Wp Header Logo 662.png
پیکاپ بی وای دی شارک

بی وای دی عرضه اولین پیکاپ خود را در مکزیک آغاز کرد. این پیکاپ که شارک (Shark، به معنای کوسه) نام دارد، ۸۹۹,۹۸۰ پزو قیمت گذاری شده؛ با نرخ روز ارز این رقم معادل ۵۳,۴۰۰ دلار یا ۳.۴ میلیارد تومان می شود.

ابعاد پیکاپ بی وای دی شارک

با ۵۴۵۷ میلیمتر طول، ۱۹۷۱ میلیمتر عرض، ۱۹۲۵ میلیمتر ارتفاع و ۳۲۶۰ میلیمتر فاصله محوری، بی وای دی(BYD) شارک جثه ای بزرگ تر از فورد رنجر و یا تویوتا هایلوکس دارد، اما در مقایسه با فورد F-150 کوچک تر است. این پیکاپ چینی توانایی بکسل کردن ۲.۵ تن تریلر را دارد و ظرفیت حمل بار آن به ۸۳۵ کیلوگرم می رسد. حجم بار نیز برابر با ۱۴۵۰ لیتر است.

ابعاد پیکاپ بی وای دی شارک

طراحی داخلی مدرن

همانند اکثر خودروهای جدید چینی، بی وای دی شارک نیز به یک نمایشگر مرکزی بزرگ مجهز است. این نمایشگر اندازه ای برابر با ۱۲.۸ اینچ دارد. نمایشگر حاضر در پشت فرمان نیز ۱۰.۲۵ اینچی است. علی رغم استفاده از دو نمایشگر بزرگ، خوشبختانه دکمه های فیزیکی حذف نشده و شاهد حضور پرتعداد چنین دکمه هایی روی داشبورد و غربیلک فرمان هستیم.

نمای جانبی پیکاپ بی وای دی شارک

مشخصات فنی

پیکاپ شارک بر اساس پلتفرم DMO بی وای دی توسعه پیدا کرده؛ این پلتفرم به طور اختصاصی برای پیشرانه های هیبریدی شارژی و مدل های آفرودمحور طراحی شده است. پیشرانه این پیکاپ شامل دو موتور برقی و یک موتور بنزینی ۱.۵ لیتری می شود. موتور برقی نصب شده در محور جلو ۲۲۸ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتن متر گشتاور دارد. موتور محور عقب هم ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۳۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. با این حساب مجموع قدرت پیشرانه به ۴۲۹ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور می رسد. با اتکا به این پیشرانه قدرتمند اولین پیکاپ گروه بی وای دی صفر تا صد را در زمان ۵.۷ ثانیه طی می کند.

برق لازم برای موتورهای برقی شارک توسط پک باتری ۲۹.۵۸ کیلووات ساعتی تأمین می شود. این باتری از سری LFP Blade و ساخت گروه بی وای دی است و انرژی آن برای طی ۱۰۰ کیلومت مسافت کفایت می کند. اما با ورود موتور بنزینی به مدار و تولید برق بیشتر، برد حرکتی افزایش می یابد. به گفته بی وای دی اگر باتری و باک شارک پر باشد، امکان پیمایش ۸۴۰ کیلومتر مسافت بر اساس استاندارد NEDC وجود خواهد داشت. طبق این استاندارد میزان مصرف سوخت شارک در هر صد کیلومتر ۷.۵ لیتر اعلام شده است.

معرفی پیکاپ بی وای دی شارک

بی وای دی شارک و رقابت با تویوتا هایلوکس و فورد رنجر

در بازار مکزیک، بی وای دی شارک دو رقیب اصلی پیش روی خود دارد که در بالا نیز به آنها اشاره کردیم. این رقبا عبارتند از نسخه هیبریدی شارژی فورد رنجر و تویوتا هایلوکس. شاید فکر کنید پس از مکزیک نوبت به ایالات متحده خواهد رسید تا میزبان شارک باشد. اما استلا لی، مدیر منطقه ای بی وای دی قبلاً اظهار کرده این شرکت برنامه ای برای عرضه هیچ خودروی برقی در آمریکا ندارد. ناگفته نماند این خودروساز چینی از سال ۲۰۱۲ به ساخت اتوبوس های برقی در کالیفرنیا مشغول است. جالب اینکه این شرکت سال گذشته قرارداد ساخت اتوبوس مدرسه در کالیفرنیا را برنده شد. بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که در تاریخ ۱۴ می، جو بایدن از افزایش تعرفه واردات خودروهای برقی ساخت چین به ۱۰۰ درصد خبر داد. این رقم پیشتر ۲۵ درصد بود. با این سیاست قیمت پایین که برگ برنده خودروهای چینی است، رنگ می بازد.

قیمت پیکاپ بی وای دی شارک

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje