Wp Header Logo 818.png


منتشر شده در 05 خرداد 1403 ساعت 12:30


بررسی ترایومف Rocket 3 Storm

کمپانی موتورسیکلت‌سازی ترایومف با مدل جدید Rocket 3 Storm بازگشته است، محصولی قدرتمندتر با استایل مشکی و کاملا خشن که با انجین هیولاصفت ۲۴۵۸ سی سی آن مطابقت دارد.

موتورسیکلت بریتانیایی Triumph Rocket 3 مجهز به پیشران ۲۴۵۸ سی‌سی، برای رقابت با برندهای آمریکایی و با شعار “هیچ جایگزینی برای حجم موتور وجود ندارد” ساخته شده است. این موتورسیکلت با اختلاف بزرگترین موتورسیکلت تولیدی موجود در بازار و یکی از افراطی‌ترین آن‌ها در سراسر جهان به شمار می‌رود. نسخه جدید Storm بر اساس نمونه بازطراحی‌شده در سال ۲۰۱۹ ساخته شده است و قدرت بیشتری ارائه می‌دهد. همچنین تم مشکی انجین، اگزوز و فریم آن از نسخه‌های Black و Triple Black قبلی به ارث رسیده است.

بررسی طراحی

مضاف بر رنگ‌آمیزی مشکی خشن و تم تیره، تغییرات اساسی زیادی در نسخه جدید Storm صورت نگرفته است که با توجه به اینکه این موتورسیکلت از قبل هم یکی از فوق‌العاده‌ترین و افراطی‌ترین موتورسیکلت‌های تولیدی در سال‌های اخیر بوده، چیز چندان بدی هم نیست. انجین عظیم‌الجثه ۲.۵ لیتری کاملا در مرکز توجه قرار دارد. خروجی‌های اگزوز سه‌گانه هیدروفرم، امضای طراحی راکت ۳ محسوب می‌شود و همین‌طور لاستیک پهن عقب که روی بازوی نوسانی یک‌طرفه متصل است، طراحی چرخ جدید معرفی‌شده برای نسخه استورم را به رخ می‌کشد.

موتورسیکلت

همه چیز در راکت ۳ بزرگ است، دوشاخ وارونه از برند Showa با قطر ۴۷ میلی‌متر و ترمزهای حجیم، بر قوام و قاطعیت ظاهری آن می‌افزایند. همانند گذشته، می‌توانید بین مدل R الهام‌گرفته از موتورسیکلت‌های جاده‌ای با صندلی کمی بالاتر و رکاب‌های معمولی‌تر یا مدل GT با رکاب‌های جلو آمده به سبک کروزرها، فرمان‌های بالاتر به علاوه بادگیر و تکیه‌گاه سرنشین عقب، یکی را انتخاب کنید.

بررسی وضعیت راکب

با وجود ابعاد و وزن وحشت‌آور، Rocket 3 در واقع برای نشستن، راحت‌تر از برخی کروزرهای بسیار افراطی و کم‌ ارتفاع مانند Harley-Davidson Breakout 117 یا BMW R18 است. البته شاید مدل GT دارای صندلی پایین‌تر باشد و عادت کردن به وضعیت نشستن با پاهای متمایل به جلو کمی طول می‌کشد، اما سواری کاملا راحت و آسایش‌بخش است و راکب اصلا حس آویزان بودن از فرمان را نخواهد داشت. مدل R دارای وضعیتی مسابقه‌ای‌تر و کشیده‌تر به سبک موتورهای ریس است که به نظر می‌رسد شما را به باک می‌چسباند و پاهایتان را در موقعیت طبیعی‌تر قرار می‌دهد.

بررسی Rocket 3 Storm

هر دو تیپ R و GT این موتورسیکلت دارای رکاب‌های قابل تنظیم هستند و با مقایسه آن‌ها، می‌توانیم بگوییم مدل GT احتمالاً برای سواری‌های طولانی مناسب‌تر است. این در حالی است که مدل R بیشتر برای تفریح‌های آخر هفته و کسانی که واقعاً به دنبال بهره‌مندی از پرفورمنس فوق‌العاده آن هستند، مناسب خواهد بود.

صندلی Rocket 3 Storm

بررسی میزان کاربردپذیری موتورسیکلت

شما یک موتورسیکلت ۲۴۵۸ سی‌سی را به دلایل کاربردی در سطح‌ شهر نمی‌خرید، زیرا اندازه و وزن آن باعث می‌شود در سرعت‌های پایین کمی دست و پاگیر باشد، و آینه‌ها روی انتهای فرمان بسیار پهن، حرکت شما را در ترافیک محدود می‌کند. بادگیر و عرض زیاد موتورسیکلت در سرعت‌های بزرگراهی چیزی برای پناه گرفتن به شما می‌دهد، در حالی که کروز کنترل استاندارد استرس مسافت‌های طولانی را از بین می‌برد و سیستم Hill-Hold در ترافیک‌های شلوغ و پر از توقف و حرکت، کاملا مفید به فایده است.

اگزوز Rocket 3 Storm

همچنین می‌توان راکت ۳ را در پیکربندی‌های تک صندلی یا دو صندلی خرید. رکاب‌های سرنشین عقب نیز حالت تاشو دارند و اگر ترجیح می‌دهید به تنهایی سواری کنید، با تا کردن آنها استایل موتورسیکلت بهتر دیده می‌شود.

بررسی مشخصات فنی موتورسیکلت ترایومف راکت ۳ استورم مدل ۲۰۲۴

موتورسیکلت Rocket 3 Storm از لحاظ عملکرد در کلاس منحصربه‌فردی قرار دارد. انجین حجیم اکنون ۱۸۲ اسب بخار و گشتاور باورنکردنی ۲۲۵ نیوتن متر تولید می‌کند. گشتاور بالا تجربه رانندگی را بسیار منحصربه‌فرد می‌کند و حتی در حالت دور آرام، با رها کردن کلاچ، موتورسیکلت با قاطعیت حرکت می‌کند. به‌کارگیری کلاچ و جعبه‌دنده هیدرولیکی آسان است و در هر دنده هیجانی جدید انتظار راکب را می‌کشد، به طوری که دنده دوم جهت ایجاد مزاحمت برای سیستم کنترل کشش کافی است، دنده سوم شتابی شدید را در حال حرکت آزاد می‌کند و راکت ۳ بدون هیچ احساسی از افت توان، در هر کدام از دنده‌های بالاتر عمل می‌کند.

مشخصات Rocket 3 Storm

عدم بالانس عمدی در انجین، لرزه‌ای مهیج را از طریق زین و دستگیره‌ها به سرنشینان منتقل می‌کند، با افزایش گاز صدای موتور عمیق‌تر می‌شود و با رها کردن دسته گاز، غرغر خشن آن شروع می‌شود. زمانی که یک راکب با هیکل ورزشکاری به وزن بیش از ۳۰۰ کیلوگرمی موتورسیکلت اضافه شود، ۴۰۰ کیلوگرم یا بیشتر خواهد شد؛ بنابراین وجود ترمزهای Brembo Stylema با اهرم ترمز نرم کاملا اطمینان‌بخش به نظر می‌رسد. ترمز عقب نیز به همان اندازه قوی است و قدرت بیشتری نسبت به ترمزهای اکثر موتورسیکلت‌ها ارائه می‌دهد.

مشخصات فنی

قدرت موتورسیکلت Rocket 3 Storm

• موتور: ۲۴۵۸ سی‌سی، ۳ سیلندر خطی، ۴ سوپاپ در هر سیلندر، DOHC، مایع خنک
• قدرت: ۱۸۲ اسب بخار در ۷۰۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۲۲۵ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه
• گیربکس: ۶ سرعته دستی
• انتقال قدرت: محوری
• ترمزهای جلو: دیسک دوقلو ۳۲۰ میلی‌متر، ۴ پیستون Brembo Stylema
• ترمزهای عقب: دیسک تک ۲۷۰ میلی‌متر، ۲ پیستون Brembo
• ترمز ABS با سیستم کنترل کشش
• سیستم تعلیق جلو: دوشاخ وارونه Showa 47 میلی‌متر، ۱۲۰ میلی‌متر کورس
• سیستم تعلیق عقب: مونوشاک افقی Showa با کورس ۱۲۵ میلی‌متر
• ارتفاع صندلی: ۷۷۰ میلی‌متر (R)، ۷۹۰ میلی‌متر (GT)
• فاصله بین دو محور: ۱۶۹۰ میلی‌متر
• وزن: ۳۱۱ کیلوگرم (R)، ۳۲۴ کیلوگرم (GT)
• ظرفیت مخزن سوخت: ۲۰ لیتر
• قیمت: ۱۸۲۵۰ پوند در بریتانیا

رانندگی و هندلینگ

فرض بر این است که موتورسیکلت‌های بزرگ، چه از لحاظ راحتی در مسافت‌های طولانی و چه برای گشت‌وگذار معمولی، بیشتر برای سرعت بالا و حرکت مستقیم ساخته شده‌اند تا مانورهای ناگهانی. به نظر می‌رسد ترایومف این نکته را قبول ندارد؛ زیرا با وجود ابعاد بزرگ و توان خروجی وحشت‌انگیز، راکت ۳ برای سواری در یک جاده پرپیچ‌وخم نیز سرگرم‌کننده و کارآمد عمل می‌کند. در واقع بسیار مهیج‌تر از آنچه باید باشد ظاهر می‌شود. با وجود فاصله زیاد بین محورها چرخ‌ها، برخی از تنظیمات ظریف مهندسی در قسمت جلویی به شما اطمینان می‌دهد که حتی با فرمان‌ بلندتر در مدل GT هم می‌توانید آن را به داخل پیچ‌ها بکشانید و فرمان‌پذیری مطلوبی داشته باشید.

رانندگی Rocket 3 Storm

مرکز ثقل پایین به معنای انحراف اندک و پایداری مطلوب است، لاستیک‌های ضخیم به موتورسیکلت تکیه‌گاهی برای چسبیدن به زمین می‌دهند و افزایش سرعت یکنواخت به این معنی است که می‌توان قدرت انجین را به طور دقیق به چرخ عقب منتقل کرد و یک سواری مهیج از راکت ۳ گرفت. بنابراین اگرچه با یک موتورسیکلت کوچک قابل مانور روبرو نیستیم اما می‌توان با آن پیچ‌ها را با شور و هیجان بیشتر از حد انتظار پشت سر گذاشت. کورس نوسان تعلیق عقب هم متناسب با استانداردهای یک کروزر است که کیفیت سواری را در مقایسه با رقبای سنتی مانند هارلی یا BMW R18 حین گذر از ناهمواری‌های مسیر، نسبتا نرم و دلپذیر نگه می‌دارد.

نتیجه‌گیری

موتورسیکلت Triumph Rocket 3 Storm یک قاتل جاده و هیولای واقعی است، اعداد و ارقام مشخصات فنی این موتور به اندازه کافی بالا هستند تا هر رقیب دوچرخه‌ای را در یک رویارویی آماری شکست دهند. خوشبختانه، این موتورسیکلت نکات مثبت بیشتری نسبت به قبل برای ارائه دارد. بزرگترین انجینی که می‌توانید روی یک موتورسیکلت تولیدی بخرید، در اینجا وجود دارد و این در حالی است که ترایومف می‌توانست آن را کنار بگذارد، اما همچنان اطمینان حاصل کرده است که تجربه رانندگی با قوای بالای انجین مطابقت دارد و شما می‌توانید از قدرت فوق‌العاده زیاد در دسترس خود، تقریبا در تمام شرایط رانندگی لذت ببرید.

سرعت Rocket 3 Storm

به طور کلی راکت ۳ استورم برای همه موتورسواران مناسب نیست، اما اگر کسی به دنبال یک تجربه سواری واقعاً منحصربه‌فرد است، به معنای واقعی کلمه هیچ چیز دیگری مانند راکت ۳ وجود ندارد و تداوم تولید آن در سال ۲۰۲۴ چیزی است که سنگین سواران حرفه‌ای باید آن را جشن بگیرند.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje