Wp Header Logo 569.png
فیس لیفت کیا EV6 معرفی شد ؛ جراحی زیبایی موفق برای اولین مدل تمام الکتریکی کمپانی

کیا اولین خودروی تمام الکتریکی خود را با نام EV6 در سال ۲۰۲۱ راهی بازار کرد. این خودرو که اشتراکات زیادی با هیوندای آیونیک ۵ دارد، از فروش مناسبی برخوردار بوده و توانسته ۲۱۰ هزار مشتری را جذب نماید. پس از ۳ سال، حالا شرکت کره ای تصمیم گرفته فیس لیفت EV6 را معرفی کند تا این کراس اوور برقی با نفسی تازه تر به مصاف رقبای خود برود.

کره ای ها، متخصص جراحی زیبایی

به گزارش آخرین خودرو، تغییرات اعمال شده در فیس لیفت کیا EV6 کاملاً مثبت هستند. در نمای روبرو طراحی سپر و چراغ ها دگرگون شده و چهره ای به مراتب جذاب تر به این کراس اوور برقی بخشیده اند. در نسخه اسپرت GT Line یک نوار نورانی دو چراغ اصلی را به هم متصل می کند. مرسوم است که در مدل های فیس لیفت، خودروسازان نمای جانبی را دست نخورده باقی می گذارند. فیس لیفت کیا EV6 نیز از این قاعده مرسوم پیروی کرده و در نمای جانبی تفاوتی با مدل قبلی ندارد. البته باید به این نکته اشاره کنیم که رینگ های ۱۹ و ۲۰ اینچی موجود، از طراحی متفاوتی برخوردار هستند. در نمای عقب دامنه تغییرات کمتر بوده و به نصب سپری متفاوت محدود می شود.

کشف تغییرات کابین فیس لیفت کیا EV6 به دقت بسیار بالایی نیاز دارد. در این بخش بازطراحی غربیلک فرمان و استفاده از فریمی متفاوت برای نمایشگرهای دوگانه تنها تغییرات به نظر می رسند. البته قطعه مشکی پیانویی به کار رفته در کنسول میانی نیز ظاهراً جای خود را به قطعه ای با رنگ مات داده است. اما در زمینه امکانات و تکنولوژی ها، فیس لیفت EV6 بروزآوری های بیشتری را تجربه کرده و مواردی مثل حسگر اثر انگشت، سیستم هداپ دیسپلی ۱۲ اینچی و آینه عقب دیجیتال به آن اضافه شده است.

فیس لیفت کیا EV6 معرفی شد ؛ جراحی زیبایی موفق برای اولین مدل تمام الکتریکی کمپانی

علاوه بر اینها، فیس لیفت کیا EV6 حالا از ایربگ های ردیف دوم بهره می برد؛ ضمن اینکه برای افزایش استحکام کابین و مقاومت بیشتر سقف در صورت واژگونی، ستون B آن ضخیم تر از قبل است. کیا می گوید در نسخه فیس لیفت، موتورهای برقی صدای کمتری تولید می کنند و به دلیل بازنگری در کمک فنرها، کیفیت سواری نسبت به مدل پیشین ارتقا یافته است. استفاده از عایق های صوتی کارآمدتر در اطراف موتور عقب، دیگر موردی است که کیا بر آن تأکید دارد. این نسخه از EV6 از اندروید اتو و اپل کارپلی به صورت بی سیم پشتیبانی می کند و آپدیت های نرم افزاری از راه دور آن، شامل مواردی فراتر از سیستم مسیریاب می شود.

تغییرات فنیِ فیس لیفت کیا EV6

در بخش فنی، کیا مدل پایه از فیس لیفت EV6 را با باتری ۸۴ کیلووات ساعتی به فروش خواهد رساند. به لطف پشتیبانی از شارژ سریع ۳۵۰ کیلوواتی، با ۱۸ دقیقه اتصال به یک پورت پرسرعت، میزان شارژ باتری از ۱۰ به ۸۰ درصد افزایش می یابد. به دلیل نصب این باتری حجیم تر، نسخه تک موتوره EV6 قادر است تا ۴۹۴ کیلومتر مسافت را طی کند. این رقم قبلاً برابر با ۴۷۵ کیلومتر بود. شاید بدانید پیش از این، ارزان ترین نسخه از EV6 با باتری ۷۷.۴ کیلووات ساعتی عرضه می شد.

فیس لیفت کیا EV6 معرفی شد ؛ جراحی زیبایی موفق برای اولین مدل تمام الکتریکی کمپانی

فروش فیس لیفت کیا EV6 از ماه آینده میلادی در بازار داخلی شروع خواهد شد. در رابطه با قیمت حرفی به میان نیامده، اما با توجه به بهبودهای قابل توجه، اندکی افزایش توجیه پذیر است.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje