Wp Header Logo 441.png
عرضه چری اکسلانتیکس ET رسماً آغاز شد ؛ قیمت مدل پایه برابر با 1.6 میلیارد تومان

عرضه پرچمدار جدید گروه چری به طور رسمی آغاز شد. این خودرو که اکسید اکسلانتیکس ET نام دارد، در سرزمین مادری با نام Sterra ET به فروش می رسد. در مدل پایه، این کراس اوور چینی ۱۹۰ هزار یوان و در مدل پرچمدار ۳۲۰ هزار یوان قیمت دارد. این ارقام به ترتیب برابر با ۱.۶ و ۲.۷ میلیارد تومان هستند.

اکسید برند لوکس گروه چری به حساب می آید و محصولات آن با آخرین فناوری ها و کابینی با کیفیت به دست مشتریان می رسند. اکسلانتیکس ET هم از این قاعده مستثنی نیست و چری هر آنچه را که در چنته دارد، در این کراس اوور به کار بسته است.

عرضه چری اکسلانتیکس ET رسماً آغاز شد ؛ قیمت مدل پایه برابر با 1.6 میلیارد تومان

ابعاد و ویژگی های خاص ظاهری

اکسید اکسلانتیکس ET در دسته کراس اوورهای سایز متوسط قرار می گیرد. این خودرو طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۹۵۵، ۱۹۷۵ و ۱۶۹۸ میلیمتر دارد و فاصله محوری آن برابر با ۳۰۰۰ میلیمتر است.

یکی از ویژگی های ظاهری متمایز اکسید اکسلانتیکس ET استفاده از ۹۵۶ چراغ LED در آن است. این چراغ ها می توانند پیام هایی را به عابرین پیاده انتقال دهند و یا گرافیک های جذابی را نمایش دهند. اگر با دقت به تصاویر این خودرو نگاه کنید، ماژول مربوط به لایدار را مشاهده خواهید کرد. جالب اینکه این ماژول با همکاری شرکت آلمانی بوش توسعه یافته است. با توجه به بهره مندی از این ماژول، اکسلانتیکس ET از لحاظ سامانه های کمک راننده باید در سطح بالایی قرار داشته باشد.

عرضه چری اکسلانتیکس ET رسماً آغاز شد ؛ قیمت مدل پایه برابر با 1.6 میلیارد تومان

کابینی مدرن

در داخل کابین، مشتریان می توانند از بین ۵ تم متنوع گزینه دلخواه را انتخاب کنند. این تم ها شامل ۴ رنگ قهوه ای، خاکستری، مشکی و بنفش می شوند. نمایشگر بزرگ ۱۵.۶ اینچی با رزولوشون ۲.۵K، نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی در پشت فرمان و فرمان D شکل از ویژگی های برجسته اکسید اکسلانتیکس ET در داخل کابین هستند. این شاسی بلند پرچمدار چینی به سانروف پانورامیک ۲.۳۸ متر مربعی مجهز است و از سیستم صوتی پیشرفته Lion Melody Max با ۲۳ بلندگو سود می برد. برای جلوگیری از نفوذ صداهای مزاحم به کابین، چری از شیشه های ۶ میلیمتری با لایه های مخصوص دوگانه استفاده کرده است. صندوق بار این کراس اوور لوکس ۵۴۶ لیتر فضا را در اختیار راننده قرار می دهد. در صورت خواباندن صندلی های ردیف دوم این رقم به ۱۸۳۵ میلیمتر افزایش می یابد.

این کراس ‌اوور پرچمدار به امکانات فراوانی مجهز است؛ از جمله این امکانات باید به صندلی هایی با قابلیت گرمایش، سرمایش و ماساژور و سیستم نظارت بر سلامت سرنشینان اشاره کنیم. این سیستم توانایی اندازه گیری ضربان قلب و فشار خون سرنشینان را دارد!

اکسید اکسلانتیکس ET علاوه بر لایدار، به ۳۰ سنسور و تراشه‌ قدرتمند انویدیا Orin-X تجهیز شده؛ این سخت افزار قدرتمند در سناریوهای معین به کمک راننده آمده و فرآیند رانندگی را تسهیل می کند. این کراس اوور چینی دارای ویژگی ها و سامانه های کمکی پیشرفته ای است. دستیار رانندگی در سرعت های بالا، دستیار رانندگی در مسیرهای شهری و دستیار پارک برخی از مهم ترین سامانه های قابل ذکر هستند.

مشخصات فنی چری اکسلانتیکس ET

اکسید اکسلانتیکس ET بر اساس پلتفرم مدرن E0X توسعه یافته و با دو نوع پیشرانه تمام الکتریکی و هیبریدی شارژی دارای ژنراتور (EREV) به فروش می رسد. در نسخه تمام الکتریکی، این کراس اوور در پنج تیپ عرضه می شود. مدل پایه این نسخه نیروی خود را از یک موتور برقی با توانایی تولید ۳۰۸ اسب بخار قدرت و ۴۲۵ نیوتن متر گشتاور دریافت می کند. این مدل به باتری ۷۷ کیلووات ساعتی مجهز شده و مطابق با استاندارد چینی CLTC قادر است تا ۶۲۵ کیلومتر مسافت را پشت سر بگذارد.

عرضه چری اکسلانتیکس ET رسماً آغاز شد ؛ قیمت مدل پایه برابر با 1.6 میلیارد تومان

در مدل پرچمدار، نیروی مورد نیاز چری اکسید اکسلانتیکس ET توسط پیشرانه دو موتوره تأمین می شود. موتور موجود روی محور جلوی این مدل ۲۴۵ اسب بخار قدرت و ۲۶۶ نیوتن متر گشتاور دارد. موتور نصب شده روی محور عقب قدرتمندتر بوده و می تواند ۳۰۸ اسب بخار قدرت و ۴۲۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند. در این مدل از باتری پیشرفته شنژینگ شرکت CATL استفاده شده؛ این باتری ظرفیتی برابر با ۱۰۰ کیلووات ساعت دارد و با اتکا به آن می تواند تا ۶۵۵ کیلومتر مسافت را بدون نیاز به شارژ مجدد طی کرد. به لطف معماری ۸۰۰ ولتی و پشتیبانی از شارژ سریع، تنها با ۹ دقیقه اتصال به یک پورت پرسرعت، میزان شارژ این مدل از ۳۰ به ۸۰ درصد می رسد.

عرضه چری اکسلانتیکس ET رسماً آغاز شد ؛ قیمت مدل پایه برابر با 1.6 میلیارد تومان

ناگفته نماند مدل پرچمدار اکسلانتیکس ET شتابی برابر با ۳.۸ ثانیه دارد و در مسیر مستقیم می تواند به نهایت سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

نسخه هیبریدی شارژی دارای ژنراتور (EREV) در سه تیپ تولید می شود. در این نسخه یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ به عنوان ژنراتور عمل کرده و با شارژ باتری وظیفه دارد مسافت قابل پیمایش را افزایش دهد. همانطور که قبلاً اشاره کرده ایم، در این نوع پیشرانه موتور بنزینی هیچ ارتباط مکانیکی با چرخ ها ندارد و نیرو توسط موتور برقی تأمین می شود.

عرضه چری اکسلانتیکس ET رسماً آغاز شد ؛ قیمت مدل پایه برابر با 1.6 میلیارد تومان

باتری به کار رفته در نسخه EREV از اکسلانتیکس ET، ظرفیتی برابر با ۳۲ کیلووات ساعت دارد. این باتری از نوع لیتیوم آهن فسفات بوده و ساخت شرکت CATL است. موتور این نسخه از ET توانایی تولید ۲۶۱ اسب بخار قدرت و ۳۲۴ نیوتن متر گشتاور را دارد. چری صفر تا صد این نسخه را ۷.۸ ثانیه و حداکثر سرعت آن را ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت اعلام کرده است. بر اساس داده های رسمی، اکسلانتیکس ET در حالت تمام الکتریکی قادر است تا ۲۰۰ کیلومتر مسافت را با باتری ۳۲ کیلووات ساعتی خود طی کند. اما با وارد مدار شدن موتور بنزینی و تولید برق اضافی، این رقم تا ۱۵۱۸ کیلومتر افزایش می یابد. این ارقام طبق استاندارد چینی CLTC محاسبه شده اند. البته اکسید ادعا می کند در حالت ترکیبی این خودرو می تواند تا ۲۰۰۰ کیلومتر مسافت را پوشش دهد، رکوردی که خیلی خوشبینانه به نظر می آید. این نسخه از ET بر مبنای معماری ۴۰۰ ولتی ساخته شده و با ۲۸ دقیقه اتصال به یک شارژر پرسرعت، میزان شارژ باتری آن از ۳۰ به ۸۰ درصد می رسد.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje