Wp Header Logo 425.png


منتشر شده در 24 اردیبهشت 1403 ساعت 13:30


رکورد تست گوزن سیتروئن زانتیا

ماه قبل بود که نتایج اولیه از عملکرد سدان چینی IM L6 در تست گوزن منتشر شد. در این تست، L6 موفق شده بود بدون راننده و به صورت خودران رکورد ۷۱ کیلومتر بر ساعت را در تست گوزن ثبت کند. اما از آنجایی که لازمه قبولی در این تست، عبور از سرعت ۷۲ کیلومتر بر ساعت بود، سدان چینی نتوانست با موفقیت آن را پشت سر بگذارد.

حالا به فاصله کوتاهی، شرکت IM اعلام کرده L6 موفق شده رکورد ۲۱ ساله تست گوزن را بشکند. این شرکت وارد جزئیات نشده، ولی با انتشار پوستری از ثبت رکوردی استثنایی خبر داده است. در این پوستر، IM مدعی شده سدان L6 در ۲۲ آوریل به رکوردی بالاتر از ۸۵ کیلومتر بر ساعت دست یافته است. اطلاعات دقیق تر از عملکرد این خودرو در تست گوزن، همزمان با آغاز عرضه رسمی در روزهای آتی منتشر خواهد شد.

رکوردی که از چنگ سیتروئن زانتیا اکتیوا خارج شد

اگر ادعای چینی ها درست از آب دربیاید، باید گفت IM L6 سریع ترین خودروی جهان در تست گوزن لقب خواهد گرفت. شاید بدانید بهترین رکوردی که در این تست معروف ثبت شده، به سیتروئن زانتیا اکتیوا تعلق دارد. این نسخه شش سیلندر از خودروی پرطرفدار فرانسوی در سال ۱۹۹۹ توانسته رکورد ۸۵ کیلومتر بر ساعت را از خود بر جای بگذارد. از آن تاریخ تاکنون رکورد زانتیا اکتیوا دست نخورده باقی مانده و هیچ یک از خودروهای اسپرت و سوپر اسپرت موفق نشده اند رکورد بهتری ثبت کنند. البته باید به این نکته اشاره کنیم تستی که زانتیا اکتیوا رکورد خود را در آن ثبت کرده، از جهات مختلف با تست هایی که بعداً برگزار شده، متفاوت است.

شاسی و تعلیق پیشرفته سدان IM L6

ثبت رکوردهای بالا در تست گوزن در به هندلینگی فوق العاده نیاز دارد. سدان IM L6 به خاطر بهره مندی از شاسی موسوم به مارمولک دیجیتال و همچنین سیستم مدیریت حرکات بدنه در جهت های مختلف، از هندلینگ بسیار خوبی برخوردار است. شرکت IM می گوید میزان پاسخ دهی سیستم به کار رفته در این خودرو ۳۰ درصد سریع تر از سامانه های ESP رایج بوده و در صورت نیاز در عرض ۰.۳ ثانیه وارد مدار می شود.

نمای جانبی سدان IM L6

اگر بخواهیم بیشتر وارد جزئیات شویم، باید بگوییم IM L6 به محور عقب فرمانپذیر مجهز بوده و سامانه های کمکی آن در دو مرحله در پایداری خودرو دخالت می کنند. علاوه بر این، این سدان برقی از سامانه مخصوص مدیریت گشتاور نیز سود می برد. این سامانه با پیشگیری از ارسال گشتاور بیش از حد، از بازی بیش از حد انتهای خودرو جلوگیری می کند.

چهار چرخ فرمانپذیر و تعلیق پیشرفته IM L6

شرکت IM ادعا می کند L6 تنها مدل در کلاس خود است که سیستم چهار چرخ فرمانپذیر هوشمند دارد. این استارتاپ چینی به دلیل سیستم مذکور، پایداری و هندلینگ L6 را استثنایی عنوان کرده و تأکید می کند در شرایط بحرانی، این سیستم به شکلی باورنکردنی به یاری راننده می آید. 

از دیگر ویژگی های برجسته شاسی هوشمند IM L6 باید به سیستم الکترونیکی کنترل لرزش اتاق اشاره کنیم. این سیستم بر اساس داده های دریافتی از سطح مسیر حرکت، در هر ۱۰ میلی ثانیه واکنشی مناسب نشان داده و لرزش های موجود را خنثی می کند. در کنار این، باید به بهره مندی L6 از تعلیق دوبل جناقی آلومینیومی در محور جلو و تعلیق ۵ اتصالی در محور عقب اشاره کنیم. این خودرو روی تایرهای پرفورمنس سوار شده تا چسبندگی آن تضمین شود.

قیمت IM L6

فروش سدان IM L6 از ماه قبل آغاز شده است. این خودرو در سه نسخه عرضه می شود. مدل پایه از L6 قیمتی برابر با ۲۳۰ هزار یوان دارد. این رقم با نرخ روز ارز معادل تقریباً ۱.۹ میلیارد تومان است. مدل پرچمدار هم ۳۳۰ هزار یوان قیمت گذاری شده که آن هم معادل تقریباً ۲.۸ میلیارد تومان می شود.

مروری بر مشخصات IM L6

این خودرو با پیشرانه تک موتوره و دو موتوره به بازار عرضه خواهد شد. مدل تک موتوره ۲۸۹ اسب بخار قدرت دارد و چرخ های عقب آن محرک هستند. در مقابل، مدل دو موتوره ۷۷۹ اسب بخار قدرت دارد و هر چهار چرخ نیروی پیشرانه را دریافت می کنند.

مشخصات سدان IM L6

مدل پرچمدار IM L6 انرژی خود را از باتری بسیار پر ظرفیت ۱۳۰ کیلووات ساعتی دریافت می کند. این باتری از نوع نیمه جامد بوده و با اتکا به آن می توان تا ۱۰۰۰ کیلومتر مسافت را پشت سر گذاشت. البته این رقم بر مبنای استاندارد چینی CLTC محاسبه شده و به احتمال قوی در رانندگی های روزمره و شرایط واقعی شاهد رکوردهای کمتری خواهیم بود.

طبق آمار میزان استقبال از سدان IM L6 خیلی خوب بوده و در عرض ۲۳ ساعت، بیش از ۱۰ هزار نفر برای پیش خرید آن اقدام کرده اند. جزئیات بیشتر از این سدان جذاب و خوش استیل، در روزهای آینده منتشر خواهد شد. انتظار می رود روند تحویل این خودرو به مشتریان تا پایان ماه جاری شروع شود.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje