Wp Header Logo 801.png

شرکت برساوش به عنوان واردکننده محصولات تویوتا در ایران، به تازگی تویوتا bZ3 را جهت اخذ مجوزهای استاندارد به ایران آورده است. در این گزارش به سراغ ویدیوی معرفی اولین تویوتا برقی بازار ایران رفته ایم.

به گزارش آخرین خودرو، با توسعه بازار خودروهای برقی کمپانی تویوتا هم محصولات تمام الکتریکی را به بازار جهانی معرفی کرده است. تویوتا bZ3 یک سدان تمام برقی است. این خودرو در چند وقت اخیر مورد توجه قرار گرفته است. bZ3 همزمان با عرضه در بازار جهانی به ایران آمده است. در حال حاضر برساوش برنامه دارد تا طی هفته های پیش رو، فروش تویوتا bZ3 را در سامانه خودروهای برقی آغاز کند. این شرکت تویوتا لوین بنزینی و لوین هیبرید را در ماه های گذشته به دست مشتریان ایرانی رسانده است.

طراحی بدنه تویوتا bZ3

تویوتا bZ3 یک سدان تمام الکتریکی بوده که در کارخانه FAW-Toyota تولید می شود. امروز مشتریان این سدان برقی برای خرید این خودرو، صرفاً می توانند از تولیدات bZ3 کارخانه چین تویوتا استفاده کنند. همچنین این سدان برقی در بحث قوای محرکه، توسط کمپانی بی وای دی ( BYD ) توسعه پیدا کرده است. برای همین از نگاه کارشناسان، تویوتا bZ3 به عنوان یک سدان برقی کمتر از ۳۰ هزار دلار، ویژگی های فناورانه و مدرنی را به مشتریان ارائه می دهد. همکاری تویوتا و بی وای دی در حال گسترش است و سایر محصولات تمام الکتریکی این نشان ژاپنی، با باتری ها و موتورهای الکتریکی بی وای دی همراه خواهد بود.

مشخصات فنی تویوتا bZ3 شرکت برساوش

تویوتا bZ3 به عنوان اولین خودروی تمام برقی تویوتا در بازار ایران، با تیپ های فنی مختلفی در بازار جهانی عرضه می شود. این خودروی برقی را می توان در نسخه های ۱۸۴ و ۲۴۰ اسب بخار خریداری کرد. هر دو این تیپ ها گشتاور ۳۰۳ نیوتن متر را تولید می کند. توان پیشرانه الکتریکی bZ3 به چرخ های جلو منتقل می شود.

همچنین دو باتری را می توان برای تویوتا bZ3 سفارش گذاری کرد. باتری اول ۴۹.۹۲ کیلووات ساعت ظرفیت دارد و در چرخه CLTC می تواند مسافت ۵۱۷ کیلومتر پیمایش را برای این سدان برقی ژاپنی فراهم کند. اما باتری دوم ۶۵.۲۸ کیلووات ساعت ظرفیت دارد و مسافت قابل پیمایش آن در چرخه CLTC نزدیک به ۶۱۶ کیلومتر اعلام می شود. باید به این نکته توجه داشت که در یک چرخه غیر آزمایشگاهی و طبیعی، پیمایش با این باتری ها به ترتیب نزدیک ۴۴۰ و ۵۴۰ کیلومتر است.

نسخه مورد نظر تویوتا bZ3 در ایران

باتری ها و قوای محرکه تویوتا bZ3 توسط آب خنکاری می شوند. در حال حاضر برساوش برنامه دارد تا نسخه ۲۴۰ اسب بخار را با باتری ۶۵.۲۸ کیلووات ساعت به بازار ایران بیاورد. شارژ سریع باتری های bZ3 از ۳۰ تا ۸۰ درصد در کمتر از ۴۰ دقیقه انجام می شود. همچنین شارژ کامل باتری های این سدان ژاپنی و برقی با شارژهای خانگی و معمولی حدود ۷ تا ۹ ساعت طول می کشد.

تویوتا bZ3 یکی از بهترین بازدهی ها را میان رقبا دارد. این خودرو سیکل مصرف انرژی کمی را دارد و می تواند شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در کمتر از ۸ ثانیه برای راننده فراهم کند. شتاب صفر تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت bZ3 کمتر از ۳.۵ ثانیه است. این خودرو بر اساس استانداردهای جدید قابلیت بازیافت انرژی هوشمند را دارد. باید به این نکته هم توجه داشت که bZ3 در بازار ایران با پروتکل GB/T قابل شارژ است.

امکانات رفاهی و ایمنی اولین تویوتا برقی ایران

می توان گفت که تویوتا bZ3 حتی در نسخه های پایه امکانات خوبی را در اختیار سرنشینان می گذارد. برساوش برنامه دارد تا اولین تویوتا برقی ایران را در سطح کاملی از امکانات به بازار عرضه کند. در این خودرو امکاناتی مانند سانروف برقی، نمایشگر لمسی، تهویه اتوماتیک دو کاناله، تریم داخلی چرم، فناوری LED چراغ ها، کیسه هوای پرده ای، کیسه هوای جانبی جلو، کیسه هوای زانوی راننده و سرنشین جلو، کیسه هوای رو به روی سرنشینان جلو، نور بالای اتوماتیک، سطح سوم خودران تویوتا، رانندگی خودکار بین خطوط، رادار خط خوان، کروز کنترل تطبیقی، استارت دکمه ای، ترمز اضطراری، رادار تابلوخوان، دوربین ۳۶۰ درجه، گرمکن فرمان، صندلی های برقی جلو، گرمکن صندلی های جلو، شارژر بیسیم تلفن همراه، پاکسازی هوای کابین و… را دارد.

نوشته ویدیوی معرفی bZ3 ؛ اولین تویوتا برقی ایران اولین بار در آخرین خودرو. پدیدار شد.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje