Wp Header Logo 574.png


منتشر شده در 27 اردیبهشت 1403 ساعت 11:00


بائوجون یونهای در راه بازار ؛ کراس اووری 5 نفره با پیشرانه برقی و هیبریدی شارژی

شرکت بائوجون قصد دارد یک شاسی بلند ۵ نفره به سبد محصولات خود اضافه کند. این شاسی بلند در دو نسخه تمام الکتریکی و هیبریدی شارژی وارد بازار خواهد شد. اگر همه چیز طبق برنامه ریزی ها پیش برود، در فصل سوم سال جاری شاهد عرضه این خودرو به بازار چین خواهیم بود.

ابعاد و طراحی بائوجون یونهای

اولین اطلاعات و تصاویر از بائوجون یونهای در سایت وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (موسوم به MIIT) منتشر شده است. طبق داده های موجود در این سایت، یونهای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۵۴۱، ۱۸۸۰ و ۱۶۰۸ میلیمتر دارد، فاصله محوری این شاسی بلند و یا به عبارت دقیق تر کراس اوور نیز به ۲۷۵۰ میلیمتر می رسد.

نسخه برقی و هیبریدی شارژی یونهای در نمای ظاهری تفاوت هایی با هم دارند. در نسخه برقی، طبق انتظار از ورودی های هوای کمتری در سپر استفاده شده؛ چراغ های اصلی در این نسخه دارای فرمی مشابه با عدد ۷ انگلیسی هستند. در مقابل نسخه هیبریدی شارژی ورودی های هوای بیشتری در دماغه خود دارد و قاب چراغ های اصلی آن مثلثی شکل است.

در نمای جانبی تفاوتی بین این دو مدل دیده نمی شود. نکته تأمل برانگیز اینکه معمولاً در خودروهای برقی به خاطر بهبود آیرودینامیک از دستگیره های در مخفی شونده استفاده می کنند. اما هر دو نسخه از بائوجون یونهای دستگیرهای معمولی بیرون زده از اتاق دارند. نمای عقب هر دو نسخه نیز مثل هم بوده و تفاوت شاخصی قابل کشف نیست. محصول جدید بائوجون با سه نوع رینگ متفاوت و در سایزهای ۱۷ و ۱۸ اینچی عرضه خواهد شد.

این کراس اوور جدید به چند دوربین و سنسور لایدار تجهیز شده؛ از این رو می توان حدس زد که از لحاظ سامانه های کمک راننده در سطح بالایی قرار خواهد داشت.

مشخصات فنی بائوجون یونهای

یونهای بر مبنای پلتفرم تیانیو D توسعه یافته است. نسخه تمام الکتریکی این خودرو نیروی خود را از یک موتور برقی با کد TZ210XS2F0 دریافت می کند. این موتور توانایی تولید ۲۰۱ اسب بخار قدرت را دارد و توسط باتری لیتیوم آهن فسفاتی تغذیه می شود. داده های درج شده در سایت MIIT حکایت از آن دارند این باتری ساخت شرکت Jiangsu Zenergy Battery Technology است.

پیشرانه نسخه هیبریدی شارژی از بائوجون یونهای، شامل یک موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی و یک موتور برقی می شود. در این پیشرانه موتور بنزینی ۱۰۵ اسب بخار قدرت تولید می کند، اما درباره قدرت موتور برقی فعلاً اطلاعاتی در دست نیست. هر دو نسخه برقی و هیبریدی شارژی یونهای امکان دستیابی به حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت را دارند.

شایان ذکر است برند بائوجون با همکاری گروه SAIC و کمپانی جنرال موتورز پایه گذاری شده و محصولات آن عموماً از کیفیت بالاتری نسبت به دیگر مدل های چینی برخوردار هستند.

بائوجون یونهای در راه بازار ؛ کراس اووری 5 نفره با پیشرانه برقی و هیبریدی شارژی

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje