Wp Header Logo 466.png

شرکت خودروسازی اشکودا که در شهر ملادا بولسلاو جمهوری چک قرار دارد، از به‌روزرسانی اتومبیل محبوب خود یعنی اکتاویا رونمایی کرد.

به گزارش مجله ماشین، این خودرو که سابقه‌ای ۶۵ ساله دارد و از سال ۱۹۹۶ چهار نسل از آن تولید شده، تاکنون بیش از هفت میلیون دستگاه فروش داشته است.

در ماه فوریه، سری به‌روزرسانی شده‌ی اکتاویا که شامل مدل استیشن واگن نیز می‌شود، با تغییرات ظریف در طراحی و مدل vRS اکتاویا استیشن با قدرت ۲۶۱ اسب بخار معرفی شد.

حالا این شرکت زیرمجموعه گروه فولکس‌واگن، نسخه‌ی فیس‌لیفت نسل چهارم با نام NX را در اروپا عرضه کرده است.

این خودرو از “تنظیمات ظاهری دقیق”، چراغ‌های ماتریس LED نسل دوم، فضای داخلی بازنگری‌شده با هفت طرح انتخابی، نمایشگر ۱۳ اینچی سیستم سرگرمی، استفاده بیشتر از مواد پایدار، اتصال بهتر و ایمنی ارتقاءیافته بهره می‌برد.

کلاوس زلمر؛ مدیرعامل اشکودا اتومبیل، در این رابطه گفته است: مشتریان ما به درستی انتظارات زیادی از اکتاویا دارند و این به‌روزرسانی، مدل پرفروش ما را به سطح بالاتری می‌رساند. نوآوری‌هایی مانند سیستم سرگرمی کاملاً بازطراحی‌شده، سیستم‌های جدید کمک‌راننده، استفاده بیشتر از مواد پایدار و چراغ‌های جلو قدرتمندتر، آن را به انتخابی ایده‌آل برای کاوشگران روزمره تبدیل می‌کند. من مطمئن هستم که آخرین اکتاویا ما رانندگان و سرنشینان را غافلگیر و خوشحال خواهد کرد و جایگاه خود را به عنوان محبوب‌ترین خودروی ما تثبیت می‌کند.

اشکودا از نسل جدید اکتاویا رونمایی کرد
اشکودا از نسل جدید اکتاویا رونمایی کرد

این به‌روزرسانی شامل سپرهای جلو و عقب جدید، جلوپنجره‌ی بازنگری‌شده، چراغ‌های عقب LED جدید با راهنماهای متحرک و همچنین رینگ‌های آلیاژی جدید می‌شود.

سطح‌های trim خودرو ساده هستند: SE Technology، SE L، Sportline و vRS، اما می‌توان از طریق هفت طرح انتخابی برای فضای داخلی، شخصی‌سازی بیشتری را انجام داد.

کابین خودرو نیز از مواد جدید و پایدار برای صندلی‌ها، داشبورد و پنل‌های در بهره می‌برد.

همچنین در مدل‌های خاص نمایشگر دیجیتال ۱۳ اینچی و نمایشگر مجازی ۱۰.۲۵ اینچی ارتقاءیافته که به‌صورت استاندارد از مدل پایه ارائه می‌شود، تعبیه شده است.

امکانات دیگری نظیر نمایشگر سربالا، شارژ بی‌سیم ۱۵ وات قوی‌تر به همراه چهار درگاه USB-C با شارژ سریع ۴۵ وات وجود دارد.

دستیار چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی ChatGPT به زودی با دستیار صوتی استاندارد Laura ادغام خواهد شد و سیستم‌های کمکی پارک هوشمند و پارک از راه دور نیز برای اولین بار در اکتاویا ارائه می‌شوند.

بیش از ۶۷٪ از فروش از سال ۲۰۲۰ متعلق به نسخه‌ی تورینگ بوده است و محبوب‌ترین رنگ‌های بیرونی مشکی جادویی، نقره‌ای براق و خاکستری گرافیتی هستند.

در بخش فنی، سه گزینه موتور بنزینی، دو دیزل و دو موتور هیبریدی ملایم وجود دارد.

اشکودا از نسل جدید اکتاویا رونمایی کرد
اشکودا از نسل جدید اکتاویا رونمایی کرد

انتخاب پیشرانه‌ی پایه شامل ۱.۵ TSI و ۲.۰ TDI با ۱۱۶ اسب بخار است که قدرت را از طریق گیربکس دستی شش سرعته به چرخ‌ها منتقل می‌کند.

حال موتور پایه بنزینی دوباره به چهار سیلندر برگشته است و هر دو مدل آن به همراه مدل ۱۵۰ اسب بخار می‌توانند در صورت انتخاب گیربکس هفت سرعته DSG به فناوری هیبریدی ملایم مجهز شوند.

موتور دیزل رده بالا نیز همین میزان قدرت را دارد و تنها با گیربکس اتوماتیک هفت سرعته عرضه می‌شود. در نهایت، موتور ۲.۰ TSI قدرتی معادل ۲۶۵ اسب بخار تولید می‌کند و تنها با گیربکس DSG همراه است.

مشخصات اشکودا اکتاویا

مشخصات پیشرانه اشکودا اکتاویا

تصاویر گالری اشکودا اکتاویا

لینک کوتاه نوشته

https://machinemag.ir/?p=20304