه های مجزا، کتابخانه های تخصصی، کافه و رستوران. در این مطلب تلاش کردیم تا شما را با این دانشگاه بیشتر آشنا کنیم و درباره هزینه

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje