به گزارش صنعت ماشین،

 شرکت خودروسازی لامبورگینی در حال حاضر از ساخت خودروهای اسپرت کاملا برقی خود اجتناب می‌کند، زیرا شک و تردید در مورد این فناوری افزایش یافته است.

استفان وینکلمن، مدیرعامل لامبورگینی، اظهار کرد اگرچه عملکرد در خودروهای الکتریکی مشکلی ایجاد نخواهد کرد، برخی از موارد مانند صدای موتور V۱۰ هوراکان قابل تکرار نیستند.زمان پرتنشی در بخش خودروهای گران‌قیمت است و تقاضا برای خودروهای الکتریکی کاهش می‌یابد و دولت‌ها یارانه‌های این فناوری را کاهش می‌دهند.

گروه مرسدس بنز توسعه زیرساخت‌های جداگانه برای سدان‌های لوکس برقی را به منظور صرفه‌جویی در هزینه متوقف کرده و قصد دارد خودروهایی را که با بنزین کار می‌کنند بیش از حد انتظار بفروشد.فراری، رقیب لامبورگینی، در حال پیشروی در زمینه الکتریکی سازی خود است و ماه آینده قصد دارد کارخانه‌ای را افتتاح کند که سوپراسپرت‌های هیبریدی و الکتریکی را در ایتالیا بسازد. اولین مدل تمام الکتریکی آن سال آینده عرضه می‌شود.

لامبورگینی در فروش خودروهای پلاگین هیبریدی از جمله خودروی اسپورت روئلتو (Revuelto) موفق بوده است، اما اولین مدل تمام الکتریکی آن، کراس اوور ۲در لانزادور تا سال ۲۰۲۸ وارد بازار نخواهد شد.

وینکلمن افزود با‌این‌حال، این خودروساز در حال بازسازی زنجیره تامین و تولید خود برای تولید لامبورگینی‌هایی با انتشار دی اکسید کربن ۴۰ درصد کمتر نسبت به حال حاضر تا سال ۲۰۳۰ است. 

سوخت الکترونیکی می‌تواند در دو سال آینده مورد توجه بیشتری قرار گیرد، زمانی که اتحادیه اروپا برنامه خود را برای ممنوعیت موثر فروش خودروهای موتور احتراقی تا سال ۲۰۳۵ بررسی کند.

source
کلاس یوس

viraje.ir

توسط viraje.ir