Wp Header Logo 768.png


منتشر شده در 03 خرداد 1403 ساعت 15:00


جیلی آیکان باترفلای در راه بازار ؛ کراس اووری با قیمت پایه 830 میلیون تومان

شرکت جیلی خود را برای عرضه یک کراس اوور جدید آماده می کند. این کراس اوور آیکان باترفلای (Icon Butterfly) نام دارد و با قیمتی کمتر از ۱۰۰ هزار یوان راهی بازار خواهد شد. با نرخ روز ارز این رقم معادل تقریباً ۸۳۰ میلیون تومان می شود.

در حال حاضر سری آیکان شامل سه مدل می شود که قیمت آنها بین ۱۱۰ و ۱۳۰ هزار یوان متغیر است. نسخه باترفلای به عنوان مدلی پایین رده و برای کسانی که دارای بودجه کمتر هستند، عرضه خواهد شد. آنطور که جیلی اعلام کرده، این نسخه فاصله زیادی با خیابان ها ندارد و به زودی وارد بازار خواهد شد.

جیلی آیکان باترفلای در راه بازار ؛ کراس اووری با قیمت پایه 830 میلیون تومان

شاید بدانید جیلی آیکان یک کراس اوور کامپکت است که از سال ۲۰۲۰ تولید می شود. این کراس اوور بر اساس پلتفرم BMA جیلی توسعه پیدا کرده، پلتفرمی که پیشتر در ساخت مدل های دیگری مثل بینیو، بینروی و لینک اند کو ۰۶ مورد استفاده قرار گرفته است. طبق آمار تا آوریل سال جاری ۳۰۸۳ دستگاه از جیلی آیکان توسط مشتریان خریداری شده؛ با چنین رکوردی، آیکان رتبه ۲۲ از جدول پرفروش ترین کراس اوورهای کامپکت چین را به خود اختصاص داده است. در بین محصولات جیلی نیز، این کراس اوور دهمین مدل پرفروش به حساب می آید.

جیلی آیکان باترفلای در راه بازار ؛ کراس اووری با قیمت پایه 830 میلیون تومان

از نظر طراحی، نسخه باترفلای ادامه دهنده نسخه استاندارد آیکان بوده و تفاوت زیادی با آن ندارد. این نسخه جدید با رنگ های بدنه جدیدی قابل سفارش است و در مجموع با پنج رنگ عرضه خواهد شد. در نمای جانبی، به دلیل استفاده از رنگ مشکی برای ستون ها، سقف معلق دیده می شود. رینگ های این نسخه ۱۹ اینچی و چند پره هستند. در این نما دستگیره های در کشویی مخفی شونده وجه تمایز نسخه باترفلای با نسخه استاندارد آیکان هستند.

طبق انتظار از لحاظ ابعاد نسخه باترفلای تفاوتی با نسخه استاندارد آیکان ندارد. این کراس اوور طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۳۵۰، ۱۸۱۵ و ۱۶۲۰ میلیمتر داشته و فاصله محوری آن به ۲۶۴۰ میلیمتر می رسد.

در مقطع کنونی، جیلی فقط به انتشار تصاویر نمای بیرونی بسنده نموده و خبری از تصاویر کابین و یا مشخصات فنی آیکان باترفلای نیست. ناگفته نماند نسخه استاندارد این کراس اوور از نمایشکر ۱۲.۳ اینچی در قسمت میانی داشبورد و نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی در پشت فرمان بهره می برد. در زیر کاپوت هم یک موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر وظیفه تأمین نیرو را بر عهده دارد. این موتور توربوشارژ می تواند ۱۷۸ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی این موتور از طریق گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه به سمت چرخ ها ارسال می شود. طبق استاندارد WLTP میزان مصرف سوخت نسخه استاندارد جیلی آیکان، ۶.۳ لیتر در هر صد کیلومتر است.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje