Wp Header Logo 556.png

استون مارتین می خواهد با الهام گرفتن از موفقیت بالای DBX، یک نسخه آفرود از این خودرو بسازد تا رقیبی برای لندرور دیفندر باشد.

به گزارش مجله ماشین،  این خودروساز انگلیسی قصد دارد با توجه به علاقه روزافزون به خودروهای آفرود، یک محصول لوکس و همه فن حریف را به بازار عرضه کند.

طبق گزارش‌ها، این نسخه جدید با نام رمز “پروژه رمبو” شناخته می شود که اشاره ای به LM002 با لقب “رامبو لامبو” دارد.

مدیرعامل استون مارتین، آقای لارنس استرول، هنوز چراغ سبز تولید این نسخه آفرود DBX را نداده است، اما در صورت وجود توجیه اقتصادی قوی، ممکن است با تولید آن موافقت کند.

این احتمال وجود دارد که به جای تبدیل شدن به یک عضو دائمی در خط تولید استون مارتین، به صورت یک نسخه ویژه و محدود به ۲۵۰۰ دستگاه ساخته شود.

نکته جالب این گزارش این است که ممکن است این آفرودساز استون مارتین از همان موتور ۸ سیلندر ۴.۰ لیتری توئین توربو که در مرسدس AMG G63 استفاده می شود، بهره ببرد.

این موتور هیبرید ملایم ۵۷۷ اسب بخار قدرت و ۶۲۷ پوندفوت گشتاور دارد و به AMG G63 کمک می کند تا در ۴.۲ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

با این حال، به دلیل وزن کمتر DBX نسبت به G63، احتمالا نسخه آفرود DBX سریعتر خواهد بود.

لازم به ذکر است که DBX معمولی نیز از موتور M177 ساخت آفالترباخ استفاده می کند که در مدل DBX707، ۶۹۷ اسب بخار قدرت و ۶۶۴ پوندفوت گشتاور تولید می کند.

مدل معمولی DBX از انتهای سال ۲۰۲۴ دیگر به فروش نمی رسد و تنها نسخه پرقدرت تر یعنی DBX707 عرضه خواهد شد.

این خودرو در ۳.۱ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد و به حداکثر سرعت ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می کند.

مرسدس-ای ام جی هم اکنون تکنولوژی لازم برای دستیابی به قدرت بسیار بالاتر را دارد، اما مشخص نیست که آیا استون مارتین به آن دسترسی خواهد داشت یا خیر.

مدل جدید GT63 S E Performance که به تازگی معرفی شده، یک موتور ۸ سیلندر ۴.۰ لیتری توئین توربو را با یک موتور الکتریکی ترکیب می کند که در مجموع ۸۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۰۴۷ پوندفوت گشتاور را ارائه می دهد.

چنین قدرتی باعث می شود پروژه رمبو به قوی ترین شاسی بلند مجهز به موتور احتراقی در جهان تبدیل شود.

هزینه این خودرو چقدر خواهد بود؟ منطق به ما می گوید که قیمت این نسخه آفرود نسبت به DBX707 که قبل از فیس لیفت قیمتی معادل ۲۴۵,۰۸۵ دلار داشت، گران تر خواهد بود. همچنین، این آستون مارتین خاص به طور قابل توجهی گران تر از مرسدس AMG G63 خواهد بود که قیمت پایه آن برای مدل ۲۰۲۵ حدود ۱۸۸,۰۰۰ دلار تخمین زده می شود.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje