Wp Header Logo 792.png

نیسان سیلفی یکی از وارداتی های جدید بازار است. سدانی ژاپنی که خط طراحی مدرنی دارد و مشخصات فنی جذابی ارائه می دهد.

بعد از شروع دور جدید واردات خودرو، چندین شرکت واردکننده به سراغ محصولات مختلف نیسان رفتند که از جمله آنها می‌توان به نیسان سیلفی نامی خودرو اشاره کرد. در این مطلب به بررسی کامل نیسان سیلفی e-power هیبرید، محصول وارداتی نامی خودرو پیشرو و آمیتیس خودرو می‌پردازیم.

درباره نیسان سیلفی e-power

نیسان سیلفی یک سدان خانوادگی نسبتاً جمع‌وجور در سگمنت C محسوب می‌شود که نخستین نسل آن طی سال ۲۰۰۰ به عنوان جایگزین مدل پولسار وارد خط تولید شرکت نیسان شد. نسل چهارم این خودرو نیز محصول سال ۲۰۱۹ است که حالا در قالب نسخه فیس‌لیفت و با قوای محرکه هیبرید (برقی-بنزینی) توسط شرکت نامی خودرو پیشرو به ایران می‌آید. گفتنی است که این خودرو در کشور چین و توسط کمپانی دانگ فنگ موتور با همکاری نیسان ژاپن تولید و به بازارهای مختلف عرضه می‌شود.

نیسان سیلفی ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

طراحی بدنه نیسان سیلفی

استایل نیسان سیلفی بیشتر از آنکه به یک خودرو خانوادگی شباهت داشته باشد، با محصولات اسپرت و جوان‌پسند تطابق دارد. فرم کشیده بدنه خودرو در کنار حجم پردازی‌هایی که روی دماغه، نمای جانبی و قسمت عقب آن صورت گرفته است، استایلی کاملاً ورزیده و دلنشین به این ماشین نسبتاً اقتصادی و خانوادگی بخشیده است. رعایت این جزییات باعث می‌شود جذابیت آن در نگاه بینندگان نسبت به بسیاری از رقبای هم‌رده افزایش پیدا کند. چراغ‌های کشیده با حالت گوشه‌دار و انحناهای ملایم نیز توانسته‌اند چهرهای نسبتاً هجومی و مهیج برای نیسان سلفی به وجود بیاورند.

نیسان سیلفی ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

نکته قابل توجه اینجاست که نمای چهره این خودرو در مدل فیس‌لیفت تا حدی تغییر کرده و دیگر جلوپنجره V شکل کرومی مخصوص نیسان در نسخه فیس‌لیفت سلفی دیده نمی‌شود. جلوپنجره جدید ما را بیشتر به یاد محصولات چینی می‌اندازد و شاید از نظر مشتریان ایرانی بهتر باشد که همان فیس قبلی با جلوپنجره V شکل کرومی به کشور بیاید، اما ظاهراً قرار است نسخه فیس‌لیفت در بازار داخل توزیع شود. به هر حال، نیسان سیلفی یک استایل زیبا و نسبتا باوقار در رنج قیمتی خود ارائه می‌دهد که احتمالاً کمتر رقبای هم‌رده آن بتوانند از این جهت با این ماشین ژاپنی رقابت کنند.

نیسان سیلفی ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

مشخصات فنی نیسان سلفی

این سدان ژاپنی برخلاف بسیار از خودروهای مشابه وارداتی دارای پیشرانه تماما الکتریکی است با این تفاوت که یک موتور بنزینی ۱.۲ لیتری سه سیلندر نیز زیر کاپوت این خودرو یافت می‌شود. این موتور بنزینی نقش ژنراتور و تامین کننده برق باتری‌های لیتیوم یونی نیسان سیلفی به ظرفیت ۳۸ کیلووات ساعت را بر عهده دارد.

در نتیجه، در اینجا دیگر خبری از گیربکس و جعبه دنده مشابه خودروهای احتراقی نیست و تنها یک گیربکس تک سرعته ضریب ثابت جهت انتقال نیروی موتور برقی به محور چرخ‌ها و دیفرانسیل برای آن در نظر گرفته شده است. بنابراین، یکی از اجزای فنی نسبتاً پراستهلاک یعنی گیربکس اتوماتیک در این خودرو حذف شده و در طولانی‌مدت دیگر نیازی به صرف هزینه‌های نسبتاً سنگین جهت تعمیرات گیربکس‌های اتوماتیک در این خودرو وجود ندارد.

نیسان سیلفی ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

حداکثر قدرت موتور برقی نیسان سلفی هیبرید به عنوان منبع اصلی قوای محرکه این خودرو، معادل ۱۳۶ اسب بخار و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور است که به صورت لحظه‌ای و در همان ابتدای حرکت به طور کامل سر چرخ‌های جلو ظاهر می‌شود. انتقال لحظه‌ای بیشینه گشتاور به چرخ‌ها، شتاب فوق‌العاده هیجان‌انگیزتری نسبت به خودروهای بنزینی هم قدرت برای نیسان سیلفی هیبرید به وجود می‌آورد که نتیجه آن شتاب صفر تا ۱۰۰ حدود ۹ ثانیه است.

نیسان سیلفی ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

در نتیجه می‌توانیم به جرأت این نوید را بدهیم که یک ماشین نسبتاً پرشتاب، حداقل در شرایط فعلی بازار ایران، با خرید نیسان سیلفی هیبرید نصیب مالکان خواهد شد. همچنین با توجه به حجم کم و تعداد سیلندر پایین موتور بنزینی به عنوان ژنراتور، مصرف بنزین این خودرو نیز چندان بالا نیست. طبق اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت واردکننده، می‌توان انتظار داشت که مصرف سوخت نیسان سیلفی هیبرید تحت شرایط استاندارد حدود ۳.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر باشد که قاعدتاً در عمل می‌تواند تا ۴.۵ لیتر نیز افزایش پیدا کند. اما به هر حال، مصرف سوخت بسیار پایینی است و احتمالاً با یک باک سوخت ۴۱ لیتری، چیزی نزدیک به ۱۰۰۰ کیلومتر پیمایش را ارائه خواهد داد.

برند نیسان
مدل سیلفی
کلاس بدنه سدان
سال تولید ۲۰۲۳
حجم موتور ۱۱۹۸ سی سی
تعداد سیلندر ۳
تعداد سوپاپ ۱۲
فناوری موتور هیبرید
قدرت ۱۳۴ اسب بخار
گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۹.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت
گیربکس تک سرعته اتوماتیک
انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
تعلیق جلو مک فرسون
تعلیق عقب تویست بیم
طول ۴۶۴۹ میلی متر
عرض ۱۸۱۵ میلی متر
ارتفاع ۱۴۴۵ میلی متر
فاصله محوری ۲۷۱۲ میلی متر
وزن ۱۴۸۰ کیلوگرم
حجم باک ۴۱ لیتر
مصرف سوخت ۴.۱ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر
ابعاد رینگ و لاستیک ۲۱۵/۵۰R17
شرکت عرضه کننده آمیتیس خودرو / نامی خودرو
برند نشان مادر نیسان
کشور سازنده ژاپن – چین

سیستم تعلیق مستقل مک فرسون در جلو و میل تعادل یکپارچه در عقب نیز هندلینگ و کیفیت سواری قابل قبولی را برای این ماشین ژاپنی به دنبال خواهند آورد. البته میدانیم که بهتر بود سیستم تعلیق عقب از نوع مالتی لینک مستقل باشد تا در بحث هندلینگ و پایداری، شرایط بهتری برای سیلفی رقم بخورد.

طراحی کابین و امکانات نیسان سیلفی

با ورود به کابین نیسان Sylphy و نشستن روی صندلی‌ها، اولین نکته‌ای که نظر شما را به خود جلب می‌کند، فرم تقریبا راحت و ارگونومیک صندلی‌های این خودرو است که بدن سرنشینان را به خوبی در بر می‌گیرد و راحتی خاصی به وجود می‌آورد.این نوع صندلی‌ها برای مسافرت‌های طولانی، خستگی را تا حد امکان از بدن کاربر دور می‌کند و مانع کوفتگی بدن می‌شود. همچنین این صندلی‌ها از جهت ایمنی نیز عملکرد قابل قبولی دارد و می‌تواند هنگام دور زدن‌های سریع، بدن سرنشین را به خوبی درون خود نگه دارد.

نیسان سیلفی ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

نوع طراحی داخلی این ماشین ژاپنی نیز به نوبه خود زیبا، متناسب و کاربردی احساس می‌شود. طرح داشبورد با چاشنی اسپرت، مقابل کاربر خودنمایی می‌کند و علاوه بر نمایشگر دیجیتال مالتی مدیا، کلیدهای کنترل فیزیکی نیز روی کنسول میانی داشبورد دیده می‌شوند که صحنه زیبا و دلنشین تر را برای کابین این خودرو به وجود می‌آورند. داشبورد عمدتاً از متریال پلاستیک خشک ساخته شده که کیفیت آن قابل قبول است، اما پنل‌های نرم نیز در برخی قسمت‌ها داشبورد و تودری‌ها به کار رفته تا کیفیت کلی کابین را بالاتر جلوه می‌دهد. حدود ۲.۷ متر فاصله محوری نیسان سیلفی است و بنابراین فضای داخلی اتاق آن نسبتا جادار به نظر می‌رسد. ضمنا داخل صندوق عقب حدود ۵۶۰ لیتر فضا وجود دارد و به راحتی می‌توان ۵ چمدان مسافرتی را درون آن جا داد.

نیسان سیلفی ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

طبق اطلاعات فعلی ارسالی از سوی شرکت واردکننده، سیلفی با سطح بسیار مطلوبی از امکانات رفاهی و ایمنی به بازار ایران می‌آید و می‌تواند از این جهت، گزینه بسیار بهتری نسبت به رقبای بنزینی باشد. به برخی از مهمترین تجهیزات و امکانات نیسان سیلفی e-power وارداتی نامی خودرو در زیر اشاره شده است :

هشداردهنده ترافیک عقب CTA، کروز کنترل تطبیقی هوشمند، سیستم صوتی BOSE با نمایشگر ۱۲.۳ اینچی و ۸ بلندگو، شارژر وایرلس، هدآپ دیسپلی، سیستم هوشمند هشدار خواب آلودگی راننده (IDA)، سانروف برقی، آینه‌های جانبی تاشو برقی با گرمکن، سیستم هوشمند هشدار برخورد از جلو (IFCW)، سیستم هشدار ترمز اضطراری (EBS)، سیستم کنترل پایداری، سیستم ترمز کنترل لغزش در زمان شتابگیری (ASR)، ترمز پارک برقی، سیستم کنترل حرکت خودرو در سربالایی، دیلایت، کنترل دینامیک خودرو، پایش فشار باد تایرها، کنترل ردیابی هوشمند (ITC)، سیستم هشدار خروج از خطوط (LDW)، ترمز اضطراری اتوماتیک (AEB)، سیستم ProPILOT یا کمک راننده هوشمند و … .

نیسان سیلفی ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

امکانات ایمنی و رفاهی

امکانات ایمنی شش کیسه هوا – سامانه کنترل پایداری الکتریکی – سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی
امکانات رفاهی تریم داخلی چرم – نور پردازی کابین – استارت دکمه ای – سانروف برقی – فرمان کمکی برقی – جلو آمپر دیجیتال و آنالوگ – نمایشگر لمسی – تهویه اتوماتیک دو کاناله- صندلی برقی راننده – ترمز پارک برقی – اتوهلد – فناوری LED چراغ ها – دوربین ثبت وقایع – دوربین دنده عقب – شارژر بیسیم تلفن همراه

مزایا و معایب

مزایا کیفیت ساخت مناسب – سواری نرم – کابین جادار – مصرف سوخت کم
معایب نبود برخی امکانات مانند کروز کنترل – عدم عرضه نسخه پلاگین هایبرید

رقبای نیسان سیلفی

ماشین سیلفی در یک سگمنت نسبتاً شلوغ عرضه می‌شود و بنابراین حتی در بازار کم تنوع ایران هم حریفان نسبتاً قابل‌توجهی برای آن وجود دارد. از جمله می‌توان به هیوندای النترا ۲۰۲۳، کیا سراتو GT، تویوتا کرولا ۲۰۲۳ و دیگر سدان‌های جمع‌وجوری که احتمالاً در آینده به بازار ایران می‌آیند، به عنوان رقبای این خودرو اشاره کرد.

آلبوم تصاویر

سوالات متداول

نیسان سیلفی چه مشخصاتی دارد؟

نیسان سلفی e-power با قوای محرکه ترکیبی برقی-بنزینی به ایران آمده است. بدین ترتیب که یک موتور ۱.۲ لیتری سه سیلندر وظیفه تأمین شارژ پکیج باتری لیتیوم یون به ظرفیت ۳۸ کیلووات ساعت را بر عهده دارد تا انرژی الکتریکی مورد نیاز موتور برقی به قدرت ۱۳۶ کیلووات و حداکثر گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر تامین شود. نیروی تولید شده توسط موتور برقی از طریق یک گیربکس ضریب ثابت تک سرعته به محور چرخ‌های جلو می‌رسد و خودرو را به حرکت در می‌آورد. مصرف بنزین نیسان سلفی کمتر از ۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است و می‌توان با یک باک پر تا حدود ۱۰۰۰ کیلومتر مسافت را با آن طی کرد.

نیسان سیلفی چه امکاناتی دارد؟

هشداردهنده ترافیک عقب (CTA، کروز کنترل + کروز کنترل تطبیقی هوشمند (ICC)، سیستم صوتی BOSE، نمایشگر ۱۲.۳ اینچی، ۸ بلندگو، شارژر وایرلس، هدآپ دیسپلی، سیستم هوشمند هشدار خواب آلودگی راننده (IDA)، سانروف برقی، آینه‌های جانبی تاشو برقی با گرمکن، سیستم هوشمند هشدار برخورد از جلو (IFCW)، سیستم هشدار ترمز اضطراری (EBS)، سیستم کنترل پایداری، سیستم ترمز کنترل لغزش در زمان شتابگیری (ASR)، ترمز پارک برقی، سیستم کنترل حرکت خودرو در سربالایی، دیلایت، کنترل دینامیک خودرو، پایش فشار باد تایرها، کنترل ردیابی هوشمند (ITC)، سیستم هشدار خروج از خطوط (LDW)، ترمز اضطراری اتوماتیک (AEB)، سیستم ProPILOT یا کمک راننده هوشمند و…

نوشته نیسان سیلفی ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی اولین بار در آخرین خودرو. پدیدار شد.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje