Wp Header Logo 498.png
فروش سوزوکی سوئیفت جدید

سوزوکی در بازار هند حضور پررنگی دارد و محصولات خود را با همکاری شرکت ماروتی در داخل این کشور تولید می کند. یکی از خودروهای پرطرفدار این برند ژاپنی در هند مدل سوئیفت است که اخیراً عرضه نسل چهارم آن در این کشور پرجمعیت آغاز شده؛ نکته جالب اینکه نسخه پایه این خودرو ۶۴۹ هزار روپیه قیمت دارد. این رقم با نرخ روز ارز معادل تقریباً ۴۶۵ میلیون تومان می شود. حال ببینیم در ازای این قیمت، سوزوکی ماروتی سوئیفت چه چیزهایی را به مشتریان هندی ارائه می کند.

روندی تکاملی در بخش طراحی

از نظر طراحی، نسل جدید سوزوکی سوئیفت روندی تکاملی را طی کرده و خبری از تغییرات و تحولات آن چنانی در نمای بیرونی آن نیست. در این نسل طراحان سوزوکی در بخش هایی مثل سپر جلو، جلو پنجره، قاب چراغ های اصلی و مه شکن ها، محل قرارگیری دستگیره های در عقب، رینگ ها و قاب چراغ های عقب بازنگری هایی انجام داده اند. این نسل از سوئیفت از نظر ابعاد تغییراتی را تجربه کرده و ۱۵ میلیمتر طویل تر، ۴۰ میلیمتر باریک تر و ۳۰ میلیمتر مرتفع تر شده است. اما در فاصله محوری تغییری به چشم نمی خورد و این فاکتور مثل سابق در عدد ۲۴۵۰ میلیمتر ثابت باقی مانده است.

سوزوکی سوئیفت

نسل جدید سوزوکی سوئیفت با ۹ رنگ متنوع به فروش می رسد که از این تعداد، سه رنگ دوگانه است. خریداران این خودروی ژاپنی می توانند دو پکیج Racing Roadstar و Thrill Chaser را از لیست آپشن ها انتخاب کنند. در صورت سفارش پکیج Racing Roadstar، سوئیفت ظاهر و کابین اسپرت تری خواهد داشت. پکیج Thrill Chaser هم از دید سوزوکی، نمای بیرونی را پر انرژی تر و داخل کابین را شیک تر می کند.

کابین سوزوکی سوئیفت

کابینی مدرن و مجهز

در داخل کابین، نسل چهارم سوزوکی سوئیفت با مدل هایی مثل بالنو و فرانکس همسوتر شده؛ این امر یک اتفاق مثبت محسوب می شود، چرا که دو مدل مذکور از طراحی داخلی بروز و قابل قبولی برخوردار هستند. به همین خاطر، در فضای داخلی نسل جدید سوئیفت نسبت به نسل پیشین پیشرفت زیادی را تجربه کرده است. بدون تردید، شاخص ترین ویژگی کابین سوزوکی سوئیفت را باید نمایشگر بزرگ ۹ اینچی حاضر در قسمت میانی داشبورد دانست. برای ارگونومی بیشتر، این نمایشگر و دکمه های کنترلی موجود در زیر آن اندکی به سمت راننده زاویه دارند. ظاهراً این نمایشگر مخصوص تریم های بالارده بوده و تریم های پایه و پایین رده از آن محروم هستند.

بد نیست اشاره کنیم در این نسل تمامی دریچه ها و دکمه های مربوط به سیستم تهویه بازطراحی شده اند. همچنین در این نسل از سوئیفت صندلی ها در تمامی تریم ها دارای روکشی پارچه ای هستند. مجموعه نشان دهنده های پشت فرمان هم بازطراحی شده، نکته منفی و یا شاید از دید برخی کاربران مثبت اینکه نشان دهنده ها کماکان آنالوگ هستند، البته یک صفحه دیجیتال ۴.۲ اینچی در این بخش وجود دارد.

مشخصات فنی سوزوکی سوئیفت

سوزوکی ماروتی سوئیفت جدید در پنج تریم عرضه می شود. تریم پایه این خودرو LXI نام دارد و همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، با پرداخت ۶۴۹ هزار روپیه قابل خرید است. این تریم امکانات و تجهیزات ایمنی مناسبی را در ازای رقم پرداختی ارائه می کند که مهم ترین آنها عبارتند از شش کیسه هوا، ایزوفیکس، سنسورهای پارک عقب، ترمز ضد قفل ABS، سامانه توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، دستیار شروع حرکت در سربالایی و سامانه کنترل پایداری الکترونیکی (ESC).

موتور سوزوکی سوئیفت

تریم فول این خودرو با نام ZXi+ به فروش می رسد. این نسخه علاوه بر مواردی که برشمردیم، از نمایشگر ۹ اینچی، شارژر بی سیم تلفن همراه، دریچه های اختصاصی سیستم تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب، چراغ های مه شکل LED، کروز کنترل، سیستم تهویه خودکار، استارت دکمه ای، دکمه های کنترلی روی فرمان، دوربین عقب و آینه های تاشونده برقی سود می برد. این تریم ۹۵۰ هزار روپیه قیمت دارد، یعنی معادل حدوداً ۶۸۰ میلیون تومان!

مشخصات فنی

در زیر کاپوت سوزوکی ماروتی سوئیفت موتوری جدید با کد Z12E قرار دارد. این موتور ۱.۲ لیتری سه سیلندر می تواند ۸۲ اسب بخار قدرت و ۱۱۲ نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای مقایسه موتور ۱.۳ لیتری پراید در بهترین حالت ۷۱ اسب بخار قدرت و ۱۰۸ نیوتن متر گشتاور دارد!

نمای جانبی سوزوکی سوئیفت

هر چند میزان خروجی موتور سوئیفت جدید نسبت به موتور نسل قبلی ۸ اسب بخار و ۱ نیوتن متر کمتر است، اما مصرف سوخت این نسل بهینه تر بوده و مالک هزینه کمتری را متحمل می شود. این نسل از سوئیفت به ازای هر لیتر سوخت، ۳ کیلومتر مسافت بیشتری را طی می کند. طبق داده های رسمی، این هاچبک ژاپنی در هر صد کیلومتر مصرف سوختی بین ۳.۸۸ تا ۴ لیتر دارد! با چنین رکوردهایی باید گفت سوئیفت حتی از رقبای مجهز به موتور ۱ لیتری کم مصرف تر است. ناگفته نماند پراید به عنوان یکی از کم مصرف ترین خودروهای داخلی، در جاده ۵.۳ لیتر بنزین مصرف می کند.

معرفی سوزوکی سوئیفت

در مدل های پایه نیروی تولیدی توسط موتور کم مصرف سوزوکی سوئیفت از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی به سمت چرخ ها ارسال می شود. اما در مدل های بالارده این کار توسط جعبه دنده ۵ سرعته خودکار انجام می گیرد.

نسل چهارم سوزوکی سوئیفت از لحاظ میزان آلایندگی نیز ارتقا پیدا کرده است. به گفته خودروساز ژاپنی، این نسل نسبت به نسل پیشین ۱۲ درصد دی اکسید کربن کمتری وارد جو می کند.

رقبای سوزوکی سوئیفت در هند

از جمله رقبای سوزوکی سوئیفت در بازار هند باید به تاتا تیاگو و هیوندای گرند i10 اشاره کنیم. این دو خودرو نیز قیمت بسیار پایینی دارند و در مدل های پایه به ترتیب با پرداخت ۵۶۵ و ۵۹۲ هزار روپیه قابل خرید هستند. با نرخ روز ارز این ارقام معادل تقریباً ۴۰۵ و ۴۲۵ میلیون تومان می شوند.

گفتنی است در گذشته نه چندان دور یکی از مدیران خودروسازان داخلی ادعا کرده بود امکان تولید مدل های هم قیمت با محصولات آنها در سطح جهان وجود ندارد. در پاسخ به این ادعا باید گفت: جدی می فرمایید؟! پس مدل هایی که در این مطلب به آنها اشاره شد، از کجا آمده اند؟!

سوزوکی سوئیفت مشکی

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje