Wp Header Logo 565.png

با وجود ترخیص بیش از ۱۲ هزار خودروی وارداتی از گمرکات کشور تا پایان فروردین‌ماه، به نظر می‌رسد تعداد اندکی از این خودروها در خیابان‌ها و جاده‌ها دیده می‌شوند.

به گزارش مجله ماشین،  این موضوع سوالاتی را در مورد مسیر نهایی این خودروها و اهداف واقعی از واردات آنها ایجاد می‌کند.

آمار واردات خودرو تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۳

با وجود ترخیص تعداد قابل توجهی خودرو، حضور آنها در سطح شهر و جاده‌ها بسیار کمرنگ است.

شواهد نشان می‌دهد که بسیاری از این خودروها به جای عرضه در بازار، سر از نمایشگاه‌های خودرو درآورده‌اند.

برخی معتقدند که هدف بسیاری از متقاضیان واردات، استفاده شخصی از خودروها نبوده، بلکه به دنبال کسب سود از طریق فروش آنها در شرایط خاص بازار بوده‌اند.

سیاست‌ها در زمینه واردات خودرو به جای تنظیم بازار، به نفع واسطه‌ها و دلالان عمل کرده و منجر به ایجاد فضای رانتی شده است.

وعده‌های دولت مبنی بر واردات ۲۰۰ هزار خودرو تا پایان سال ۱۴۰۲ تاکنون محقق نشده است.

ضعف در برنامه‌ریزی و وجود موانعی مانند ایرادات سازمان ملی استاندارد و پلیس راهور، روند واردات را کند کرده است.

سوالات بی‌پاسخ

سرنوشت نهایی خودروهای ترخیص شده چیست؟

چرا این خودروها به جای عرضه در بازار، در نمایشگاه‌ها احتکار می‌شوند؟

چه کسی از این آشفته‌بازار سود می‌برد؟

 

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje