Wp Header Logo 738.png


کمپانی لامبورگینی اولین خودروی برقی خود را تا سال ۲۰۲۸ عرضه نخواهد کرد و آن هم یک سوپرماشین نیست. در عوض، لانچادور به شکل یک خودروی چهار نفره Gran Turismo بلند قد با صندلی‌های ۲+۲ عرضه خواهد شد. خبری از مدل‌های تمام برقی شبیه به هوراکان یا ریونتو نیست. چرا؟ به خاطر این که از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیست. مدیرعامل لامبورگینی بر این باور است که سوپرماشین‌های برقی تا به امروز فروش خوبی نداشته‌اند.

به گزارش مجله ماشین، استفان وینکلمان، مدیرعامل لامبورگینی در مصاحبه‌ای گفت: سوپرماشین‌های برقی تا به حال آنطور که انتظار می‌رفت، فروش خوبی نداشته‌اند.هنوز زود است و باید ببینیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد.

با توجه به این موضوع، منطقی است که لامبورگینی همچنان از موتور V12 در جایگزین آونتادور و موتور احتراق داخلی در جانشین هوراکان استفاده کند. با این حال، موتور V10 تنفس طبیعی مدل کوچک‌تر این کمپانی یعنی سوپرماشین‌های ساخته شده در سانتا آگاتا بولونی، جای خود را به یک موتور V8 دو توربوشارژر جدید خواهد داد.

برخلاف لامبورگینی، برخی از برندهای سازنده سوپرماشین چنین عقیده‌ای ندارند. فراری همچنان در مسیر معرفی یک خودروی برقی پرقدرت قرار دارد. توسعه این خودرو حتی جلوتر از برنامه پیش می‌رود و قرار است اواخر سال ۲۰۲۵ عرضه شود. در همین حال، فراری ماه آینده کارخانه جدیدی را در مارانلو افتتاح خواهد کرد که وظیفه ساخت مدل‌های برقی این شرکت را بر عهده خواهد داشت.

مقررات سختگیرانه‌تر آلایندگی، خودروسازان را به سمت تولید خودروهای برقی سوق می‌دهد اما سازندگان سوپرماشین تا جایی که ممکن است به موتورهای بنزینی پایبند هستند. چرا؟ چون آن‌ها به خوبی می‌دانند که مشتریانشان چه می‌خواهند؛ هیجانی که فقط یک موتور احتراق داخلی با حجم بالا می‌تواند به ارمغان بیاورد. خودروهای برقی گرچه بسیار سریع‌تر هستند اما به گفته استفان وینکلمان، هیجان آن‌ها به پای یک موتور پر سروصدا که در پشت صندلی‌ها قرار گرفته، نمی‌رسد.

در حالت ایده‌آل، مدیر ارشد لامبورگینی می‌خواهد با روی آوردن به سوخت‌های الکترونیکی، موتورهای احتراقی را نجات دهد. این برند ایتالیایی می‌تواند از پیشرفت‌های پورشه، یکی دیگر از برندهای گروه فولکس‌واگن، در توسعه و تولید سوخت‌های مصنوعی تقریبا بدون کربن در شیلی بهره‌مند شود.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje