Wp Header Logo 684.png
تویوتا هایلوکس

موج برقی ‌سازی به پیکاپ محبوب هایلوکس رسید. آنطور که تویوتا اعلام کرده نسخه تمام الکتریکی این پیکاپ پرفروش سال آینده وارد خطوط تولید خواهد شد.

شرکت تویوتا با آنکه جزو پیشگامان خودروهای هیبریدی به شمار می‌ رود، ولی در زمینه برقی ‌سازی با طمأنینه حرکت کرده و عجله ‌ای برای تولید چنین مدل‌ هایی ندارد. از دید آقای آکیو تویودا خودروهای برقی هیچ وقت نخواهند توانست بیشتر از ۳۰ درصد از بازار را تصاحب کنند. از سوی دیگر مدیران این خودروساز بزرگ ژاپنی معتقدند در حال حاضر پیشرانه‌ های هیبریدی بهترین راهکار برای کاهش آلایندگی هستند.

پروتوتایپ تویوتا هایلوکس از اواخر سال ۲۰۲۲ در حال گذراندن مراحل تست و توسعه است. این نسخه که با نام Revo به فروش خواهد رسید، نیمه دوم سال آینده وارد فاز تولید انبوه می‌ شود. این موضوع در مصاحبه اخیر یکی از مدیران تویوتا با خبرگزاری رویترز تایید شده است. بر اساس صحبت‌ های مدیر مذکور نسخه برقی تویوتا هایلوکس در تایلند تولید خواهد شد.  شاید بدانید در این کشور پیکاپ ‌ها از فروش بسیار خوبی برخوردار هستند و بیش از ۵۰ درصد بازار در اختیار آنهاست.

کابین تویوتا هایلوکس برقی

 نسخه برقی تویوتا هایلوکس پس از ورود به بازار باید به مصاف ایسوزو D-Max برود. جالب اینکه نسخه برقی این پیکاپ نیز در تایلند تولید می‌شود. هایلوکس برقی با اولویت بازار تایلند توسعه یافته، اما احتمال عرضه آن در سایر کشورها هم وجود دارد.

تویوتا hilux

در رابطه با مشخصات فنی تویوتا هایلوکس برقی فعلاً اطلاعاتی موجود نیست.  البته این شرکت قبلاً تایید کرده که برد حرکتی این نسخه چیزی در حدود ۱۲۴ مایل یا ۲۰۰ کیلومتر خواهد بود. تویوتا اعتقاد دارد دستیابی به برد حرکتی بیشتر نیازمند نصب باتری بزرگ تر است، امری که در مقابل باعث کاهش کارایی و کوچک‌ تر شدن قسمت بار می ‌شود.

چراغ تویوتا هایلوکس

تویوتا مدل مفهومی از هایلوکس برقی را با اتاق تک کابین رونمایی کرده؛ در این مدل باتری در کف اتاق نصب شده و چرخ ‌های محور عقب محرک هستند. برقی سازی هایلوکس در حالی انجام می ‌شود که این پیکاپ حدود ۱۰ سال است روی خط تولید قرار دارد. با توجه به این موضوع می ‌توان حدس زد که این نسل از هایلوکس تا چند سال دیگر به حیات خود ادامه خواهد داد.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje