Wp Header Logo 470.png


منتشر شده در 25 اردیبهشت 1403 ساعت 15:00


اسکوتر هیبریدی SYM PE 3

یکی از مشکلاتی که موتورسیکلت ها و اسکوترهای برقی با آن دست به گریبان هستند، برد حرکتی محدودتر آنها نسبت به رقبای بنزینی است. اگرچه با گسترش ایستگاه های شارژ و افزایش تعداد آنها این مشکل به مرور کم رنگ تر می شود، اما شعاع حرکتی ناکافی این نوع وسایل نقلیه، کماکان بسیاری از مشتریان را از خرید آنها منصرف می کند. استارتاپ تایوانی SYM که در زمینه تولید انواع موتورسیکلت فعالیت دارد، اخیراً محصولی به نام اسکوتر SYM PE 3 رونمایی کرده که تا حد زیادی این مشکل را برطرف می نماید.

محصول شرکت SYM در دسته اسکوترهای هیبریدی قرار می گیرد. این اسکوتر PE 3 نامگذاری شده و فعلاً یک مدل مفهومی محسوب می شود. پیشرانه به کار رفته در این اسکوتر، در حقیقت هیبریدی معکوس است، به این معنی که نیروی اصلی برای حرکت توسط موتور برقی تأمین می شود. در این پیشرانه، وقتی ولتاژ باتری به پایین تر از ۶۰ ولت برسد، موتور احتراق داخلی بلافاصله وارد مدار شده و باتری را شارژ می کند تا میزان برد حرکتی افزایش یابد. چنین ساختاری را می توان با پیشرانه های EREV در خودروها مقایسه کرد.

همانند خودروهای EREV، در اسکوتر PE 3 نیز هیچ ارتباط مکانیکی بین موتور احتراق داخلی و چرخ محرک وجود ندارد. این موتور در واقع نقش یک ژنراتور را ایفا کرده و صرفاً با تولید برق، باتری را شارژ می کند. شاید بدانید پیشرانه ب ام و i3 ساختار و عملکرد مشابهی دارد.

نمای رو به رو اسکوتر هیبریدی SYM PE 3

در حالت استاندارد و وقتی که باتری به طور کامل شارژ باشد، اسکوتر هیبریدی SYM می تواند تا ۳۵ کیلومتر مسافت را پشت سر بگذارد. اما با فعال شدن موتور احتراق داخلی این رقم به میزان چشمگیری افزایش می یابد. به گفته شرکت تایوانی، باک این اسکوتر هیبریدی، سه لیتر بنزین را در خود جای می دهد. با هر لیتر بنزین هم امکان پیمایش ۹۰ کیلومتر مسافت وجود دارد. با این حساب می توان نتیجه گرفت که اسکوتر PE 3 با باتری و باک پر قادر است بیش از ۳۰۰ کیلومتر مسافت را طی کند.

اسکوتر SYM با اولویت دانشجویان و افراد جوان طراحی و تولید شده، به همین خاطر قیمت و هزینه نگهداری پایینی دارد. البته در حال حاضر حرفی در رابطه با قیمت نهایی این اسکوتر به میان نیامده و مشخص نیست که رقم پرداختی برای آن چقدر خواهد بود. همچنین اعلام نشده که نسخه خیابانی و تولید انبوه این اسکوتر چه زمانی وارد بازار می شود. همانطور که در تصاویر قابل مشاهده است، مثل محصولات اپل و شیائومی اسکوتر هیبریدی PE 3 نیز طراحی ساده و مینیمالیستی دارد.

نمای جانبی اسکوتر هیبریدی SYM PE 3

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje