Wp Header Logo 457.png

بخش خودروهای برقی فورد علیرغم افزایش فروش، با ضرر هنگفتی روبرو است. این شرکت در حال حاضر به ازای فروش هر خودروی برقی ۱۰۰,۰۰۰ دلار ضرر می‌کند و تقاضای ضعیف و قیمت بالای باتری‌ها را عامل این مشکل می‌داند.

به گزارش مجله ماشین، فورد در اولین فصل سال ۲۰۲۴ سود خالص ۱.۳ میلیارد دلاری را گزارش کرد.

این رقم قابل توجه است اما اگر بخش خودروهای برقی فورد با مشکل مواجه نبود، سود این شرکت بسیار بیشتر می‌شد.

در واقع، بخش مدل e (که شامل تمام خودروهای برقی فورد می‌شود) به اندازه کل سود شرکت، ضرر کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، فورد در حال حاضر به ازای فروش هر خودروی برقی ۱۰۰,۰۰۰ دلار ضرر می‌کند.

نکته جالب این است که فروش خودروهای برقی فورد در سه ماهه اول سال جاری ۸۶ درصد افزایش یافته است.

با این حال، این رقم همچنان بخش کوچکی از سبد فروش فورد را تشکیل می‌دهد و در مجموع فروش مدل‌ها موستانگ ماک-ئی، لایتنینگ F-150 و E-Transit تنها به ۲۰,۲۲۳ دستگاه می‌رسد.

در مقام مقایسه، فروش تقریباً تک تک مدل‌های بنزینی فورد به تنهایی از کل فروش محصولات بخش مدل e بیشتر بوده است.

تنها موستانگ، رنجر، سری E و ترانزیت کانکت از این قاعده مستثنی هستند.

موستانگ ماک-ئی، پرفروش‌ترین خودروی برقی فورد، در این مدت ۹,۵۸۹ دستگاه فروش داشته است.

این رقم را با سری F مقایسه کنید که فروشی معادل ۱۵۲,۹۴۳ دستگاه داشته است.

به نظر می‌رسد علاقه خریداران آمریکایی به وانت‌بارها همچنان بالاست.

جای تعجب نیست که بخش فورد پرو، که روی فروش به مشتریان تجاری تمرکز دارد، توانسته ضررهای بخش مدل e را جبران کند.

این بخش به لطف فروش بالای کامیون‌های سوپر دیوتی، در سه ماهه اول سال جاری ۳ میلیارد دلار سود کسب کرده است.

فورد بلو، گروه فروش مدل‌های بنزینی و هیبریدی این شرکت، نیز ۹۰۰ میلیون دلار درآمد مثبت به ثبت رسانده است.

فورد در واکنش به کاهش تقاضا برای خودروهای برقی، از قبل تولید مدل‌های الکتریکی خود را کند کرده است.

مشکلات در بازار خودروهای برقی تنها مختص به فورد نیست. استلانتیس اخیراً اعلام کرده است که در صورت وجود تقاضا، برای ساخت نسخه‌های بنزینی خودروهای برقی باز است.

مرسدس بنز نیز ابهاماتی را در مورد اهداف برقی خود ابراز کرده است و جنرال موتورز هم با پلتفرم التیوم خود دست و پنجه نرم می‌کند.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje