Wp Header Logo 781.png
توقیف محصول جدید فیات توسط پلیس ایتالیا به خاطر نصب یک استیکر!

چندی پیش مجبور شدن شرکت آلفارومئو به تغییر نام کراس اوور جدید میلانو، مورد توجه رسانه های خودرویی قرار گرفت. حالا به فاصله کوتاهی اتفاق عجیب دیگری برای شرکت فیات افتاده و این خودروساز ایتالیایی برای رفع توقیف مدل توپولینو و فراهم شدن امکان فروش مجدد آن، باید یک استیکر جنجالی را از این خودرو حذف کند!

شاید بدانید فیات توپولینو یک خودروی کوچک شهری است که پس از سال ها دوباره احیا شده؛ نام این خودرو اصالتی ایتالیایی دارد و معنای آن «موش کوچک» می شود. این واژه برای میکی ماوس نیز مورد استفاده قرار گرفته و بیشتر ایتالیایی ها با شنیدن آن به یاد این شخصیت کارتونی می افتند.

آنچه که فیات توپولینوی جدید را در کانون توجه قرار داده، توقیف و انتقال ۱۳۴ دستگاه از این هاچبک کوچک به پارکینگ توسط پلیس شهر لیورنو است. نکته عجیب اینکه علت ممنوعیت تردد این خودرو در لیورنو، به نصب یک قطعه تزئینی خیلی کوچکی مربوط می شود. این قطعه که طرح پرچم ایتالیا را روی خود دارد، در کنار دستگیره در نصب شده است.

توقیف محصول جدید فیات توسط پلیس ایتالیا به خاطر نصب یک استیکر!

احتمالاً خواهید گفت که نصب چنین قطعه ای نشان دهنده حس ملی گرایی بوده و باید اقدام فیات را ستود. اما این اقدام با قوانین ایتالیا در تضاد است! بر اساس قوانین موجود در این کشور اروپایی، نام ها و نشان های به کار رفته در محصولات تجاری، نباید اطلاعات اشتباهی در رابطه با محل تولید به مشتریان ارائه کنند. از دید پلیس ایتالیا قطعه تزئینی مذکور، به مشتری القا می کند که توپولینو مدلی تولید شده در داخل مرزهای کشور است، حال آنکه این خودرو در کارخانه کنتیرا واقع در مراکش مونتاژ شده و راهی بازار ایتالیا می شود.

شرکت فیات در توجیه استفاده از این قطعه اعلام کرده، از آنجایی که این خودرو در تورین توسعه یافته، قطعه مورد بحث روی آن نصب می شود. برای اینکه تردد این خودرو در سرزمین مادری با مشکل مواجه نشود، استلانتیس باید قطعه تزئینی برگرفته از پرچم ایتالیا را از روی آن حذف کند. یکی از سخنگوهای گروه استلانتیس با تأیید انجام این کار گفته برای آزادی ۱۳۴ خودروی متوقف شده، استیکر پرچم ایتالیا را از روی آنها جدا خواهد کرد!

توقیف محصول جدید فیات توسط پلیس ایتالیا به خاطر نصب یک استیکر!

نکته تأمل برانگیز اینکه فیات توپولینوی جدید حدود یک سال قبل معرفی شده؛ بنابراین قانونگذاران و پلیس ایتالیا به اندازه کافی وقت داشته اند که اخطارهای لازم را به شرکت فیات بدهند. اینکه چرا پس از عرضه به بازار این اتفاقات افتاده، جای سوال دارد. ناگفته نماند فیات توپولینو از پلتفرمی مشترک با سیتروئن آمی و اپل راکس الکتریک برخوردار است.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje