به گزارش صنعت ماشین،

 با وجود اینکه تسلا، به عنوان شناخته شده‌ترین تولیدکننده خودروهای الکتریکی در جهان، در ایالات‌متحده مستقر است اما بیشترین تعداد فروش خودروهای برقی در واقع در چین اتفاق افتاده است. چین آگاه است که سهم عمده‌ای در آلودگی جهانی دارد و اقداماتی را برای کاهش آلودگی انجام داده است. بنابراین، چین سخت کار می‌کند تا مردم را به خرید خودروهای برقی به جای استفاده از وسایل نقلیه گازسوز تشویق کند. چین همچنین بزرگ‌ترین مصرف‌کننده خودروهای الکتریکی است زیرا جمعیت این کشور بسیار زیاد است.

تایید مزایای آب‌وهوایی برای خودروهای الکتریکی

سهم بازار خودروهای برقی برای حفاظت بیشتر از آب‌وهوا در حمل‌ونقل باید به سرعت افزایش یابد. وسایل نقلیه نه تنها در حین کار، بلکه در زمان تولید و دفع نیز بر محیط زیست و اقلیم تأثیر می‌گذارند. بر اساس مطالعه اخیر به سفارش آژانس محیط زیست آلمان، خودروهای برقی ثبت شده در سال 2020 حدود 40 درصد نسبت به خودروهای با موتورهای بنزینی سازگارتر با آب‌وهوا هستند.

با گسترش سریع تولید انرژی‌های تجدیدپذیر، این مزیت اقلیمی برای خودروهای ثبت شده در سال 2030 به حدود 55 درصد افزایش خواهد یافت. محققان اظهار کردند که وسایل نقلیه الکتریکی یک عنصر اساسی برای دستیابی به اهداف آب‌وهوایی در آلمان هستند. به منظور جذاب‌تر کردن خرید، خودروهایی با آلایندگی دی‌اکسیدکربن بالاتر باید برای ثبت نام جدید در آینده مشمول هزینه اضافی شوند.

اما معایب خودروهای الکتریکی عمدتاً به این دلیل است که برق هنوز از سوخت‌های فسیلی تولید می‌شود. در جریان انتقال مداوم به یک سیستم برق تجدیدپذیر، این معایب همچنان کاهش خواهد یافت.

در سال 2050، خودروهای الکتریکی از نظر تمام اثرات زیست محیطی مورد تجزیه‌ و تحلیل، از خودروهای دارای موتور احتراقی جلوتر خواهند بود. به عنوان مثال، خودروهای الکتریکی نیز حدود 27 درصد کمتر از خودروهای بنزینی باعث اتروفیکاسیون آبزیان خواهند شد.

علاوه بر این، حمل‌ونقل الکتریکی تقاضا و استخراج مواد خام مانند کبالت، نیکل و لیتیوم را افزایش می‌دهد، که برخی از آنها حیاتی هستند. با این حال، عرضه مواد اولیه اولیه را می‌توان در طولانی مدت از طریق بازیافت مناسب کاهش داد. به طور کلی برای استفاده از آب‌وهوا و مزایای زیست‌محیطی وسایل نقلیه الکتریکی، توسعه و گسترش زیرساخت‌های شارژ ضروری است.

آیا خودروهای برقی گران هستند؟

به طور متوسط، خودروهای الکتریکی هنوز کمی گرانتر از خودروهای گازسوز هستند. دلایل متعددی وجود دارد که چرا چنین است. باتری‌های ساخت وسایل نقلیه الکتریکی هنوز نسبتاً گران هستند، خودروهای الکتریکی زیادی در مقایسه با خودروهای گازسوزدر بازار وجود ندارد و بسیاری از خودروهای الکتریکی کاملاً جدید هستند.

به این دلایل، خودروهای الکتریکی نسبتاً گران هستند، اما با شروع بیشتر شرکت‌ها به تولید خودروهای الکتریکی، گزینه‌های بیشتری در بازار وجود خواهد داشت. این نوع رقابت می‌تواند به کاهش قیمت خودروهای برقی در آینده کمک کند.

عقب ماندن سه کشور با فناوری پیشرفته در خودروهای الکتریکی

ژاپن، کره جنوبی و ایالات‌متحده علیرغم اینکه معیارهای پیشتاز بودن را رعایت کرده‌اند، در پذیرش خودروهای الکتریکی از همتایان خود عقب افتاده‌اند.

تقریباً از هر پنج خودروی فروخته شده در سال 2023، یکی برقی بود. فروش خودروهای الکتریکی در سال 2023 به 14 میلیون رسید که 95 درصد آن در چین، اروپا و ایالات‌متحده بود. در حالی که فروش خودروهای الکتریکی در سطح جهانی در حال افزایش است، آنها به طور قابل توجهی تنها در چند بازار عمده متمرکز هستند.

تقریباً 14 میلیون خودروی الکتریکی جدید در سال 2023 در سراسر جهان به ثبت رسید که تعداد کل آنها در جاده‌ها را به 40 میلیون رساند. فروش خودروهای برقی در سال 2023 نسبت به سال 2022، 3.5 میلیون خودرو بیشتر بود که نسبت به سال قبل 35 درصد افزایش داشت. این روندها نشان می‌دهد که رشد بازارهای خودروهای الکتریکی، همچنان قوی است. خودروهای برقی باتری‌دار 70 درصد از سهام خودروهای برقی را در سال 2023 به خود اختصاص دادند.

تایلند به عنوان پیشگام خودروهای برقی جنوب شرقی آسیا

طبق تجزیه و تحلیل بلومبرگ از انتقال در حال انجام در چهار قاره نشان می‌دهد که به محض اینکه 5 درصد از فروش خودروهای جدید کاملاً برقی شود، همه چیز تغییر می کند.

افزایش تعداد خودروهای برقی به این معنی است که افراد بیشتری آنها را به عنوان جریان اصلی می‌بینند، خودروسازان تمایل بیشتری به سرمایه گذاری در بازار دارند و زیرساخت شارژ در مسیری خوب گسترش می یابد.

بر اساس گزارش ورلد پاپولیشن، چندین کشور سال گذشته به شکلی شعله ور از نقطه اوج عبور کردند. تایلند به عنوان پیشگام خودروهای برقی جنوب شرقی آسیا ظاهر شد و در سه ماهه اول سال 2023 از آستانه 5 درصد گذشت و سپس تا سه ماهه آخر به نزدیک به 13 درصد از فروش خودروهای جدید رسید.

داستان مشابهی در ترکیه رخ داد، کشوری که یک سال پیش به سختی در رادار پذیرش خودروهای الکتریکی بود. شرکت خودروسازی ترکیه‌ای که با نام توگ شناخته می‌شود، با عرضه اولین خودروی باتری‌دار خود، T10X یک شاسی‌بلند که با مدل Y تسلا رقابت می‌کند، این مسیر را تغییر داد. ترکیه در سه ماهه سوم از نقطه اوج 5 درصد عبور کرد و در سه ماهه چهارم چهارمین بازار بزرگ خودروهای برقی اروپا بود. ناوگان خودروهای برقی جهان همچنان به رشد خود ادامه می دهد و فروش آن در سال 2024 به 17 میلیون خواهد رسید.

آیا می‌دانستید که بخش حمل‌ونقل مسئول 28 درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای در ایالات‌متحده است که بسیاری از آنها از خودروهای سواری ناشی می شود. اگر در حال حاضر با یک خودروی سنتی بنزینی رانندگی می‌کنید، تغییر به یک وسیله نقلیه الکتریکی یکی از بهترین راه‌هایی است که می‌توانید ردپای کربن خود را کاهش دهید و هر روز تاثیر مثبتی بر محیط زیست داشته باشید. اما مزیت‌های خودروهای برقی فقط به مزایای زیست‌محیطی محدود نمی‌شوند، مزایای بسیاری دیگری نیز وجود دارد که با داشتن و رانندگی خودروهای الکتریکی همراه است.

خودروهای برقی برای محیط زیست بهتر

یکی از مزایای اصلی وسایل نقلیه الکتریکی ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما نادیده گرفتن آن بسیار مهم است که مزایای زیست محیطی است. خودروهای برقی نسبت به خودروهای گازسوز آلایندگی بسیار کمتری تولید می‌کنند که نه تنها در حین استفاده، بلکه در کل چرخه عمر وسیله نقلیه است.

ردپای کربن خودروهای الکتریکی به کاهش ادامه خواهد داد. این باعث می‌شود که خودروهای الکتریکی به ابزاری قدرتمند در مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی که بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد، تبدیل شود. به علاوه، خودروهای برقی بدون انتشار گازهای گلخانه‌ای، می‌توانند به کاهش آلودگی هوا، به ویژه برای آسیب‌پذیرترین جوامعی که به طور نامتناسبی از انتشار گازهای گلخانه‌ای و آلاینده‌های هوا آسیب می‌بینند، کمک کنند.

تحقیقات نشان داده است که وسایل نقلیه الکتریکی حداقل به اندازه خودروهای بنزینی و دیزلی ایمن هستند.

نگهداری خودروهای برقی ارزان‌تر و راحت‌تر از گازسوز

خودروهای برقی با قطعات کمتر، بدون موتور احتراق داخلی، بدون روغن، سایش ترمز کمتر و قطعاتی که نیاز به تعمیر و نگهداری کم یا بدون نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارند، هزینه تعمیر و نگهداری کمتری نسبت به همتایان خود با سوخت گاز دارند. در واقع، صاحبان وسایل نقلیه برقی نصف هزینه‌ای را برای نگهداری و تعمیر وسایل نقلیه خود صرف می‌کنند که صاحبان خودروهای گازسوز هزینه می‌کنند. هزینه‌های تعمیر و نگهداری کمتر و نیازهای کمتر می‌تواند باعث صرفه‌جویی در زمان، هزینه و سردرد رانندگان خودروهای برقی شود.

عدم نیاز به پمپ بنزین یا خرج کردن پول بنزین

چقدر خوب است که دیگر مجبور نباشیم بیرون در یک پمپ بنزین کثیف در هوای گرم تابستان، سرمای یخبندان یا باران سیل آسا هر چند هفته یکبار بایستیم. با یک ماشین برقی، می‌توانید آن را یک شبه در خانه‌تان شارژ کنید (همان‌طور که هر شب گوشی خود را به برق وصل می‌کنید) و فقط در سفرهای جاده‌ای طولانی‌تر باید توقف کرده و شارژ کنید. به علاوه، می‌توانید با پرداخت هزینه برق برای خودروهای الکتریکی به جای بنزین برای خودروهای گازسوز، صدها دلار در سال در هزینه‌های سوخت صرفه‌جویی کنید. در طول عمر خودرو، این پس‌انداز می‌تواند واقعاً افزایش یابد.

هزینه مالکیت خودروهای برقی کمتر از خودروهای گازسوز است؛ خودروهای برقی اغلب قیمت برچسب بالاتری نسبت به خودروهای گازسوز دارند. اما بین هزینه‌های سوخت کمتر، هزینه‌های نگهداری و تعمیرات پایین‌تر و تخفیف‌های مالیاتی موجود، کل هزینه داشتن یک خودروی برقی در طول عمر خودرو کمتر از کل هزینه مالکیت یک خودروی گازسوز است. در طول عمر خودرو، دارندگان خودروهای برقی می‌توانند تا 10 هزار دلار پس‌انداز کنند.

با تغییر از یک خودروی گازسوز به یک خودروی برقی، می‌توانید از رشد صنعت خودروهای برقی حمایت کنید و به افزایش تقاضا برای خودروهای الکتریکی و زیرساخت‌های خودروهای الکتریکی کمک کنید.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje