Wp Header Logo 822.png


منتشر شده در 05 خرداد 1403 ساعت 20:45


بیش از 140 هزار نفر خودروی برقی ثبت نام کردند ؛ جزئیات جالب از سامانه خودروهای برقی

در نشست خبری آنلاین رسانه ها با مهدی ضیغمی، رییس سازمان توسعه تجارت، جزئیات جدیدی از سامانه عرضه خودروهای برقی مشخص شد.

مهدی ضیغمی در نشست خبری با رسانه ها گفت : «بیش از ۱۴۰ هزار نفر برای ثبت نام خودروهای برقی اقدام کرده اند و با روند بلوکه سازی مبلغ از پیش تعیین شده، ثبت نام کرده اند و روز دوشنبه وضعیت اولویت دهی خریداران خودروهای برقی مشخص خواهد شد.» وی در ادامه به این نکته اشاره کرد که : «مدل عرضه برای خودروهای برقی متفاوت است و دیگر صف تشکیل نمی شود. این یعنی اگر خودرو به مشتری تخصیص داده شود که فروش ۹۰ روزه انجام می شود اما در غیر اینصورت وضعیت عدم تخصیص یا ابطال برای سفارش فرد در نظر گرفته می شود. یعنی مشتری با وضعیت عدم تخصیص در عرضه بعدی باید دوباره مبلغ مورد نظر را بلوکه کند و روند ثبت نام از ابتدا صورت می گیرد.»

مهدی ضیغمی همچنین به این موضوع اشاره کرد که بانک ها موظف هستند از روز دوشنبه مبالغ بلوکه شده در حساب های وکالتی را آزاد سازند. همچنین رییس سازمان توسعه تجارت به این موضوع اشاره کرد که واردات خودروهای برقی ادامه دار خواهد بود و به زودی عرضه های جدیدی از این خودرو ها انجام می شود.

ثبت نام بیش از ۱۴۰ هزار نفری برای خودروهای برقی بسیار جالب به نظر می رسد. چراکه بارها عنوان شد که در ایران زیرساخت های لازم برای استفاده گسترده از خودروهای برقی وجود ندارد اما مردم استقبال خوبی از این خودروها نشان دادند. باید دید بازار آزاد این خودروها به چه نحوی خواهد بود.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje