Wp Header Logo 496.png

شرکت شیائومی، غول دنیای گوشی‌های هوشمند، پس از فروش بیش از ۷ هزار دستگاه از اولین مدل خودروی برقی‌اش یعنی سدان SU7 در ماه آوریل، به هشتمین شرکت نوپای بزرگ تولیدکننده خودرو برقی در چین تبدیل شد.

به گزارش مجله ماشین، ورود قدرتمند شیائومی به بازار شلوغ خودروهای برقی چین، قطعا این بازار را که بزرگترین بازار خودروی جهان است، بیش از پیش متحول خواهد کرد.

جایی که شرکت‌ها درگیر یک جنگ قیمتی شدید در بحبوبه کاهش تقاضا هستند. شیائومی از قبل به لطف گوشی‌های هوشمند و لوازم خانگی محبوبش، نامی شناخته شده در چین است.

این شرکت به جمع دیگر شرکت‌های نوپا مانند نیو (Nio) و اکسپنگ (Xpeng) پیوسته است که بر تولید خودروهای برقی تمرکز دارند.

این دسته خودروها، برندهای قدیمی مانند فولکس‌واگن و شرکت‌های تثبیت شده سازنده خودرو برقی مانند تسلا، BYD و Geely را شامل نمی‌شود.

شیائومی موفق شد در آوریل که اولین ماه کامل فروش از زمان عرضه مدل SU7 در اواخر مارس بود، ۷۰۵۸ دستگاه از این خودرو را به فروش برساند و هدف‌گذاری آن برای کل سال جاری بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه تحویل است که معادل میانگین فروش ماهانه ۱۱ هزار و ۶۱۸ دستگاه برای باقی مانده سال خواهد بود.

این شرکت با توجه به داده‌های فروش ماهانه پلتفرم اطلاعات خودروی Dongchedi متعلق به ByteDance، جایگزین برند Avatr EV از شرکت دولتی Chongqing Changan Automobile به عنوان هشتمین شرکت نوپای بزرگ تولیدکننده خودرو برقی در این کشور شد.

بازار خودروهای برقی چین مملو از تعداد رو به افزایشی از شرکت‌های نوپا شده است که شامل تولیدکنندگان صرف خودروهای برقی مانند نیو و اکسپنگ و همچنین زیرمجموعه‌های برقی خودروسازان سنتی از جمله GAC’s Aion و Geely’s Zeekr می‌شود.

با توجه به فشار فزاینده بر صنعت حمل و نقل برای کاهش انتشار کربن، به خصوص با در نظر گرفتن فشار بر سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) برای اعمال هزینه بر انتشار گازهای گلخانه‌ای این بخش که احتمالاً از سپتامبر ۲۰۲۴ با هدف دستیابی به آلایندگی صفر تا سال ۲۰۵۰ اجرایی می‌شود، این رقابت داغ‌تر خواهد شد.

اتحادیه هوش مصنوعی خودرو هارمونی (HIMA) که با حمایت هواوی فعالیت می‌کند، نیز یکی دیگر از شرکت‌های نوپا است.

برندهای تحت پوشش HIMA شامل Aito و Luxeed هستند و مجموع فروش خودروهای برقی آن‌ها در آوریل ۲۰,۸۱۹ دستگاه بوده است (بر اساس داده‌های Dongchedi).

برخی از خودروهای هواوی مانند Aito M5 و M9 در مدل‌های با برد بیشتر و مدل‌های صرفا برقی عرضه می‌شوند و هر دو نسخه به عنوان خودرو برقی به حساب می‌آیند، به این معنی که فروش واقعی خودروهای برقی صرفا این شرکت از رقم گزارش شده پایین‌تر خواهد بود. (Dongchedi تفکیکی از فروش این مدل‌ها ارائه نمی‌دهد.)

با توجه به فروش ماهانه تخمینی بیش از ۱۱ هزار دستگاه برای شیائومی در باقی مانده سال، این شرکت در رقابت نزدیکی با فولکس‌واگن قرار می‌گیرد که در مقایسه با سایر برندهای خارجی قدیمی، عملکرد بهتری در رقابت با بازیگران چینی خودروهای برقی داشته است.

فولکس‌واگن از طریق دو سرمایه‌گذاری مشترک چینی، ۱۳,۱۰۸ دستگاه خودروی برقی از سری ID خود را در ماه آوریل تحویل داد که قیمت مدل‌های اولیه آن نسبت به قیمت پایه SU7 شیائومی (۲۱۵,۹۰۰ یوان – معادل ۲۹,۸۴۵.۵۹ دلار) پایین‌تر است.

برخی از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که بازار در سال‌های آینده نسبت به شیائومی خوش‌بین‌تر عمل کند.

کارشناسان فروش خودروی شیائومی را در سال ۲۰۲۵، ۲۴۰ هزار دستگاه و در سال ۲۰۲۶، ۳۴۸ هزار دستگاه پیش‌بینی کرده است.

قهرمان داخلی این میدان، BYD، با فروش ۱۲۰,۲۳۴ دستگاه در ماه گذشته، در صدر جدول فروش خودروهای برقی چین قرار گرفت.

فروش این شرکت عمدتا به لطف مدل‌های مقرون به صرفه که بسیار ارزان‌تر از SU7 هستند، رونق گرفت.

 

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje