Wp Header Logo 475.png

آئودی Q4 e-tron یکی از خودروهای تمام برقی و وارداتی است که قرار است به بازار ایران بیاید. یک کراس اوور جذاب که اصالت آلمانی دارد.

درباره آئودی Q4 e-tron

شرکت آئودی یکی از خودروسازان محبوب و نامدار آلمانی است که محصولات آن توانسته طرفداران بسیاری در سراسر جهان پیدا کند. این کمپانی علاوه بر خودرو های بنزینی خارق العاده ای که تولید می کند، چند سالی است که فعالیت در حوزه خودرو های برقی را نیز آغاز کرده و شاخه e-tron این برند منحصر به خودرو های تمام برقی است. یکی از جدیدترین خودرو های تمام برقی نشان آئودی، Q4 e-tron است. این خودرو یک کراس اوور کامپکت تمام برقی بوده که در سال ۲۰۲۱ بر اساس پلتفرم MEB گروه فولکس واگن تولید و عرضه شده و چهارمین خودرو تمام برقی آئودی بعد از Q8 e-tron، e-tron GT و Q2L e-tron به شمار می رود.

طراحی آئودی Q4 e-tron

در حال حاضر شرکت نادین خودرو، متولی واردات آئودی Q4-etron است اما شرکت های دیگری نظیر معین خودرو ایرانیان نیز برنامه دارند تا دو مدل از خودرو های تمام برقی آئودی را وارد بازار ایران کنند. نکته ای که در مورد بسیاری از خودرو های وارداتی وجود دارد این است که اکثر این خودرو ها تولید و یا مونتاژ کشور چین بوده و این خودرو نیز از این قاعده مستثنی نیست و در سایت مشترک گروه آئودی و FAW در کشور چین مونتاژ شده و از این طریق به بسیاری از کشور ها صادر می شود.

طراحی بدنه آئودی Q4 e-tron

در اولین مواجهه با آئودی Q4 ای ترون به راحتی می توان متوجه سبک خاص طراحی محصولات آئودی در مقایسه  با دیگر خودرو سازان شد. مسلما طراحان این خودرو تمام تلاش خود را کرده اند تا خودرویی بسیار زیبا را خلق کنند و نتیجه آن این شد که به لحاظ  طراحی خودرویی با اصالت، جذاب، اسپرت و با اِلمان ها و معیار های طراحی روز به نام آئودی Q4 e-tron پدید آمده است که به هیچ عنوان نمی توان به طراحی آن نقد وارد کرد.

طراحی بدنه آئودی Q4 e-tron

در نمای جلوی این خودرو اولین چیزی که توجه ها را به خود جلب می کند سبک طراحی چراغ های اصلی این خودرو است که طراحی منحصر به فردی داشته و چهره ای تهاجمی را به این خودرو داده است. طراحی جلو پنجره آئودی کیو ۴ ای ترون بسیار جلب توجه می کند و طرح گرافیکی نقش بسته بر روی آن حکایت از توجه به جزئیات در طراحی این خودرو دارد که باعث جذابیت این خودرو شده است.

نمای جانبی آئودی Q4 e-tron

سبک طراحی آئودی Q4 ای ترون در نماهای جانبی کمی ملایم تر می شود. در این بخش دو خط طراحی قابل مشاهده است که از گلگیر های جلو و عقب شروع شده اما این خطوط بر روی درب ها محو می شوند که در نوع خود طراحی جالبی است. در پایین درب های این خودرو از رنگ کرومی مات استفاده شده که نوشته e-tron بر روی آن خودنمایی می کند و جلوه بسیار خوبی را به این قسمت داده است. نکته دیگری که در این قسمت می توان به آن اشاره کرد فرم طراحی رینگ های آلومینیومی است که طراحی بسیار اسپرت و جوان پسندانه ای دارد و می تواند هر بیننده ای را به خود جذب کند.

نمای پشت آئودی Q4 e-tron

در بخش عقب آئودی کیو ۴ ای ترون نیز شاهد بسیار جذاب و البته هماهنگ هستیم. در این بخش از دو چراغ به هم پیوسته استفاده شده که بخش اعظم جذابیت طراحی این قسمت بر دوش آن ها است. از طرف دیگر در بخش سپر این خودرو از تریم دو رنگ استفاده شده که جلوه بسیار خوبی را به این قسمت داده و طراحی بخش عقب آئودی Q4 e-tron کمک شایانی کرده است.

مشخصات فنی آئودی Q4 ای ترون

قوای محرکه آئودی Q4 e-tron در نسخه های پایه از یک پیشرانه برقی تامین می شود. این پیشرانه قادر است ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتن متر گشتاور را تولید و نیروی تولید شده را به چرخ های عقب منتقل کند. این خودرو در تیپ های بالاتر، از دو پیشرانه برقی در محور های عقب و جلو بهره می برد که این پیشرانه ها می توانند روی هم رفته ۳۱۳ اسب بخار قدرت و ۴۷۲ نیوتن متر را به تمامی چرخ ها منتقل کنند.

مشخصات فنی آئودی Q4 e-tron

همچنین این خودرو در نسخه های پایه می تواند در کمتر از ۹ ثانیه سرعت خود را از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برساند که این عدد در نسخه های بالاتر به کمتر از ۷ ثانیه می رسد. نکته دیگری که باید در خودرو های تمام برقی به آن توجه داشت میزان پیمایش آنها تنها با یکبار شارژ کامل است. حداکثر پیمایش آئودی Q4 ای ترون بر اساس استاندارد CLTC، ۶۰۵ کیلومتر به ازای یکبار شارژ کامل است که عدد بسیار خوبی به حساب می آید.

برند آئودی
مدل Q4 e-tron
کلاس بدنه شاسی بلند
سال تولید ۲۰۲۴
حجم موتور برقی
ظرفیت باتری ۸۴.۸ کیلووات ساعت
تعداد سیلندر
تعداد سوپاپ
فناوری موتور برقی
قدرت ۲۰۴ اسب بخار
گشتاور ۳۱۰ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۸.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت
گیربکس تک سرعته اتوماتیک
انتقال قدرت دیفرانسیل عقب
تعلیق جلو مک فرسون
تعلیق عقب مولتی لینک
طول ۴۵۸۸ میلی متر
عرض ۱۸۶۵ میلی متر
ارتفاع ۱۶۱۴ میلی متر
فاصله محوری ۲۷۶۴ میلی متر
وزن ۲۰۴۵ کیلوگرم
حجم باک
مصرف سوخت ۱۶.۱ کیلو وات ساعت به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر
پیمایش در حالت برقی ۶۰۵ کیلومتر
ابعاد رینگ و لاستیک جلو ۲۳۵/۴۵R21 / عقب ۲۵۵/۴۰R21
شرکت عرضه کننده نادین خودرو
برند نشان مادر آئودی
کشور سازنده آلمان – چین

در کنار این موارد باید به این نکته نیز اشاره کرد که باطری های آئودی کیو ۴ ای ترون، به وسیله فناوری شارژ سریع می توانند حدودا در مدت زمان ۴۰ دقیقه ظرفیت خود را از ۲۰ به ۸۰ درصد برسانند که این مدت زمان در شرایط استفاده از شارژر های خانگی به ۱۲ می رسد.

طراحی کابین و امکانات آئودی Q4 ای ترون

بعد از ورود به داخل کابین آئودی Q4 ای ترون و در اولین نگاه متوجه می شوید که داخل کابین این خودرو همانند بدنه و قسمت های بیرونی، دارای طراحی بروز و خلاقانه و جذاب است و به راحتی انتظارات را از این خودرو به عنوان یک کراس اوور جذاب آلمانی پاسخ می دهد. در بخش رودری های این خودرو شاهد طراحی مناسبی هستیم و استفاده از از طرح پیانویی و تریم چرمی کار شده بر روی بازویی درب ها و همچنین به لطف خطوط طراحی مناسب، شاهد طراحی ساده و بی روحی نیستیم. حتی با اینکه در بخش هایی رودری ها و داشبورد از پلاستیک خشک استفاده شده نمی توان به آن خرده گرفت چرا که اسم و نشان برند آئودی خود گویای کیفیت بالای متریال این خودرو است.

کابین آئودی Q4 e-tron

در بخش داشبورد این خودرو شاهد سبک طراحی چند لایه هستیم و در این بخش از طرح های مات و بافت دار در بخش بالای داشبورد و از طرح های براق در قسمت های میانی و حاشیه دریچه های سیستم تهویه استفاده شده است که این سبک طراحی بر جذابیت ها و زیبایی های کابین این خودرو افزوده است. در قسمت های میانی داشبورد نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا آئودی Q4 e-tron به چشم می خورد که طراحی راننده محور دارد که این سبک طراحی باعث می شود تنظیمات این بخش توسط راننده راحت تر صورت گیرد.

نمایشگر آئودی Q4 e-tron

آئودی Q4 ای ترون از یک جلو آمپر دیجیتالی بهره می برد که گرافیک بسیار جذابی دارد و استفاده از پس زمینه عقربه ای می تواند حس و حال خودرو های اسپرت را به راننده منتقل کند به علاوه اینکه این کلاستر می تواند اطلاعات مختلفی را به راننده منتقل کند. غربیلک فرمان آئودی کیو ۴ ای ترون طراحی منحصر به فرد و جذابی دارد و روح اسپرت این خودرو را به تصویر می کشد. نکته ای که در این قسمت وجود دارد و کمتر خودرویی از این آپشن بهره مند است این است که کلید های کنترلی این خودرو که بر روی غربیلک فرمان کار شده، تماما به صورت لمسی هستند.

امکانات آئودی Q4 e-tron

صندلی های این خودروی جذاب آلمانی دارای طراحی اسپرت و یکپارچه هستند که با ذات اسپرت این خودرو همخوانی دارند. از طرفی روکش این صندلی ها ترکیبی از جنس چرم و پارچه است که کیفیت قابل توجهی دارند و می توانند احساس یک خودرو لوکس را به سرنشینان منتقل کنند. با توجه به اینکه آئودی Q4 e-tron یک کراس اوور نسبتا اسپرت محسوب می شود اما در بخش عقب این خودرو به واسطه فاصله محوری ۲۷۶۴ میلی متری می توان فضای مناسبی را تجربه کرد.

امکانات ایمنی و رفاهی

امکانات ایمنی شش کیسه هوا – کیسه هوای میانی سرنشینان جلو (در نسخه فول آپشن) – سامانه کنترل پایداری الکتریکی – سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی – ترمز اضطراری اتوماتیک – اخطار برخورد از جلو – رادار نقطه کور – رادار خط خوان
امکانات رفاهی صندلی های برقی جلو – گرمکن و سردکن صندلی های جلو – گرمکن صندلی های عقب (در نسخه فول آپشن) – درِ صندوق عقب برقی – نمایشگر لمسی – دوربین ۳۶۰ درجه – سقف پانورامای برقی – فناوری LED چراغ ها – نور پردازی کابین – تریم داخلی چرم و جیر – تهویه اتوماتیک دو کاناله – کروز کنترل تطبیقی – نور بالای اتوماتیک – تابلو خوان – رینگ آلومینیومی – سنسور پارک جلو و عقب – پدل شیفتر بازیافت انرژی – تنظیم حالت رانندگی – ترمز پارک برقی – اتوهلد – استارت دکمه ای – حافظه صندلی راننده – سیستم صوتی حرفه ای (در نسخه فول آپشن) – شارژر بیسیم تلفن همراه – شارژر همراه خودرو

مزایا و معایب

مزایا شتاب خوب – توان حرکتی بالا – ظرفیت بالای باتری ها – کیفیت ساخت و مونتاژ بالا – امکانات مناسب
معایب قیمت به نسبت بالا – نبود زیر ساخت های شارژ DC سریع به صورت مناسب

رقبای آئودی Q4 e-tron

آئودی Q4 ای ترون یک خودروی بروز و مدرن است و می تواند با توجه به اصالت آلمانی خود گوی سبقت را از بقیه رقبای خود بدزدد و به همین دلیل سخت می شود رقیبی برای این خودرو در میان خودرو های موجود در بازار ایران پیدا کرد. با توجه به اینکه تمرکز وزارت صمت بر روی واردات خودرو های تمام برقی است و حتی سقف واردات خودرو های تمام برقی نسبت به خودرو های بنزینی بالاتر رفته است، انتظار می رود شاهد حضور خودرو های برقی متنوعی با برند معتبر باشیم. با این حال، در حال حاضر خودرو هایی نظیر؛ فولکس واگن ID4، هوندا ENS1، نتا U و… از اصلی ترین رقبای این خودرو در بازار کشورمان هستند که امکانات بسیار خوب آئودی  Q4 e-tronدر کنار طراحی منحصر به فردش می تواند برگ برنده این خودرو در مقایسه با رقبایش باشد.

آلبوم تصاویر

سوالات متداول

آئودی Q4 ای ترون چه مشخصاتی دارد؟

قوای محرکه آئودی Q4 e-tron در نسخه های پایه از یک پیشرانه برقی تامین می شود. این پیشرانه قادر است ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتن متر گشتاور را تولید و نیروی تولید شده را به چرخ های عقب منتقل کند. حداکثر پیمایش آئودی Q4 ای ترون بر اساس استاندارد CLTC، ۶۰۵ کیلومتر به ازای یکبار شارژ کامل است که عدد بسیار خوبی به حساب می آید.

آئودی Q4 ای ترون چه امکاناتی دارد؟

از جمله امکانات آئودی Q4 ای ترون می توان به؛ ۶ کیسه هوای ده نقطه ای، سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل کشش، هشدار برخورد از جلو، تماس اضطراری، رادار خط خوان، سامانه کنترل حرکت در سربالایی، ترمز اضطراری،  سامانه پایش فشار باد تایر ها، فرمان کمکی برقی، حالت های رانندگی، بازیاب انرژی الکتریکی، کروز کنترل تطبیق پذیر، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، جلو آمپر دیجیتال، سقف پانورامای برقی، درِ صندوق عقب برقی، استارت دکمه ای، رینگ های آلومینیومی، رانندگی خودکار بین خطوط، سیستم صوتی حرفه ای، نورپردازی داخل کابین، تهویه مطبوع اتوماتیک، تصفیه هوای داخل کابین، تنظیم برقی صندلی های سرنشینان جلو، شارژر بی سیم، خروجیUSB تایپ C، گرم کن صندلی های ردیف جلو، کلید های کنترلی لمسی روی فرمان، اپل کار پلی، اندروید اتو، سنسور نور، سنسور باران، فناوری LED چراغ ها و… اشاره کرد.

نوشته آئودی Q4 e-tron ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی اولین بار در آخرین خودرو. پدیدار شد.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje