Wp Header Logo 459.png


منتشر شده در 24 اردیبهشت 1403 ساعت 15:56


سیویک و HR-V

سیویک و HR-V دو مدل جذاب از نشان هوندا هستند که قرار است به زودی بوسیله شرکت آذریوردسال به کشور وارد شوند.

اواخر سال گذشته بود که مشخص شد شرکت آذریوردسال برنامه واردات دو مدل ZR-V و CR-V را پیش می برد و قرار است این دو خودرو در سامانه خودروهای وارداتی ویژه جانبازان عرضه شوند. پس از آن اعلام شد که این شرکت هوندا سیتی را به عنوان یک سدان اقتصادی و کامپکت در سامانه خودروهای وارداتی عرضه می کند و این عرضه هم حالا در حال انجام است. اما با مراجعه به سایت شرکت آذریوردسال متوجه می شویم که این مجموعه واردات دو مدل سیویک و HR-V را هم انجام خواهد داد چراکه اطلاعات مربوط به این دو مدل هم در بخش محصولات این شرکا اضافه شده است. البته هنوز مشخص نیست این دو مدل مختص جانبازان است یا در سامانه عادی هم عرضه خواهد شد. در ادامه معرفی مختصری از این دو مدل جدید هوندا خواهیم داشت.

معرفی هوندا HR-V

هوندا HR-V کراس اوور ساب کامپکت کمپانی ژاپنی هوندا است که تابحال در سه نسل به بازار های هدف عرضه شده و در تمام بازارها هم فروش نسبتا خوبی داشته است.دقت کنید که هوندا HR-V همان وزل است که در برخی بازارها با این نام شناخته می شود البته این را در نظر داشته باشید که وزل وارداتی معین خودرو بنزینی بود اما این نسخه هیبرید است. این خودرو قرار است با آخرین نسل خود و با پیشرانه هیبریدی به بازار ایران بیاید. پیشرانه این خودرو موسوم به e:HEV آخرین تکنولوژی هوندا را دارد. قوای محرکه شامل یک پیشرانه ۱.۵ لیتری با خروجی های ۱۰۷ اسب بخار و ۱۳۱ نیوتن متر است که بصورت ترکیبی با یک موتور برقی با خروجی های ۱۳۱ اسب بخار و ۲۵۳ نیوتن متر عمل می کند.

HR-V

در هوندا HR-V شرکت آذریوردسال امکاناتی نظیر گرم کن صندلی های جلو، صفحه نمایش ۹ اینچی مالتی مدیاف اتصال اپل کارپلی و اندروید اتو، ترمز پارک برقی، اتوهلد، دوربین دنده عقب، کلاستر دیجیتال، سیستم رانندگی بین خطوط، ترمز اضطراری و … دیده می شود.

هوندا HR-V

معرفی هوندا سیویک

هوندا سیویک یکی از قدیمی ترین و البته مهم ترین محصولات هوندا است که همچنان در بازارهای هدف فروش قابل توجهی دارد. این خودرو از ۱۹۷۲ تا به امروز در یازده نسل مختلف به بازارهای هدف آمده است. در این سال ها سیویک در کلاس های سدان فست بک، سدان کامپکت، هاچبک، استیشن و سدان سالون عرضه شده و قرار است نسخه سدان از نسل ۱۱ این خودرو را در ایران ببینیم.

هوندا سیویک

نسخه ای که با آذریوردسال به ایران می آید به یک پیشرانه ۱.۵ لیتر ۴ سلیندر توربوشارژ مجهز است که توان تولید نهایت قدرت ۱۸۲ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۴۰ نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده CVT به چرخ های جلو می رسد و با این مشخصاتف صفر تا صد هوندا سیویک در تنها ۸.۱ ثانیا انجام می شود. تنظیم حالت رانندگی و مصرف ترکیبی سوخت ۶.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر از جمله دیگر مشخصات فنی این سدان جذاب ژاپنی است.

کابین هوندا

در هوندا سیویک وارداتی شرکت آذریوردسال امکاناتی نظیر هشدار برخورد از جلو، هشدار خروج از خط، تابلوخوان، کروز کنترل تطبیقی، سیستم تشخیص خستگی راننده، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل حرکت در سربالایی و… دیده می شود.

البته در مورد هر دو محصول باید منتظر کاتالوگ رسمی و جزئیات بیشتری باشیم. اما عرضه سیتی در سامانه خودروهای وارداتی نشان داد که آذریوردسال عزم جدی دارد تا خودروهای هوندا را دوباره و بصورت گسترده به بازار راهی کند.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje