با کاهش تقاضا؛
صنعت ماشین: فروش خودروهای لی آتو در میان تقاضای کم برای خودروهای الکتریکی با شکست مواجه شد و با فروش ۲۴.۲۵ میلیارد یوان، برآورد ۲۶.۷۱ میلیارد یوان را از دست داد.
فروش خودرو لی آتو در سه ماهه اول برآوردهای تحلیلگران را نادیده گرفت زیرا تحویل اولین خودروی تمام الکتریکی آن از اهداف خود دور ماند.
این خودروساز چینی فروش خودرو را 24.25 میلیارد یوان ( 3.6 میلیارد دلار) برای سه ماه منتهی به 31 مارس گزارش داد که نسبت به سال گذشته 32 درصد افزایش داشت اما کمتر از 26.71 میلیارد یوان مورد نظر تحلیلگران بود. لی آتو در بیانیهای اعلام کرد که درآمد خالص سه ماهه اول این شرکت 1.3 میلیارد یوان بوده است. بر اساس دادههای جمعآوری شده بلومبرگ، انتظارات تحلیلگران برای سود 1.6 میلیارد یوان بود.
لی آتو در سه ماهه گذشته 80 هزار و 400 وسیله نقلیه تحویل داد که شامل اولین محمولههای اولین مدل الکتریکی باتریدار؛ ون MEGA هفت نفره است. تقاضای اندک برای این ون، که از 559 هزار و 800 یوان شروع میشود، لی اتو را مجبور کرد که هدف تحویل سه ماهه خود را از 100 هزار به 130 هزار دستگاه به بین 76 هزار تا 78 هزار دستگاه کاهش دهد.
قبل از عرضه MEGA، محدوده لی آتو شامل خودروهای برقی با برد وسیع با موتور بنزینی برای شارژ باتریها بود. پیش بینی می شود تحویل خودرو در سه ماهه دوم بین 105 هزار تا 110 هزار دستگاه در مقابل انتظار بازار برای حدود 130 هزار و 692 دستگاه باشد.
لی آتو علاوه بر فروش ناامیدکننده ون جدید خود، با رقابت فزایندهای از سوی شرکتهای تازه وارد در بازار خودروهای برقی چین مانند فناوریهای هوآوی و شیائومی و جنگ قیمتها مواجه است، زیرا خودروسازان به دنبال حفظ سهم بازار با کاهش کل بازار هستند.
طبق گزارش بلومبرگ، رسانههای محلی در اوایل این ماه گزارش دادند که لی آتو کاهش مشاغل را آغاز کرده است که تقریباً 20 درصد از نیروی کار که ممکن است به بیش از 5000 کارمند برسد. این کاهش کارکنان گزارش شده به دنبال شرکت رقیب نیو است که سال گذشته 10 درصد از کارکنان خود را کاهش داد.
source
کلاس یوس