به گزارش صنعت ماشین،

 فروش خودروهای برقی در اروپا نسبتاً پایین است، اما این تنها یکی از دلایل انباشته شدن خودروهای برقی چین در بنادر اصلی اروپا است.

تعداد فزاینده‌ای از خودروهای الکتریکی وارداتی، که بسیاری از آنها از چین هستند، در بنادر اروپا بلاتکلیف مانده‌اند، زیرا تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان با کاهش سرعت فروش دست و پنجه نرم می‌کنند.

بنادر آنتورپ و زیبروگ در بلژیک مملو از خودروهای برقی چین است، با این حال، مقامات این بنادر به یورونیوز گفتند که این تنها خودروهای چینی نیستند که درگیر این موضوع هستند. البته این بنادر نام هیچ کشور صادرکننده دیگری را که در این مشکل نقش داشته باشد، ذکر نکردند.

با این حال، لوموند گزارش داد که در بندر کالو، در نزدیکی آنتورپ، پارکینگ‌های بزرگی 130000 وسیله نقلیه تازه حمل شده را در خود جای داده‌اند که شامل مدل‌های چینی از جمله خودروهای ام‌جی MG، بی‌وای‌دی BYD، نیو Nio، اکسپنگ XPeng، لینک اند کو Lynk & Co، اومادا Omoda، و هونگچی Hongqi  می‌شود.

این در حالی است که خودروهای برقی چین برای بهره مندی از امتیازات بازار اروپا، از جمله کمک های دولتی در چندین کشور که هدف آن تشویق خریداران به انتخاب خودروهای برقی است، هدف قرار گرفته اند.

اگرچه تلاش‌های اروپا روی حمایت از صنعت خودروسازی این قاره متمرکز شده است، صادرات وسایل نقلیه از چین به این قاره همچنان در حال افزایش است و طبق گزارش انجمن اتحادیه اروپا، در سه ماهه اول سال جاری میلادی به 1.3 میلیون دستگاه رسید که 33 درصد نسبت به سال گذشته افزایش نشان می‌دهد. اکثریت این خودروها برقی هستند.

source
کلاس یوس

viraje.ir

توسط viraje.ir