Wp Header Logo 712.png


منتشر شده در 31 اردیبهشت 1403 ساعت 17:00


قانون جدید بنگلادش

در کشور بنگلادش قانونی تصویب شده که به موجب آن تمامی راکبان وسایل نقلیه دو چرخ باید از کلاه ایمنی استفاده کنند. به موجب این قانون علاوه بر راکب اصلی باید راکب دوم نیز حتماً باید دارای کلاه ایمنی باشد. در غیر این صورت پلیس می ‌تواند آنها را متوقف و جریمه کند. این قانون با آنکه در سال ۱۹۸۳ تصویب شده، اما بنا به دلایل مختلف در کتاب قانون باقی مانده و آنطور که باید اجرا نمی‌شود.

به گزارش آخرین خودرو، با توجه به بالا رفتن آمار تلفات مربوط به استفاده کنندگان از موتور سیکلت در بنگلادش این قانون دوباره مورد توجه قرار گرفته و سیاستمداران به دنبال اجرای سفت و سخت آن هستند. در این راستا وزارت حمل و نقل بنگلادش اخیراً از اجرای طرحی با نام سوختگیری به شرط داشتن کلاه ایمنی خبر داده است. این طرح در سرتاسر خاک بنگلادش اجرا می‌شود.

همانطور که قابل حدس است با اجرای این طرح فقط موتور سوارانی که از کلاه ایمنی استفاده کنند، اجازه سوختگیری در پمپ بنزین ‌ها را خواهند داشت. این طرح اگرچه مفید به نظر می‌رسد، ولی امکان دور زدن آن نیز به راحتی وجود دارد.

شاید بدانید در کشور بنگلادش تعداد افرادی که از موتور سیکلت برای رفت و آمدهای روزمره استفاده می‌ کنند، بسیار زیاد است. به همین خاطر بخش قابل توجهی از تصادفات و سوانح جاده‌ ای به این نوع وسایل نقلیه تعلق دارد.  طبق آمار سال گذشته حدود ۳۰ درصد از جانباختگان تصادفات موتورسوارها و کسانی بودند که با  موتورهای سه چرخ مخصوص حمل مسافر برای جابجایی استفاده می‌ کنند. این نوع موتورها که به اتوریکشا یا توک توک معروف هستند، در کشورهایی مثل هند، پاکستان، تایلند و بنگلادش بسیار پرکاربرد بوده و طرفداران زیادی دارند. این نوع موتورها می توانند تا ۸ سرنشین را در خود جای دهند.  به دلیل ایمنی پایین، در صورت وقوع حادثه برای این نوع وسایل نقلیه معمولاً تلفات جانی زیادی ایجاد می ‌شود. خوشبختانه این نوع موتورها در کشور ما بیشتر برای حمل بارهای سبک کاربرد دارند.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje