Wp Header Logo 790.png

اولین برخورد، تأثیر گذارترین برخورد است. این گفته در مورد معرفی محصولات جدید نیز صدق می‌ کند. زمان ‌بندی مناسب و برجسته ‌سازی ویژگی ‌های کلیدی محصول در زمان عرضه، بر جذب مشتریان و وفاداری آن ها تأثیر مستقیم دارد. درک این مرحله از بازاریابی، به فروش مؤثر تر محصول به مخاطبان هدف کمک می‌ کند. در این مقاله، ضمن تعریف مفهوم معرفی محصول، قصد داریم درمورد این که نحوه معرفی یک محصول باید چگونه باشد و چه نکاتی در معرفی محصول به شما کمک خواهند کرد، توضیح دهیم.

معرفی محصول یعنی چه؟

نحوه معرفی یک محصول

معرفی محصول جدید فرآیندی استراتژیک در بازاریابی است که با هدف افزایش فروش از طریق تبلیغ کالا پیش از عرضه آن به بازار، صورت می‌ گیرد. این فرآیند معمولا پس از اتمام مراحل تست نهایی یا اخذ مجوز های فروش محصول، توسط بخش بازاریابی یا فروش شرکت آغاز می ‌شود. تیم بازاریابی با به‌ کارگیری تکنیک‌ های مختلف، نظیر برانگیختن حس کنجکاوی و اشتیاق برای راه‌ حل‌ های نوآورانه، زمینه ‌ساز واکنش مثبت از سوی مصرف ‌کنندگان می‌ شود. برای مثال، فرض کنید شرکتی قصد دارد تلفن همراه جدید خود را ظرف سه سال آینده عرضه کند. این شرکت برای افزایش فروش محصول می ‌تواند اقداماتی نظیر تبلیغات گسترده، برگزاری نمایش ‌های معرفی محصول و یا تشکیل تیم موقت تولید برای آمادگی جهت عرضه انبوه، انجام دهد.

نکات مهم برای کمک به معرفی بهتر محصول

توجه ویژه به نقطه قوت فروش

برای آشنایی با نحوه معرفی یک محصول باید با نقطه قوت فروش آشنا باشید. نقطه قوت فروش ویژگی یا مزیتی کلیدی در محصول شماست که می‌ تواند دلیلی برای خرید آن توسط مشتری باشد. این ویژگی می ‌تواند یک برتری رقابتی نسبت به رقبا باشد؛ مانند: طول عمر بیشتر باتری برای گوشی ‌های همراه، قدرت پردازش بالا تر برای رایانه ‌ها و یا صرفه ‌جویی بیشتر در مصرف سوخت برای خودرو ها.

درک نقاط قوت فروش محصول، پیش از معرفی آن به بازار، امری ضروری است. با دانستن دلایلی که باعث می ‌شود مشتریان محصول شما را انتخاب کنند، تیم شما می ‌تواند بخش ‌های کلیدی برای تبلیغ و شیوه‌ موثرتر معرفی محصول به مخاطبان را تعیین کند. برای بارش فکری و شناسایی نقاط قوت فروش محصول خود، می ‌توانید از تیمتان این سوالات را بپرسید:

  • چه چیزی محصول ما را نسبت به رقیب اصلی، متمایز می ‌کند؟
  • بهترین ویژگی محصول ما چیست؟
  • اولین چیزی که یک مشتری جدید در مورد محصول ما متوجه می ‌شود، چیست؟
  • چگونه می‌ توانیم برترین ویژگی محصول خود را بیش از پیش ارتقا دهیم؟

توجه ویژه

جلب حمایت برای محصول جدید

نحوه معرفی یک محصول بدین شکل است که شما باید حمایت کافی برای معرفی آن را داشته باشید. کسب حمایت کافی برای یک محصول جدید، می ‌تواند طیف وسیعی از اقدامات را شامل شود؛ از تشکیل یک تیم کوچک توسعه‌ دهنده تا اختصاص یک تیم کامل تولید. این حمایت می ‌تواند شامل بازاریابی، تبلیغات محصول، توزیع، فروش و همچنین افزایش نیروی انسانی و ظرفیت تولید در صورت موفقیت محصول باشد. میزان حمایتی که محصول شما نیاز دارد، به ماهیت خود محصول، حجم تولید و شیوه‌ توزیع آن بستگی دارد.

داشتن شور و اشتیاق برای معرفی محصول

شور و اشتیاق شما به عنوان صاحب محصول، می ‌تواند انگیزه ‌ای قدرتمند برای تیم و مشتریان شما باشد. اگر خودتان به طور کامل از محصولتان حمایت می ‌کنید، نشان دادن این اشتیاق به تیمتان می ‌تواند انگیزه‌ مضاعفی برای تلاش و برنامه‌ ریزی در آن‌ ها ایجاد کند. شور و اشتیاق شما می ‌تواند بر روحیه‌ تیمی و کارگروهی تاثیر مثبت بگذارد و به عنوان بخشی از کمپین بازاریابی، هیجان و اشتیاق برای محصول جدید را در بین مخاطبان افزایش دهد.

آموزش تیم برای معرفی محصول

اگر خود شما با نحوه معرفی یک محصول آشنایی کامل دارید، باید این تجربیات و علم را به کارکنان خود نیز منتقل کنید.

پیش از آغاز تولید، ضروری است تا اعضای تیم خود را در رابطه با ویژگی‌ های محصول جدید آموزش دهید. پیچیدگی محصول، شیوه‌ آموزش شما را تعیین می ‌کند. این آموزش می ‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • آموزش حضوری: این روش مناسب محصولاتی با پیچیدگی بالا است و فرصتی را برای پرسش و پاسخ و راهنمایی مستقیم در اختیار تیم قرار می‌ دهد.
  • وبینار های آنلاین: این شیوه برای محصولات با پیچیدگی متوسط مناسب است و به زمان و هزینه‌ کمتری نسبت به آموزش حضوری نیاز دارد.
  • اسناد آموزشی: این روش برای محصولات ساده ‌تر کاربرد دارد و به اعضای تیم امکان مرور و مطالعه‌ مستقل مفاهیم را می‌ دهد.

محتوای دقیق دوره ‌های آموزشی با توجه به نیاز های تیم شما متغیر است. با این حال، درک کلی از محصول برای تمامی اعضای تیم پیش از راه ‌اندازی آن، امری ضروری است.

ارائه نسخه آزمایشی محصول به تیم

یکی از راه هایی که می توانید از طریق آن نحوه معرفی یک محصول را به تیم خود آموزش دهید، ارائه یک نسخه آزمایشی یا همان زودهنگام به محصول است.

در صورت داشتن تعداد کافی، به هر عضو تیم یک نسخه آزمایشی (دمو) یا نمونه اولیه از محصول ارائه دهید تا بتوانند با جزئیات بیشتر آن را ارزیابی کنند. شما همچنین می توانید از بازخورد های شخصی تیم خود برای بهبود محصول پیش از عرضه نهایی استفاده کنید.

نسخه آزمایشی

انتشار سریع، به روزرسانی مداوم

به جای صرف زمان زیاد برای رسیدن به محصولی بی ‌نقص، عرضه‌ یک نسخه‌ اولیه را در نظر بگیرید. چرخه‌ عمر اولین تلاش شما ممکن است کوتاه ‌تر باشد، بنابراین بلافاصله برنامه ‌ریزی برای نسخه‌ی بعدی را آغاز کنید. اگر حجم بالای برنامه ‌ریزی مانع از عرضه‌ ایده‌ی شما شده است، این روش می ‌تواند به شما در کسب حرکت و پیشرفت کمک کند.

جمع بندی

اگر می خواهید که سهم خوبی از بازار را به دست آورید، باید محصول خود را به بهترین نحوه به مشتریان معرفی کنید. معرفی موفق یک محصول جدید مستلزم برنامه ریزی فروش و بازاریابی دقیق، جلب حمایت ذینفعان کلیدی و ایجاد شور و اشتیاق بین تیم و مشتریان است. ما در این مقاله برای آشنایی بیشتر درمورد این معرفی محصول چه اهمیتی دارد و این که نحوه معرفی یک محصول باید چگونه باشد، توضیح دادیم.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje