Wp Header Logo 476.png

فراری هزینه زیادی صرف کرده تا اطمینان حاصل کند که با استانداردهای آلایندگی آینده مطابقت دارد.

به گزارش مجله ماشین، موتور V12 جدید فراری به این زودی توربوشارژ نخواهد شد. مدیر بخش توسعه محصول این شرکت، جیانماریا فولگنزی، گفت که توربوشارژ کردن موتور در ذهن من نیست.

او به Autocar گفت که فراری زمانی از توربوشارژ استفاده می‌کند که مجبور باشد موتور را کوچک‌تر کند و در عین حال خروجی قدرت را حفظ کند.

موتور V12 تنفس طبیعی که مدل ۱۲سیلیندری، جانشین GT برای ۸۱۲ را به حرکت در می‌آورد، کوچک نشده است، با ۶.۵ لیتر حجم موتور که اکنون در ابرخودروی جدید ۸۳۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

فراری هزینه زیادی صرف کرد تا تضمین کند که این موتور بدون خدشه‌دار کردن عملکرد، با مقررات آلایندگی یورو ۶e مطابقت داشته باشد، و این کار با موفقیت انجام شد. ۱۲سیلیندری جدید می‌تواند در ۲.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت و در ۷.۹ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و در نهایت به حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد.

فولگنزی به Autocar گفت که V12 به دلایل زیادی «تنفس طبیعی» است.

وی افزود: موتور V12 ذاتا چنین است. چیزی است که از دور موتور پایین تا دور موتور بالا، احساس، صدا و شتاب ایجاد می‌کند. این محصولی است که می‌خواستیم ارائه دهیم.

موتور V12 جدید شبیه به موتور ۸۱۲ Competizione است. با این حال، موتور ۱۲سیلیندری می‌تواند منحنی گشتاور خود را از طریق دنده‌های سوم و چهارم با سیستمی به نام «شکل‌دهی گشتاور تطبیقی» اصلاح کند.

یک گیربکس دوکلاچه هشت سرعته قدرت را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند.

هویت فراری با برخی مشکلات جدی روبرو است. خودروسازان مجبور شده‌اند برای کاهش آلایندگی، موتورها را کوچک‌تر کنند و فراری فعلاً از انجام این کار برای V12 اجتناب کرده است.

با این حال، دولت‌های سراسر جهان در حال وضع ضرب‌الاجل‌های سختی برای ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی هستند و تنظیم‌کننده‌ها تا آن زمان همچنان به موتورهای تمیزتر و کارآمدتر نیاز خواهند داشت.