Wp Header Logo 550.png


منتشر شده در 26 اردیبهشت 1403 ساعت 18:00


نوآوری به سبک هندی ها ؛ موتورسیکلت گازسوز باجاج در راه بازار

باجاج یکی از شرکت های بزرگ هندی است که در زمینه ساخت انواع وسایل نقلیه فعالیت می کند. این شرکت در کشور ما بیشتر با موتورسیکلت هایش شناخته می شود، چرا که شماری از محصولات آن در این دسته وارد ایران شده است. این کمپانی اخیراً اعلام کرده موتورسیکلتی متفاوت راهی بازار خواهد کرد. آنچه که این موتورسیکلت را متمایز می کند، پیشرانه گازسوز آن است.

به گزارش آخرین خودرو، به گفته باجاج، موتورسیکلت جدید کمپانی یکی از خاص ترین مدل های معرفی شده در سال جاری خواهد بود. در حالی که اکثر موتورسیکلت های موجود بنزینی هستند، موتور جدید باجاج گازسوز است و با CNG کار می کند. این موتورسیکلت اواسط ماه ژوئن معرفی خواهد شد.

آنطور که یکی از مدیران باجاج اعلام کرده، موتورسیکلت گازسوز این شرکت هزینه استفاده را تا ۵۰ درصد کاهش خواهد داد. برای کسانی که به دنبال موتورسیکلتی اقتصادی با هزینه نگهداری کم هستند، این می تواند خبر بسیار خوشی باشد.

موتورسیکلت CNG باجاج با آنکه جالب به نظر می رسد، اما سوالات متعددی درباره میزان کارایی، ایمنی و طراحی اجزای مختلف آن وجود دارد. طبق تصاویر و طرح های اولیه منتشر شده از این موتورسیکلت گازسوز، شاسی آن ساختار فوق العاده مقاومی خواهد داشت. همچنین نیروی لازم برای حرکت، توسط موتوری با حجم ۱۲۵ سی سی تأمین خواهد شد.

مخزن CNG در موتورسیکلت گازسوز باجاج، درست در زیر صندلی راکب قرار خواهد گرفت. این مخزن توسط میله ها و در کل فریم فوق العاده مقاوم محافظت شده و از طریق حلقه های فولادی مستحکم به فریم متصل می شود. نحوه جایگذاری و نصب مخزن تا حدودی نگرانی ها از بابت مسائل ایمنی را برطرف می کند. ناگفته نماند از آنجایی که گاز CNG سبک تر از هواست، در صورت نشتی بالا رفته و در اطراف پخش می شود.

نوآوری به سبک هندی ها ؛ موتورسیکلت گازسوز باجاج در راه بازار

در موتورسیکلت های عادی درپوش باک معمولاً در نزدیکی های فرمان قرار دارد. اما در موتورسیکلت گازسوز باجاج، احتمالاً درپوش مخزن در زیر صندلی راکب خواهد بود. به منظور دسترسی راحت تر به این قسمت، باید مکانیسم ویژه ای برای باز و بسته شدن صندلی طراحی شود.

در مقطع کنونی، درباره ظرفیت مخزن، مسافت قابل پیمایش و همچنین قدرت موتورسیکلت گازسوز باجاج اطلاعاتی در دست نیست.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje