Wp Header Logo 593.png
خودرو برقی فورد

شرکت فورد اخیراً گزارش مالی مربوط به فصل نخست سال جاری را منتشر کرده است. بر اساس این گزارش میزان درآمد خالص خودروساز آمریکایی (با وجود تولید خودروی برقی) در سه ماهه نخست امسال به ۱.۳ میلیارد دلار رسیده؛ اگرچه این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تغییر چشمگیری ندارد، اما به نظر می‌ رسد حاشیه سود فورد به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

نشریه بلومبرگ با بررسی گزارش مالی فورد (Ford)، به یک نکته جالب دست پیدا کرده است. طبق این گزارش شاخه مدل e فورد که مسئولیت تولید مدل‌ های الکتریکی را برعهده دارد، با تولید هر خودروی برقی متحمل ضرری ۱۰۰ هزار دلاری می‌شود.

ضرر هنگفت فورد در شرایطی است که میزان فروش خودروهای برقی این شرکت در فصل اول امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل ۸۶ درصد رشد کرده است. اگر بخواهیم دقیق ‌تر باشیم، باید بگوییم از ابتدای ژانویه تا پایان ماه مارس این شرکت ۲۰۲۲۳ دستگاه از مدل های برقی خود را به مشتریان تحویل داده است. البته این میزان فروش در مقایسه با فروش کل محصولات خیلی کم به نظر می ‌رسد. شاید بدانید این کمپانی آمریکایی ۳ مدل الکتریکی مک E، F-150 لایتنینگ و ون E ترانزیت را در سبد محصولات خود دارد.

تست خودروی برقی فورد

اما برخلاف بخش مدل e، بخش پرو که ماموریت تولید خودروهای تجاری را بر عهده دارد، از لحاظ فروش بسیار موفق عمل کرده و به تنهایی زیان بخش e را جبران نموده است. از بین محصولات مختلفی که این بخش تولید می‌ کند، سری پیکاپ‌ های سوپر دیوتی با استقبال بسیار خوبی مواجه شده و میزان فروش آن به ۳ میلیارد دلار در فصل اول امسال رسیده است. بخش فورد بلو هم که مدل‌ های درون سوز و هیبریدی توسط آن تولید می‌شود، از فروش مناسبی برخوردار بوده و درآمدی ۹۰۰ میلیون دلاری را عاید کمپانی کرده است.

تاکنون شرکت فورد واکنشی به این گزارش نشان نداده و مشخص نیست که ادعای بلومبرگ تا چه حد صحت دارد. این شرکت افزوده فورد برای جبران ضررهای مالی میزان سفارش باتری از تامین کنندگان را کاهش داده است. ناگفته نماند به دلیل افت تقاضا برای مدل‌های تمام الکتریکی، فورد هم با شتاب کمتری چنین مدل هایی را تولید و عرضه می کند.

نوشته ضرر ۱۰۰ هزار دلاری فورد با تولید هر خودروی برقی! اولین بار در آخرین خودرو. پدیدار شد.

source
کلاس یوس

viraje.ir

توسط viraje.ir