مرسدس بنز بعد از شکست بزرگ کلاس X، دیگر به نظر نمیرسد علاقهای به رقابت در بازار پیکاپها داشته باشد، این در حالی است که آنها با داشتن G-Wagon، گزینهای عالی برای تبدیل شدن به خودروی احتمالاَ موفق در این عرصه را در اختیار داشتند.
به گزارش مجله ماشین، با وجودی که به نظر میرسد برند ستاره سه پر علاقهای به تبدیل G-Class (چه بنز و چه AMG) به پیکاپ ندارد، چندین تیونر چنین تغییری را در لیست خدمات خود دارند.
یکی از این تیونرها برابوس است که به تازگی در شبکههای اجتماعی از جدیدترین نسخه این آفرود مشهور با قابلیت حمل بار رونمایی کرده است.
این پروژه با نام P900 شناخته میشود و اولین چیزی که در آن جلب توجه میکند، طراحی قسمت بار به صورت باز با انتهای کاملا تغییر یافته است.
برابوس سقف را از پشت ستون C کوتاه کرده و عملاَ این خودرو را به یک کابین دوگانه تبدیل کرده است.
مطمئنا پیکاپهای هماندازهی دیگری هم در بازار وجود دارند که میتوانند وسایل بیشتری را حمل کنند، اما هیچکدام به لوکسی این G-Wagen نیستند.
این خودرو کاملا به سبک برابوس ، دارای یک کیت بدنه سفارشی است.
کاپوت جدیدی با دو ورودی هوا دارد که کمی یادآور محصولات منصوری و البته کمی هم زننده است.
جلوپنجره با نمونهای جدید که همچنان طراحی میلههای عمودی را حفظ کرده و لوگوی تیونر را در وسط خود جای داده است، جایگزین شده است.
سپر جلو نیز تزئینات متعددی از جمله چراغهای LED جدید در بالا و پایین دریچههای هوا و همچنین لبهای با تیغههای جانبی دارد.
برابوس امضای خود را روی گلگیرها، رکابهای جانبی، سپر عقب و سایر اجزا نیز باقی گذاشته است.
جای خوشحالی است که خروجیهای اگزوز موقعیت اصلی خود (جلوی چرخهای عقب) را حفظ کردهاند.
رینگها نیز از بازار قطعات غیرفابریک انتخاب شدهاند. این رینگها با طراحی پیچیده و ترکیب رنگ مشکی و قرمز، ظاهری لیمویی رنگ به کل P900 بخشیدهاند، در حالی که برخی از تزئینات به رنگ مشکی/فیبر کربن هستند (به جز قسمتهای جلو و عقب که قرمز هستند).
در داخل، این مرسدس-AMG G 63 تزئینات بیشتری با رنگ سبز-لیمویی دارد، از جمله روی فرمان، رودریها، کنسول وسط، پدالها و حتی صندلیها.
برابوس در زمان نگارش این متن تصاویر زیادی از کابین منتشر نکرده بود، اما واضح است که این G-Wagen دارای فضای داخلی سفارشی با فیبر کربن حتی بیشتر از مدل استاندارد است.
از نظر قدرت، مرسدس-AMG G 63 استاندارد ۵۷۷ اسب بخار نیرو را در اختیار راننده قرار میدهد.
با این حال، P900 به احتمال زیاد ۹۰۰ اسب بخار قدرت (اروپایی) دارد که به ۸۸۷ اسب بخار ترمز / ۶۶۲ کیلووات ترجمه میشود، بنابراین این خودرو نه تنها جسورتر بلکه سریعتر هم هست.
G 63 استاندارد برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۴.۵ ثانیه زمان نیاز دارد، بنابراین حدس میزنیم P900 حدود یک ثانیه سریعتر باشد.
برابوس میخواهد شما این پروژه را از ۱ تا ۱۰ امتیازدهی کنید. به نظر شما چه امتیازی میگیرد؟
source
کلاس یوس