مرسدس بنز در برنامههای برقی خود عقبنشینی میکند / پلتفرم نسل بعدی EQS و EQE لغو شد
مرسدس بنز به دلیل فروش پایین نسل فعلی خودروهای برقی خود، ساخت پلتفرم نسل بعدی که مخصوصاً برای جایگزینهای EQS و EQE طراحی شده بود را لغو کرد. این حرکت باعث صرفهجویی قابل توجهی در هزینه برای این خودروساز آلمانی خواهد شد، اما نشاندهنده تردید فزاینده در مورد آینده خودروهای برقی در این شرکت است.

مرسدس بنز به دلیل فروش پایین نسل فعلی خودروهای برقی خود، ساخت پلتفرم نسل بعدی که مخصوصاً برای جایگزینهای EQS و EQE طراحی شده بود را لغو کرد. این حرکت باعث صرفهجویی قابل توجهی در هزینه برای این خودروساز آلمانی خواهد شد، اما نشاندهنده تردید فزاینده در مورد آینده خودروهای برقی در این شرکت است.
به گزارش مجله ماشین، طبق گزارش نشریه آلمانی هندلسبلات، این پلتفرم جدید با نام MB.EA Large قرار بود در سال ۲۰۲۸ عرضه شود. لغو ساخت این پلتفرم باعث صرفهجویی مرسدس-بنز در حدود ۴.۳ تا ۶.۵ میلیارد دلار در هزینههای توسعه و بازسازی خواهد شد، اینطور که چهار منبع آگاه گزارش دادهاند.
مرسدس-بنز پس از به تعویق انداختن هدف خود برای داشتن ۵۰ درصد سهم فروش خودروهای برقی از سال ۲۰۲۵ به ۲۰۳۰ و عقبنشینی از معرفی سبد محصولات تمام برقی تا سال ۲۰۳۰ «در بازارهایی که شرایط اجازه دهد»، طبق گزارشها ساخت پلتفرم کاملاً جدیدی را که قرار بود زیربنای نسلهای بعدی سدانهای EQE و EQS باشد، لغو کرده است.
مرسدس-بنز سال گذشته در مجموع ۴۳،۲۰۲ دستگاه خودروی برقی در ایالات متحده فروخت که نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش قابل توجه ۲۴۸ درصدی داشته است. با این حال، این تعداد اصلاً چشمگیر نیست.
ریویان، که هنوز یک شرکت نوپا به حساب میآید، با تحویل کمی بیش از ۵۰،۰۰۰ دستگاه خودروی برقی در سال گذشته (این شامل بخش خودروهای تجاری نیز میشود) از این خودروساز آلمانی پیشی گرفت.
علاوه بر این، سه ماهه اول سال جاری میلادی با کاهش ۴.۵ درصدی فروش مرسدس-بنز در بازار ایالات متحده نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه بود که در نتیجه تنها ۸،۳۳۶ دستگاه خودرو به فروش رفت.
پلتفرم MB.EA Large یکی از دو پلتفرم MB.EA بود، دیگری MB.EA Medium است که هنوز در حال توسعه بوده و قرار است برای نسل بعدی سدان و شاسیبلند EQC استفاده شود. یا همان کلاس C با فناوری EQ، همانطور که این شرکت اخیراً ساختار نامگذاری خودروهای برقی خود را تغییر داده است.
با این گفته، جانشینان خودروهای برقی فعلی EQS و EQE، از جمله سدانها و شاسیبلندها، همچنان روی میز هستند، هرچند روی نسخه ارتقاء یافتهای از پلتفرم EVA2 که در حال حاضر برای خودروهای برقی پرچمدار این شرکت استفاده میشود، ساخته خواهند شد.
بر اساس گزارش اتوکار، معماری شارژ ۴۰۰ ولتی روی EQE و EQS آینده به سیستم ۸۰۰ ولتی ارتقا خواهد یافت. سلولهای باتری نیز در مقایسه با مدلهای فعلی انرژی بیشتری ارائه میدهند و موتورهای الکتریکی با واحدهای کارآمدتری جایگزین خواهند شد.
سایر پلتفرمهای مرسدس-بنز که هنوز در حال توسعه هستند عبارتند از پلتفرم MMA که برای هر دو مدل کامپکت برقی و احتراقی مانند CLA، GLA و GLB طراحی شده است، MB.AMG برای خودروهای اسپورت و MB.Van برای خودروهای تجاری.
آخرین تغییر در برنامههای خودروهای برقی این شرکت آلمانی پس از به تعویق انداختن هدف دستیابی به سهم ۵۰ درصدی خودروهای برقی از سال ۲۰۲۵ به ۲۰۳۰ صورت میگیرد. مرسدس-بنز همچنین برنامههای فروش تنها خودروهای برقی تا سال ۲۰۳۰ را در بازارهای خاص لغو کرد.
source
کلاس یوس
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0