Wp Header Logo 780.png


منتشر شده در 03 خرداد 1403 ساعت 17:00


مونا ؛ برندی جدید از اکسپنگ و اولین محصول آن

تصاویر مخفیانه از اولین خودروی برند مونا از اکسپنگ پیش از عرضه در ماه آینده منتشر شد.

به گزارش آخرین خودرو، نام تجاری جدید مونا (Mona) محصولی از اکسپنگ (Xpeng) قرار است ماه آینده راه اندازی شود و قصد دارد با تولید خودرویی با هدف شرکت های ارائه خدمات سواری مانند Didi ، معادل اوبر در چین، حجم اکسپنگ در بازار را افزایش دهد. اخیرا تصاویر جدیدی از اولین خودروی این برند در حال آزمایش پیدا کرده ایم که بهترین ایده را در مورد ظاهر آن به ما می دهد.

مونا ؛ برندی جدید از اکسپنگ و اولین محصول آن

این خودرو در حال حاضر وارد مرحله آزمایشی تولید (PT1) شده است و انتظار می رود به زودی وارد مرحله PT2 شود. قیمت آن در محدوده ۲۰۸۰۰ دلار آمریکا خواهد بود و خودرویی تمام برقی است. پس از عرضه اولین خودرو در ماه آینده، تحویل باید در سه ماهه سوم سال آغاز شود. خودرو ها در کارخانه اصلی اکسپنگ در ژائوکینگ (Zhaoqing) ، استان گوانگدونگ، که اکسپنگ P7i را نیز تولید می کند، تولید می شوند.

از عکس های مخفیانه می توان دید که خودرو دارای مجموعه چراغ های T شکل برجسته در جلو و عقب است. به نظر می رسد که این مدل، از زبان طراحی متفاوتی با مدل های فعلی اکسپنگ استفاده می کند و به نظر می رسد جلو پنجره ای بسته در جلو به همراه خطوط زیادی در زیر خط کاپوت دارد. انتظار می رود این خودرو دارای طراحی سقف شناور به همراه دستگیره های درب مخفی باشد. از میان استتار در پشت می بینیم که این خودرو در مجموعه چراغ های T شکل عقب احتمالا دارای یک طرح نواری با طراحی نسبتا ساده است.

مونا ؛ برندی جدید از اکسپنگ و اولین محصول آن

اکنون تصاویر مخفیانه بسیار بهتری از فضای داخلی داریم. در نگاه اول ، اولین مدل مونا رویکردی شبیه به تسلا در جلو دارد و تنها یک واحد مرکزی اطلاعات و سرگرمی بزرگ حدود ۱۵ اینچی دارد. با این حال، چیزی که به نظر می رسد یک صفحه پشت کیلومتر کوچک در پایه ستون فرمان وجود دارد، که ارزش و کارایی آن سوال برانگیز است.

اگر این خودرو واقعا به عنوان یک خودرو جهت ارائه خدمات سواری در نظر گرفته شده باشد، فضای عقب نگران کننده است، به نظر نمی رسد که تصاویر مخفیانه فضای پای زیادی را نشان دهند. تصور بر این است که گزینه هایی برای فضای داخلی سیاه یا سفید وجود خواهد داشت و عکس های جاسوسی به وضوح نشان می دهند که در این نمونه، از نوع سفید هستند.

مونا ظاهرا مخفف “ساخته شده از هوش مصنوعی جدید” (Made of new AI) است و زندگی خود را به عنوان یک توافقنامه همکاری استراتژیک با Didi در سال گذشته آغاز کرد. اکسپنگ متعاقبا تحقیق و توسعه را از پروژه خودرو های الکتریکی هوشمند داوینچی Didi به دست آورد. اولین خودروی مونا با کد F59 شناخته می شود.

F59 ، محصول مونا حداقل در برخی مدل ها از باتری های تیغه ای BYD استفاده می کند و انتظار می رود این خودرو بیش از ۵۰۰ کیلومتر برد پیمایشی داشته باشد. این خودرو از معماری Fuyao استفاده می کند و شامل XNGP (فناوری رانندگی با کمک اکسپنگ) به همراه معماری الکتریکی X-EEA3 خواهد بود. فروش در ابتدا از طریق فروشگاه های اکسپنگ قبل از اینکه برند مونا کانال های فروش خود را پیدا کند، خواهد بود. هی شیائوپنگ، رئیس اکسپنگ قبلا گفته بود که انتظار دارد فروش خودروی جدید از شیائومی SU7 فراتر رود.

مونا ؛ برندی جدید از اکسپنگ و اولین محصول آن

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje