Wp Header Logo 387.png


منتشر شده در 23 اردیبهشت 1403 ساعت 12:00


هوندا سیتی یکی از خودروهای وارداتی جدید و غیر چینی است که قرار است با شرکت آذریوردسال به بازار خودرو کشور عرضه شود.

هوندا سیتی یک سدان کوچک از تولیدات شرکت معتبر هوندا ژاپن است که در کشورهای در حال توسعه نظیر تایلند، هند، مالزی و برزیل تولید می‌شود. این خودرو توسط شرکت آذریوردسال‌ به ایران آمده و ما در این مطلب به معرفی کامل آن می‌پردازیم.

درباره هوندا سیتی

هوندا سیتی یکی از قدیمی‌ترین تولیدات گروه خودروسازی هوندا ژاپن به حساب می‌آید و تاکنون هفت نسل از آن به تولید رسیده است. نسل هفتم این خودرو در سال ۲۰۱۹ با کد شناسایی GN به بازار آمد و این در حالی بود که محل تولید آن به جای ژاپن در کشورهایی نظیر هند، تایلند، مالزی، ویتنام، اندونزی و برزیل قرار داشت. نسل هفتم هوندا سیتی نخستین بار در کشور تایلند به نمایش گذاشته شد و در سال ۲۰۲۳ نیز نسخه فیس‌لیفت این سدان کوچک ژاپنی‌الاصل روانه بازارهای مختلف شد. پلتفرم هوندا سیتی نسل هفتم با محصولاتی همچون نسل چهارم هوندا فیت و جاز مشترک است و می‌تواند به عنوان یک خودروی اقتصادی بادوام، گزینه‌ای مناسب برای خانواده‌هایی باشد که قصد خرید یک سدان کم‌مصرف را دارند.

معرفی هوندا سیتی

طراحی بدنه هوندا CITY

استایل بدنه نسل هفتم هوندا سیتی تقریباً تفاوت زیادی با نسل ششم این خودرو ندارد و می‌شود گفت همان فرم خوش‌تراش اما ساده و عامه‌پسند را به نمایش می‌گذارد. البته اگر از نماهای روبرو و عقب به این خودرو نگاه کنید متوجه تغییرات چشمگیر آن خواهید شد. نمای جلو و عقب به کلی تغییر کرده و حالا چهره‌ای جوان‌پسندتر و امروزی‌تر برای این خودروی اقتصادی به وجود آورده است.

طراحی هوندا سیتی

فرم چراغ‌ها کمی کشیده و خشن‌تر به نظر می‌رسد و این در حالی است که جلوپنجره و سپر نیز تحولات جوان‌پسندانه‌تری را تجربه می‌کند. طرح‌پردازی قسمت عقب این ماشین ژاپنی نیز به نحوی مطلوب و متین صورت گرفته است. خصوصاً استایل ساده و کشیده چراغ‌های دو تکه عقب در کنار فرم جذاب درب صندوق و حالت سه‌بعدی سپر توانسته که بر جذابیت‌های بصری نمای پشت هوندا سیتی به عنوان یک ماشین اقتصادی اضافه کند. در مجموع می‌توان گفت که این سدان کوچک در مقام یک خودروی اقتصادی در بازارهای بین‌المللی، استایل متعارفی ارائه می‌دهد و به صورت جزیی بعضی المان‌های جوان‌پسندانه و اسپرت نیز در ترسیم المان‌های نمای جلو و عقب آن احساس می‌شود.

نمای پشت هوندا سیتی

مشخصات فنی هوندا سیتی

هوندا سیتی وارداتی آذریوردسال‌ با موتور 1.5 لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی به ایران آمده است. این پیشرانه حدود ۱۲۱ اسب بخار قدرت و ۱۴۵ نیوتن متر گشتاور در اختیار یک گیربکس اتوماتیک CVT قرار می‌دهد تا از این طریق نیروی موتور به چرخ‌های جلو انتقال پیدا کند. نتیجه همکاری این پیشرانه و جعبه‌دنده به شتاب صفر تا صد حدود 10.5 ثانیه منجر شده است. حداکثر سرعت هوندا CITY نیز برابر 198 کیلومتر بر ساعت برآورد شده که در مجموع برای یک ماشین خانوادگی با موتور تنفس طبیعی آمار نسبتاً رضایت‌بخشی به نظر می‌رسد.

نمای جانبی هوندا سیتی

سیتی وارداتی به کشورمان معادل 1189 کیلوگرم وزن دارد و برای تامین سوخت مورد نیاز خود به یک مخزن 40 لیتری وابسته است. این خودرو به طور ترکیبی حدود 6.2 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بنزین مصرف می‌کند که نسبت به رقبای هم‌رده به ویژه خودروهای داخلی، از مصرف سوخت کمتری برخوردار است. این خودرو دارای سیستم تعلیق مستقل مک‌فرسون در جلو و نیمه‌مستقل میل‌پیچشی در عقب است که به احتمال قوی یک هندلینگ متوسط با نرمی سواری قابل قبول را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

برند هوندا
مدل سیتی
کلاس بدنه سدان
سال تولید ۲۰۲۴
حجم موتور ۱۴۹۸ سی سی
تعداد سیلندر ۴
تعداد سوپاپ ۱۶
فناوری موتور تنفس طبیعی
قدرت ۱۲۱ اسب بخار
گشتاور ۱۴۵ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۱۰.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۹۸ کیلومتر بر ساعت
گیربکس CVT
انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
تعلیق جلو مک فرسون
تعلیق عقب تویست بیم
طول ۴۵۶۸ میلی متر
عرض ۱۷۴۸ میلی متر
ارتفاع ۱۴۵۸ میلی متر
فاصله محوری ۲۵۹۰ میلی متر
وزن ۱۱۸۹ کیلوگرم
حجم باک ۴۰ لیتر
مصرف سوخت ۶.۲ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی
ابعاد رینگ و لاستیک ۱۸۵/۵۵R16
شرکت عرضه کننده آذر یورد سال
برند نشان مادر هوندا
کشور سازنده ژاپن

طراحی کابین و امکانات Honda City

قاعدتاً نباید از یک خودروی اقتصادی توقع کابین لوکس با طراحی خارق‌العاده را داشته باشیم. Honda City نسل هفتم از لحاظ طراحی کابین مصداق این صحبت ما است و طرح داشبورد و نمای داخلی آن مطابق انتظارمان خیلی متفاوت و پیچیده به نظر نمی‌رسد. اما این دقیقاً همان چیزی است که توقع داریم درون کابین یک ماشین اقتصادی ببینیم و از آن رضایت داشته باشیم. داشبورد هوندا سیتی عاری از خطوط منحنی و المان‌های پیچیده است. در عوض، عناصر هندسی با نظم دلنشین و به صورت ساده اما با اصالت کنار یکدیگر نشسته‌اند و یک داشبورد نسبتاً قابل قبول را داخل کابین هوندا سیتی به نمایش گذاشته‌اند. سطح کیفی متریال به کار رفته در ساخت این داشبورد نسبت به بسیاری از خودروهای اقتصادی داخلی بالاتر است و حس باکیفیت بودن را در رنج قیمتی این خودرو به کاربر منتقل می‌کند.

کابین هوندا سیتی

میزان فضای کابین هوندا سیتی اگرچه معادل خودروهای بزرگ نیست، اما با توجه به ابعاد جمع‌وجور بدنه می‌توان آن را کاربردی و باعث رضایت‌مندی کاربران تلقی کرد. ۲۵۹۰ میلی‌متر فاصله محوری این سدان وارداتی است که اجازه می‌دهد سرنشینان با قد متعارف حداقل محدودیت در صندلی‌های ردیف دوم را تجربه کنند. خوشبختانه داخل صندوق عقب هوندا سیتی گنجایشی معادل ۵۱۹ لیتر وجود دارد که برای خودرویی در این ابعاد کاملاً بزرگ و جادار ارزیابی می‌شود.

فضای داخل هوندا سیتی

در فهرست امکانات هوندا سیتی لیست نسبتا متنوعی از تجهیزات مختلف قابل مشاهده است که شامل موارد زیر می‌شود:
شش کیسه هوای ۱۰ نقطه‌ای، کنترل پایداری، سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی، سیستم پایش فشار باد تایرها، کروز کنترل، فرمان برقی، پدل شیفتر، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، دوربین دنده عقب، سیستم تهویه اتوماتیک، نمایشگر ۸ اینچی مالتی مدیا، اندروید اتو و اپل کارپلی، حسگر نور، چراغ‌های LED، رینگ چرخ آلومینیومی و… .

امکانات ایمنی و رفاهی

امکانات ایمنی شش کیسه هوا – سامانه کنترل پایداری الکتریکی – سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی
امکانات رفاهی فرمان کمکی برقی – کروز کنترل – تنظیم حالت رانندگی – تهویه اتوماتیک – سنسور پارک و دوربین عقب – سنسور نور – شیفتر تعویض دنده از پشت فرمان – نمایشگر ۸ اینچی لمسی – اپل کارپلی – اندروید اتو – رینگ آلومینیومی – تریم داخلی پارچه ای

مزایا و معایب

مزایا کیفیت ساخت بالا – مصرف سوخت مناسبی – کابین به نسبت جادار
معایب توان حرکتی نه چندان بالا – نبود برخی امکانات رفاهی و ایمنی جدید

رقبای هوندا سیتی

هوندا City یک سدان کوچک سگمنت B است که در بازارهای جهانی با قیمت نسبتا اقتصادی فروخته می‌شود. درنتیجه محصولاتی همچون هیوندای اکسنت، جک J4، فردا ۵۱۱، تارا اتوماتیک و شاهین پلاس اتوماتیک می‌توانند فارغ از سطح قیمت، رقبای اصلی هوندا سیتی در ایران به حساب بیایند. اما می‌دانیم که به دلیل تعرفه بالای واردات خودرو، احتمالاً سطح قیمتی هوندا سیتی در ایران بسیار بالاتر از تولیدات مونتاژی و داخلی خواهد بود. درنتیجه به نظر می‌رسد در شرایط کنونی، فقط هیوندای اکسنت وارداتی می‌تواند با هوندا سیتی از لحاظ قیمتی و سایر جوانب رقابت کند.

سوالات متداول

هوندا سیتی چه مشخصاتی دارد؟

هوندا city نیروی خود را از یک موتور چهار سیلندر تنفس طبیعی ۱.۵ لیتری به قدرت ۱۲۱ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۴۵ نیوتن متر دریافت می‌کند. گیربکس هوندا سیتی از نوع CVT بوده و نیروی موتور را به چرخ‌های جلو می‌رساند. این خودرو حدود ۶.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بنزین مصرف می‌کند و شتاب صفر تا صد آن برابر ۱۰.۵ ثانیه است.

هوندا سیتی چه امکاناتی دارد؟

هوندا سیتی وارداتی آذریوردسال‌ دارای امکانات زیر است: شش کیسه هوای ۱۰ نقطه‌ای، کنترل پایداری، سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی، سیستم پایش فشار باد تایرها،  کروز کنترل، فرمان برقی، پدل شیفتر، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، دوربین دنده عقب، سیستم تهویه اتوماتیک، نمایشگر ۸ اینچی مالتی مدیا، اندروید اتو و اپل کارپلی، حسگر نور، چراغ‌های LED، رینگ چرخ آلومینیومی و… است.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje