Wp Header Logo 829.png

چارلز لکلرک، راننده فراری، در تمرین روز جمعه پیش از گرندپری موناکو، امیدها را برای کسب اولین سکوی خانگی زنده نگه داشت. او توانست با زمان یک دقیقه و ۱۱.۲۷۸ ثانیه با لاستیک‌های نرم، سریع‌ترین دور را ثبت کند.

به گزارش مجله ماشین، لکلرک که اهل موناکو است، دو بار در این پیست به پول پوزیشن رسیده اما نتوانسته به جمع سه نفر برتر برسد.

او با این زمان توانست از زمان پول پوزیشن سال گذشته (۱:۱۱.۳۶۵) که توسط مکس ورشتاپن از ردبول ثبت شده بود، عبور کند.

ورشتاپن در تمام مسابقات این فصل به پول پوزیشن رسیده و به دنبال کسب رکورد نهمین پول پوزیشن متوالی است.

لکلرک گفت: در حال حاضر خودروی خوبی داریم. نسبت به خودرو احساس اطمینان می‌کنم، اما بسیار مهم است که این ریتم را تا تمرین سوم حفظ کنیم. با توجه به پیچ‌های موناکو، شاید امروز کمی بیشتر از سایرین ریسک کردم که جواب داد، اما همه چیز به فردا و زمان تعیین خط بستگی دارد که همه شروع به نزدیک شدن به حداکثر سرعت خود می‌کنند.

لوئیس همیلتون، هفت بار قهرمان جهان و دارنده سه پیروزی در موناکو که حالا محل سکونت او هم به حساب می‌آید، به طور غیرمنتظره‌ای در تمرین اول با زمان ۱:۱۲.۱۶۹ نفر اول شد و در تمرین دوم با اختلافی ۰.۱۸۸ ثانیه نسبت به لکلرک، دوم شد.

همیلتون، موفق‌ترین راننده فرمول یک اما بدون پیروزی از سال ۲۰۲۱، پیش‌تر درباره شانس خود برای کسب سکو ناامید به نظر می‌رسید، اما همه چیز ظرف یک روز تغییر کرد.

او گفت: «ین یک روز خوب بود، احتمالا بهترین روز ما در کل فصل. احساس بسیار خوبی نسبت به خودرو دارم. این پیست با یک خودروی فرمول یک فوق‌العاده است و امروز از رانندگی لذت بردم. از میزان چسبندگی و عکس‌العمل خودرو به فرمانم بسیار تعجب کردم که باعث شد سواری لذت‌بخش‌تری نسبت به دو سال گذشته داشته باشم.

موناکو از زمان لویی شیرون که در سال ۱۹۳۱ با خودرو بوگاتی خود پیروز شد، برنده‌ای از این کشور نداشته است.

این مسابقه که سرشار از تاریخ و تجمل است اما به دلیل کم بودن امکان سبقت، کندترین مسابقه در تقویم به شمار می‌رود. به همین دلیل، تعیین خط روز شنبه اهمیت ویژه‌ای دارد.

تمرن روز جمعه فرمول یک موناکو 2024
تمرن روز جمعه فرمول یک موناکو ۲۰۲۴

اسکار پیاستری از مک‌لارن در تمرین اول بین همیلتون و جورج راسل قرار گرفت، اما فرناندو آلونسو از استون مارتین، یکی دیگر از قهرمانان سابق موناکو، در تمرین دوم سومین زمان را ثبت کرد.

ورشتاپن، صدرنشین رده‌بندی که تا به حال پنج مسابقه از هفت مسابقه را برده و ۴۸ امتیاز با نزدیک‌ترین رقیب خود یعنی لکلرک فاصله دارد، چند بار با موانع برخورد کرد و در تمرین اول یازدهم شد.

او از طریق رادیو گفت: «خودرو روی دست‌اندازها خیلی شل است. هرگونه تعامل با ترمز موتور یا ترمزگیری باعث بدتر شدن شرایط می‌شود.» او در تمرین دوم نیز در پیچ پورتیه به دیوار برخورد کرد و به نظر می‌رسد هنوز در کنترل خودرو با مشکل مواجه است. فرستاپن گفت: «مثل یک کانگورو بالا و پایین می‌پرم! سردرد گرفته‌ام. دیوانه کننده است.»

سرجیو پرز، هم‌تیمی فرستاپن، دچار پنچری شد و در تمرین اول دوازدهم و در تمرین دوم نیز با مشکلاتی مواجه بود و هشتم شد. او گفت: «سواری وحشتناک است!»

یوکی تسونودا و دانیل ریکاردو از ردبول در تمرین اول به ترتیب هشتم و نهم شدند، اما در تمرین دوم پایین‌تر آمدند. الکس آلبون از ویلیامز نهم و راسل دهم شدند.

پرچم‌های قرمز در ۱۵ دقیقه پایانی تمرین اول به اهتزاز درآمدند، زیرا گوان‌یو ژو از سائوبر با دیوار برخورد کرد و تکه‌های لاستیک در پیست پخش شد. لکلرک روی برخی از این تکه‌ها رفت و به خودروی فراری‌اش آسیب زد.

پیش‌بینی برای مسابقه

با توجه به عملکرد رانندگان در تمرینات، انتظار می‌رود که مسابقه گرندپری موناکو بسیار نزدیک و هیجان‌انگیز باشد. لکلرک و ورشتپن دو رقیب اصلی برای کسب پیروزی هستند، اما همیلتون، آلونسو و سایر رانندگان نیز می‌توانند در این رقابت نقشی کلیدی داشته باشند. تعیین خط روز شنبه اهمیت ویژه‌ای دارد، زیرا سبقت‌گیری در پیست موناکو بسیار دشوار است.

سرعت سریع‌ترین دور: ۱:۱۱.۲۷۸ ثانیه (چارلز لکلرک، فراری)

بیشترین دور طی شده: ۷۵ دور (اسکار پیاستری، مک‌لارن)

بیشترین سرعت: ۲۱۴.۵ کیلومتر در ساعت (سرجیو پرز، ردبول)

 

جدول نتایج تمرینات روز جمعه

 

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje