Wp Header Logo 689.png

دانشگاه های زیادی در ترکیه برای تحصیل در رشته پزشکی وجود دارند؛ اما معمولا انتخاب اول بسیاری از افراد دانشگاه حاجت تپه است. دانشگاه حاجت تپه دارای محیط علمی پویا و غنی است و دانشجویان در این دانشگاه دانش و مهارت های لازم برای تبدیل شدن به پزشکانی مجرب و متعهد را کسب می کنند. برنامه درسی جامع و به روز این دانشگاه با تلفیقی از دروس تئوری و عملی، دانشجویان را برای ورود به عرصه های مختلف پزشکی از جمله طبابت بالینی، تحقیقات علمی و حتی تدریس آماده می سازد. در این مقاله درمورد تحصیل پزشکی در دانشگاه حاجت تپه ترکیه بیشتر توضیح خواهیم داد.

تاریخچه دانشگاه حاجت تپه

تحصیل پزشکی در دانشگاه حاجت تپه ترکیه

دانشگاه حاجت تپه، پیشگام در عرصه سلامت کودکان، در سال ۱۹۵۴ شروع به کار کرد. این نهاد علمی در ابتدا، با تاسیس یک مرکز سلامت با هدف مقابله با بحران مرگ و میر کودکان در اوایل دوران کودکی، فعالیت خود را آغاز کرد.

در سال ۱۹۵۸ بیمارستان و مرکز بهداشت کودکان حاجت تپه، علاوه بر ارائه خدمات درمانی به حوزه‌ آموزش، پژوهش و خدمات عمومی نیز روی آورد. سرانجام موسسه حاجت تپه در سال ۱۹۶۷، با افتتاح بیمارستان و دانشکده پزشکی اختصاصی، بر اساس قوانین ترکیه به یک دانشگاه معتبر تبدیل شد.

دانشگاه حاجت تپه فعالیت آموزشی خود را با دانشکده‌ های پزشکی، علوم بهداشتی، علوم پایه و علوم اجتماعی آغاز کرد. این دانشگاه دوره پزشکی را به مدت ۶ سال به دو زبان انگلیسی (برای دانشجویان بین ‌المللی) و ترکی ارائه می ‌دهد. ظرفیت پذیرش دانشجویان بین ‌المللی در رشته پزشکی دانشگاه حاجت تپه، ۱۲ نفر است.

دلیل انتخاب دانشگاه حاجت تپه برای تحصیل پزشکی

دلیل انتخاب

شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که چرا تحصیل پزشکی در دانشگاه حاجت تپه ترکیه انتخاب اول بسیاری از دانشجویان است. در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد.

دانشگاه حاجت تپه، با سابقه ‌ای درخشان در زمینه سلامت کودکان، فعالیت خود را در سال ۱۹۵۴ آغاز کرد. این دانشگاه در طول سال‌ های فعالیت علمی خود، دامنه خدمات علمی خود را گسترش داده است.

در سال ۱۹۶۳، دانشکده ‌های پزشکی و علوم بهداشتی، و همچنین علوم پایه، به مجموعه دانشکده‌ های این دانشگاه اضافه شدند. نکته قابل توجه این است که دومین دانشکده دندانپزشکی ترکیه نیز در همین سال و تحت نظارت دانشکده پزشکی حاجت تپه تاسیس شد.

دلیل بعدی برای انتخاب تحصیل پزشکی در دانشگاه حاجت تپه ترکیه به آمار و ارقام باز می گردد؛ بر اساس آمار شورای تحقیقات علمی و فناوری ترکیه (توبیتاک)، دانشکده پزشکی دانشگاه حاجت تپه از شهرت بالایی در زمینه تحصیلات پزشکی، پژوهش و انتشارات ملی و بین ‌المللی برخوردار است. این دانشکده از نظر تعداد انتشارات بین ‌المللی، رتبه اول را در ترکیه به خود اختصاص داده است. همچنین فارغ ‌التحصیلان رشته پزشکی از دانشگاه حاجت تپه، بالاترین امتیاز را در آزمون سراسری تخصص ‌های پزشکی ترکیه (TUS) کسب کرده ‌اند.

شایان ذکر است دانشگاه حاجت تپه نخستین موسسه دولتی در ترکیه است که خدمات درمانی با استاندارد های «JCI» ارائه می ‌دهد. خدمات بهداشتی ارائه شده در بیمارستان ‌های دانشگاه حاجت تپه در سال ۲۰۰۷ توسط کمیسیون مشترک بین ‌المللی (JCI) تایید شده و به طور منظم از نظر برخورداری از استاندارد های بین ‌المللی کیفیت مورد بازرسی قرار می ‌گیرد.

از دیگر دلایل علاقه به تحصیل پزشکی در دانشگاه حاجت تپه ترکیه برای دانشجویان ایرانی، امکان معادل سازی راحت مدارک در این دانشگاه است. فارغ ‌التحصیلان دانشکده پزشکی دانشگاه حاجت تپه که قصد بازگشت به ایران و فعالیت در حوزه پزشکی را دارند، می ‌توانند بدون هیچ مشکلی با مدرک تحصیلی این دانشگاه مشغول به کار شوند؛ زیرا دانشگاه حاجت تپه در لیست دانشگاه‌ های مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار دارد.

دانشگاه حاجت تپه در زمینه‌ های پزشکی هسته ‌ای، پزشکی بازساختی و ترمیمی، زیست ‌مواد، همکاری ‌های بین ‌رشته ‌ای، زیرساخت ‌ها، تجهیزات و دانش آکادمیک در حوزه ‌هایی مانند سرطان، علوم اعصاب، مهندسی زیستی، فناوری نانو، بیو تکنولوژی، توسعه دارو، صنایع دفاعی، انرژی و مطالعات مهاجرت، دستاورد های علمی پژوهشی بسیاری داشته است. به همین دلیل دانشگاه حاجت تپه با فعالیت‌ های پژوهشی خود به شهرت بین ‌المللی دست یافته و موفق شده است در میان ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار گیرد.

این دانشگاه همچنین با ۲۹ کشور و ۲۰۶ موسسه از جمله دانشگاه‌ های هاروارد، کرنل، کمبریج، موسسه ملی بهداشت آمریکا (NIH) و مرکز پزشکی MD Anderson که به خاطر مطالعات در زمینه سرطان مشهور است، همکاری ‌های دو جانبه برقرار کرده است.

اعتبار دانشگاه حاجت تپه

اعتبار دانشگاه

اگر قصد تحصیل پزشکی در دانشگاه حاجت تپه ترکیه را دارید، باید بدانید که این دانشگاه با داشتن 17707 مقاله و 441523 استناد، به عنوان برترین دانشگاه ترکیه در زمینه پزشکی شناخته می شود. مهم ترین تحقیقات دانشگاه حاجت تپه در رشته پزشکی مربوط به به رشته های جراحی، آسیب شناسی، رادیولوژی و پزشکی هسته ای، سرطان و تحقیقات سرطان و همچنین گوارش و کبد است.

دانشگاه حاجت تپه در حال حاضر در رتبه 242 جهان قرار گرفته است.

نحوه پذیرش دانشگاه حاجت تپه

برای آغاز تحصیل پزشکی در دانشگاه حاجت تپه ترکیه باید با نحوه پذیرش این دانشگاه آشنا باشید. دانشجویان بین الملی ای که قصد دارند در این دانشگاه ثبت نام کنند باید سه مدرک مهم را همراه خود داشته باشند:

  • مدرک دیپلم دبیرستان
  • داشتن نتایج قبولی آزمون های یوس یا آزمون های بین المللی مانند SAT و ACT. همچنین دیپلم های بین المللی مانند آبیتور و GCE و همچنین مدارکی در زمینه المپیاد های بین المللی علوم نیز کفایت می کند.
  • مدرک بین المللی زبان انگلیسی و یا شرکت در آزمون زبان دانشگاه حاجت تپه

جمع بندی

دانشگاه حاجت تپه با سابقه ای درخشان در آموزش و پژوهش پزشکی، مقصدی ایدئال برای دانشجویان مشتاق تحصیل در رشته پزشکی در ترکیه است. این دانشگاه با ارائه برنامه درسی جامع و به روز به زبان های انگلیسی و ترکی، دانشجویان را برای ورود به عرصه های مختلف پزشکی از جمله طبابت بالینی، تحقیقات علمی و تدریس آماده می سازد. دانشگاه حاجت تپه به واسطه شهرت بین المللی خود در زمینه تحصیلات پزشکی، پژوهش و انتشارات همواره در صدر رتبه بندی های ملی و بین المللی قرار دارد. ما در این مقاله برای آشنایی بیشتر شما درمورد اطلاعاتی که لازم است در زمینه تحصیل پزشکی در دانشگاه حاجت تپه ترکیه داشته باشید ارائه دادیم.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje