Wp Header Logo 807.png

اتحادیه اروپا طبق گزارش روزنامه فایننشال تایمز، قصد دارد تحریم‌های جدیدی علیه بلاروس، از جمله محدودیت بر واردات خودروهای لوکس، اعمال کند تا از دور زدن تحریم‌های غرب علیه روسیه به خاطر جنگ اوکراین جلوگیری کند.

به گزارش مجله ماشین، بر اساس پیش‌نویس طرحی که در حال حاضر در حال بررسی است، اتحادیه اروپا به دنبال «کاهش خطر دور زدن تحریم‌ها» است، به ویژه در مورد واردات خودروهای لوکس از بلاروس که سپس به شهروندان روس فروخته می‌شود.

گزارش شده است که تحریم‌های جدید علیه متحد کلیدی روسیه شامل محدودیت بر سایر کالاهای لوکس، ممنوعیت صادرات فناوری و کالاهایی که می‌توانند توسط ارتش مورد استفاده قرار گیرند به بلاروس و از طریق آن، و همچنین محدودیت بر واردات گاز طبیعی مایع شده (LNG) خواهد بود. این روزنامه همچنین نوشت که اتحادیه اروپا به دنبال توقف واردات الماس از بلاروس است، اقدامی مشابه با محدودیتی که در دسامبر علیه روسیه اعمال کرد.

طبق آمار جمع‌آوری شده توسط Trade Data Monitor و به اشتراک گذاشته شده توسط فایننشال تایمز، صادرات خودرو از اتحادیه اروپا به بلاروس پس از افزایش تحریم‌های غرب علیه روسیه در سال ۲۰۲۲ به شدت افزایش یافت و در اوایل سال ۲۰۲۴ به ۲۶۸ میلیون دلار رسید.

مقامات غربی زیادی شکایت کرده‌اند که به دلیل وجود حفره‌هایی در تحریم‌ها، روس‌ها مشکلی برای خرید خودروهای غربی در بلاروس ندارند. در نتیجه، از بروکسل خواسته شده است تا رژیم تحریم‌ها علیه مینسک را با اقداماتی که علیه مسکو اعمال شده است، همسو کند.

طبق گزارش فایننشال تایمز، اواخر سال ۲۰۲۲ یک دستگاه رولزرویس به ارزش ۶۳۰ هزار دلار از طریق یک منبع بلاروسی به روسیه وارد شد و در سال ۲۰۲۳ حداقل ۲۸ دستگاه مایباخ توسط شهروندان روس از تامین‌کنندگان بلاروسی وارد شد.

اتحادیه اروپا پس از شروع درگیری اوکراین، به دلیل مشارکت بلاروس در حمله مسکو به اوکراین، تحریم‌ها علیه مینسک را تشدید کرد. در حالی که این تحریم‌ها بسیار سبک‌تر از تحریم‌های اعمال‌شده علیه روسیه هستند، اتحادیه اروپا همچنان صادرات کالاهای و فناوری دو منظوره (کاربردهای غیرنظامی و نظامی) به بلاروس و همچنین مجموعه‌ای از محصولات صنعتی را ممنوع کرد و در عین حال بخش مالی این کشور را هدف قرار داد. هر دو کشور بلاروس و روسیه تحریم‌ها را غیرقانونی اعلام کرده‌اند.

مقامات بلاروسی گفته‌اند که با تغییر قوانین گمرکی و سازماندهی زنجیره‌های لجستیکی پیچیده، سعی در کاهش تأثیر تحریم‌ها دارند. در آوریل، قانونگذاران در مینسک لایحه‌ای را تصویب کردند که فروش قانونی کالاهای تحریم‌شده‌ای را که به عنوان کالاهای ترانزیت مشخص شده‌اند، مجاز می‌کند.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje