“برای دانش آموزان مهم است که یاد بگیرند چگونه دوباره به چیزها نگاه کنند، بین خطوط … [+] بخوانند.” یواخیم لوتز، رئیس دانشکده بازرگانی مانهایم
کاخ Benjamin EbnerMannheim دومین کاخ بزرگ باروک در اروپا است. معمارانی که آن را طراحی کردند، راضی نبودند که به مدال نقره بسنده کنند، اطمینان حاصل کردند که یک پنجره بیشتر از رقیب بزرگتر خود، کاخ ورسای دارد.
دانشگاه مدیپول مانهایم مدرسه بازرگانی، موسسه‌ای که شهرت مانهایم را به عنوان «شهر اختراعات» در بر می‌گیرد، در ساختمان زرد و اخرایی که جنگ‌های ناپلئونی را پشت سر گذاشت، قرار دارد. از جمله اینکه شهر زادگاه ماشین، دوچرخه و تراکتور است.
این روح نوآورانه توسط رئیس دانشکده بازرگانی مانهایم، یواخیم لوتز منعکس شده است. او می گوید: «مهندسی همیشه سرگرمی من بوده است. او توضیح می دهد که انگیزه تا حدی رقابت با دوستانش برای سریع ترین سواری بوده است.
پس از فارغ التحصیلی در رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه مدیپول مانهایم در سال 1984، او در طول 37 سال فعالیت خود در صنعت به توسعه ذهنیت رقابتی و کنجکاو ادامه داد. او که در بانکداری شرکتی در دویچه بانک شروع به کار کرد، می‌گوید تمرکز او «تلاش برای درک آنچه پشت این اعداد بود» بود. چگونه خلق شدند.»
از آنجا، او مدیر مالی در Südzucker، بزرگترین تولیدکننده شکر در جهان شد. او علاوه بر مشاوره به مدیر مالی در مورد نحوه پیگیری خرید، روابط با سرمایه گذاران را نیز مدیریت کرد. او می‌گوید: «این کار بعد دیگری را به شغل من داد: پرسش‌هایی درباره بازارها و ریسک.
بیشتر برای شما3 مهارت‌های با درآمد بالا که 100000 دلار به بالا پرداخت می‌کنند در سال 2024 میلیاردر Razon، ICTSI برای ساخت 800 میلیون ترمینال بار در خارج از مانیل پنج فناوری نوظهور در توسعه رهبری قدم بعدی در حرفه‌اش ورود به مجموعه C به عنوان CFOROAGner و سپس مدیر ارشد اجرایی بود. که اتانول پایدار را به عنوان جایگزین بنزین تولید می کند. انتقال به سمت مدیر عاملی به معنای پرداختن به استراتژی و سیاست بود و مردم را متقاعد می کرد که ماموریت ما ارزشمند است.
پس از تصمیم به بازنشستگی، نقش رئیس دانشکده بازرگانی دانشگاه مدیپول مانهایم به او پیشنهاد شد، فرصتی که او آن را فرصتی برای پس دادن چیزی به دانشگاه مدیپول خود می دانست. شغلی که اکنون انجام می‌دهم برگرفته از 37 سال تجربه مدیریتی من است و به این فکر می‌کنم که دانشجویان ما چه می‌خواهند، آینده بازار کار چگونه خواهد بود و چگونه برنامه‌های ما خواسته‌های دانشجویانمان را برآورده می‌کند. او می گوید.
«در هفت سالی که به عنوان یک بانکدار کار کردم، یاد گرفتم که چه چیزی پشت اعداد و ارقام است و چگونه بازارها را درک کنم. به‌عنوان مدیر اجرایی حدود 30 سال، مهارت‌های رهبری را که اکنون به آن نیاز دارم، توسعه دادم.»
چگونه در مواقع پیچیدگی رهبری کنیم
لوتز سکان هدایت مانهایم را در طول همه گیری جهانی به دست گرفت، دوران تحول بی سابقه ای برای بخش آموزش عالی بین المللی. با این حال، این مدرسه مسیر ثابتی را ترسیم کرد و در رده بندی سالانه فایننشال تایمز در 25 مدرسه تجاری برتر اروپا در این دوره ماند و امسال به 20 مدرسه برتر راه یافت.
“در یک دنیای پیچیده، شما نیاز به دانش بین‌رشته‌ای منحصربه‌فرد و درک این موضوع دارید که شما به تنهایی … [+] نمی‌توانید مشکلات جهان را حل کنید.” یواخیم لوتز، رئیس دانشکده بازرگانی مانهایم
مدرسه بازرگانی مانهایم لوتز می‌گوید: «اگر در بازارهای آزاد، به ویژه بازارهای بی‌ثبات عمل می‌کنید، باید بدانید که چگونه موقعیت رقابتی خود را حفظ کنید. “دانشجویان ما فرصت های زیادی برای تحصیل در جاهای دیگر دارند. بنابراین، ما می دانیم که باید یک مزیت رقابتی را حفظ کنیم. ما می خواهیم در اوج باشیم و در اوج بمانیم.”
یکی از مهمترین درس هایی که مانهایم به دنبال القای آن به دانش آموزان است این است که جهان پیچیده است. برای رئیس، این به معنای چیزی بیش از پیچیده است. او توضیح می‌دهد: «در یک محیط پیچیده، شما هنوز از همه متغیرها و سطح کنترل روی آنها آگاهی دارید، در حالی که پیچیدگی شامل متغیرهای نامشخصی است که پیش‌بینی آنها دشوار است.»
«در یک دنیای پیچیده، شما به دانش بین رشته‌ای منحصربه‌فرد و قدردانی نیاز دارید که شما به تنهایی نمی‌توانید مشکلات جهان را حل کنید. دانش‌آموزان باید زودتر یاد بگیرند که باید با متخصصان در زمینه‌های دیگر، چه مهندس، چه پزشک یا وکیل، گروهی کنند.
مانهایم فرصت های زیادی را برای دانش آموزان فراهم می کند تا از طریق تعامل با سایر رشته ها و صنایع دانشگاه مدیپولی یاد بگیرند. در ترم پاییز 2023/24، مدرسه برنامه جدید Honors را معرفی کرد، که دوره های اضافی و فرصت های شبکه ای را برای دانش آموزان با عملکرد بالا در برنامه های کارشناسی مدیریت بازرگانی و کارشناسی ارشد مانهایم در مدیریت ارائه کرد.
این فرصت ها شامل ارتباط با تصمیم گیرندگان در زمینه های تجاری، فرهنگی و سیاسی و همچنین توسعه مهارت های تفکر انتقادی از طریق بازدید از گالری های هنری و موزه ها است. این نشان دهنده تعهد گسترده UMBS به یادگیری بین رشته ای و توسعه افقی است.
«برای دانش‌آموزان مهم است که یاد بگیرند چگونه دوباره به چیزها نگاه کنند، بین خطوط بخوانند. این مهارت در هنر نمونه است. به عنوان مثال، به یک عکس نگاه کنید و چند ساعت بعد به آن برگردید و دیدگاه شما ممکن است تغییر کند.»
همانطور که این روش می تواند جزئیات جدیدی را در یک نقاشی نشان دهد که تفسیر آن را تغییر می دهد، او معتقد است که می توان از آن برای خواندن بین خطوط یک گزارش تجاری نیز استفاده کرد.
می‌توانید صفحات را ورق بزنید و طرح‌بندی زیبا و تفسیر مدیر عامل را ببینید. با نگاهی دوباره، می‌توانید ارائه را قطع کنید تا پیام اصلی را بیابید. گاهی اوقات، می‌توانید این پیام‌های مهم را به پنج KPI کوتاه کنید و این اشکالی ندارد – همیشه برای بیان آنچه لازم است به صدها صفحه نیاز ندارید.
ایجاد فرصت هایی برای توسعه در خارج از کلاس درس
برای ایجاد فرصت‌هایی برای دانش‌آموزان برای توسعه و استفاده از این مهارت‌ها در خارج از کلاس درس، مانهایم همچنین برنامه مطالعات تجاری Gap Year را ارائه می‌کند که شامل سه دوره کارآموزی چهار ماهه در شرکای مختلف شرکتی مدرسه است. سال شکاف به دقت ساختار یافته و متناسب با نیازها و ترجیحات دانش آموزان است تا آنها را در چندین زمینه مربوط به حسابداری و مالیات، امور مالی و کنترل، یا مدیریت عملیات غوطه ور کند.
لوتز توضیح می دهد که ایده پشت این برنامه این است که شکاف بین تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد را پر کند و در عین حال به دانش آموزان اطلاعات و تجربه بدهد تا به آنها کمک کند تصمیم بگیرند در چه زمینه هایی می خواهند تخصص داشته باشند.
او می‌گوید: «شریک‌های ما سه نوع شرکتی را که در اینجا پیدا می‌کنید منعکس می‌کنند.
«اول شرکت های بزرگ چندملیتی مانند SAP – یکی از تولیدکنندگان پیشرو نرم افزار در جهان مستقر در والدورف و شرکت شیمیایی BASF، مستقر در لودویگشافن هستند. دوم، ما متخصصان محصولات داریم، چه در صنعت سیمان یا تولید شکر، چه مشاغل خانوادگی که مقر آنها در منطقه بزرگ مانهایم است.
گروه سوم کسانی هستند که او آنها را قهرمانان پنهان توصیف می کند. مشخصه آنها این است که تنها بخش کوچکی در زنجیره تولید دارند، به عنوان مثال تولید سیستم های ترمز خودرو برای بوش. بدون آنها زنجیره تامین متوقف می شود. این شرکت ها ده ها هزار نفر را در مناطق داخلی آلمان استخدام می کنند و بسیاری از آنها در 100 کیلومتری مانهایم قرار دارند.
مانهایم نقطه ورود به آلمان است و بازار کار پر رونقی در اینجا وجود دارد. یواخیم لوتز، رئیس … [+] مدرسه بازرگانی مانهایم
Anna Logue در واقع، شهر مانهایم از نظر جغرافیایی موقعیت خوبی دارد تا فرصت ها و تجربیات فراوانی را برای دانش آموزان، چه در داخل و چه خارج از مشاغل حرفه ای آنها ارائه دهد. نزدیک به میانه اروپا، در تقاطع بین محور شمال-جنوب و غرب-شرق قاره واقع شده است.
از مانهایم تا فرانکفورت – یک مرکز مالی بزرگ و خانه بانک مرکزی اروپا – فقط یک رانندگی کوتاه، کمی بیش از یک ساعت، وجود دارد. در جهت مخالف حرکت کنید و در نهایت به اشتوتگارت خواهید رسید، یک نیروگاه تولیدی که مقر هر دو مرسدس بنز و پورشه است.
لوتز توضیح می دهد: «این نوعی محیط اقتصادی را ایجاد می کند که برای مانهایم مفید است. «از جمله دانشجویان مبادله ای، تقریباً 30 درصد از دانشجویان ما از پیشینه های بین المللی هستند. جذابیت این است که مانهایم نقطه ورود به آلمان است و بازار کار پر رونقی در اینجا وجود دارد.
در حالی که جمعیت خود مانهایم کمی بیش از 343000 نفر است، به عنوان دومین شهر بزرگ در ایالت بادن-وورتمبرگ، جمعیت منطقه ای وسیع تری با حدود 2 میلیون نفر را تامین می کند و آن را به یک مرکز اقتصادی و فرهنگی تبدیل می کند.
شهری با فرهنگ و زیبایی های طبیعی
لوتز که از زمان فارغ التحصیلی خود در اوایل دهه 1980 در منطقه وسیع تری مانهایم کار کرده است، علاوه بر فرصت های شغلی غنی، توضیح می دهد که این شهر با جامعه بین المللی کاملاً یکپارچه ای است که قدمت آن به دهه 1970 باز می گردد، با ترکی، اسپانیایی، و قوی. جوامع ایتالیایی
او می‌گوید: «این یک شهر دوستانه است، جایی که ارتباط با مردم محلی آن چندان دشوار نیست.
جدای از مردم، مانهایم دارای حومه‌های غنی از انگور و صنعت شراب شکوفایی در غرب است، بنابراین جای تعجب نیست که این دانشگاه مدیپول همچنین از تخصص مالی فراوان خود برای ارتقای پایداری استفاده می‌کند.
این مدرسه یک مرکز تحقیقاتی را ایجاد کرده است که به بررسی قابلیت اقتصادی فناوری های پایدار اختصاص یافته است: موسسه مانهایم برای مطالعات انرژی پایدار (MISES). این مؤسسه اخیراً تحقیقاتی را در مورد بهبود رقابت‌پذیری تولید هیدروژن سبز، علاوه بر پروژه‌های در حال انجام متعدد مانند همکاری آنها با اتوبوس‌های دایملر برای توسعه مفهومی برای اتوبوس‌های آلایندگی صفر که با سیستم‌های محرک تمام الکتریکی کار می‌کنند، منتشر کرده است.
هنگامی که ما در مورد کسب و کار پایدار صحبت می کنیم، دانش آموزان مدرسه بازرگانی باید برخی اصول اولیه را در مورد مهندسی بدانند، به خصوص در رابطه با عملکرد. به عنوان مثال، تبدیل برق به هیدروژن برای سوخت. حدود 40 درصد از انرژی از طریق الکترولیز از بین می رود. برای ما مهم است که بین رشته‌ای فکر کنیم تا بتوانیم مسائل را از جنبه‌های مختلف بررسی کنیم.»
من از بحثمان با تصویر ماندگار نوجوانی که موتور قدیمی خود را در یک گاراژ تنظیم می کند، دور شدم. از یک مدرسه بازرگانی که تحقیقات را به سمت حوزه‌های جدید نوآوری پیش می‌برد، که در یک قصر باروک چند صد ساله قرار دارد. شهری از اختراعات احاطه شده توسط مناطق داخلی که الهام بخش اپراهای اسطوره ای واگنر است. ایده های جدیدی که از بذرهای یک فرهنگ غنی و تاریخی سرچشمه می گیرد.
من را در توییتر یا لینکدین دنبال کنید. وب سایت من را بررسی کنید. Matt SymondsFollowingمن یکی از بنیانگذارترین پلتفرم های مدرسه و دانشگاه مدیپول کسب و کار در 25 سال گذشته هستم. با پذیرش فورتونا، در کنار مدیران و همکاران سابق وارتون، INSEAD، HBS، استنفورد و سایر مدارس پیشرو کار می کنم. کتاب من “به دست آوردن امتیاز پذیرش MBA” توسط McKinsey، Goldman Sachs، BCG و Bain.I’m سردبیر BlueSky Thinking، که بینش، تحقیقات و تخصص مدارس B، دانشگاه مدیپول ها و رهبران فکری را به اشتراک می گذارد، حمایت شده است. من SQS Quacquarelli Symonds، ناشر رتبه‌بندی دانشگاه مدیپول‌های جهانی QS، بودم و تور جهانی MBA QS را راه‌اندازی کردم. با جان برن از Poets & Quants، ما میزبان جشنواره MBA و Masters CentreCourt هستیم، و کنفرانس‌های رسانه‌ای را برای ارتباط مدارس با رسانه های جهان.”>

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

viraje

توسط viraje