Wp Header Logo 856.png
سوپر اتومبیل هیدروژنی هیوندای

شرکت هیوندای با رونمایی از کانسپت N Vision 74 در سال ۲۰۲۲ سر و صدای زیادی برپا کرد. از زمان معرفی این مفهومی، همواره شایعات مختلفی درباره آن به گوش رسیده است. جدیدترین شایعه مربوط به این کانسپت، توسط یکی از نشریات اقتصادی کره ای با نام The Korea Economic Daily  مطرح شده؛ این نشریه ادعا می‌ کند نسخه تولید انبوه کانسپت جذاب هیوندای در سال ۲۰۲۶ و با پیشرانه هیدروژنی رونمایی خواهد شد.

در حال حاضر می ‌دانیم که هیوندای مشغول کار بر روی یک خودروی اسپرت پرچمدار است. این خودرو فعلاً با کد داخلی N74 شناخته می‌ شود. طبق اطلاعات موجود این خودرو یک کوپه مجهز به درهای گالوینگ بوده و در آن چرخ‌ های محور عقب محرک هستند. همچنین از لحاظ طراحی این خودرو فرم تاق و المان‌ های ظاهری خود را از اولین مدل تولیدی هیوندای، یعنی پونی کوپه، به ارث برده است. این خودرو در سال ۱۹۷۴ وارد بازار شد.

مشخصات فنی احتمالی

در حالی که کانسپت معرفی شده در سال ۲۰۲۲ به پیشرانه ۶۷۱ اسب بخاری مجهز است، نشریه کره‌ ای مدعی شده نسخه تولید انبوه این خودرو حداقل ۷۶۵ اسب بخار قدرت خواهد داشت. این نشریه شتاب صفر تا صد سوپر اسپرت هیدروژنی هیوندای را ۳ ثانیه اعلام کرده است. بر اساس پیش‌ بینی‌ های این نشریه، یکی از ماموریت های اصلی سوپر اسپرت هیوندای، شکستن رکورد پیست نوربرگ رینگ خواهد بود. این ماموریت اگرچه غیر ممکن نیست، ولی چالش‌ های فنی بسیاری دارد. شاید بدانید ابر خودروی مرسدس AMG وان رکورد ۶ دقیقه و ۳۵ ثانیه و ۱۸۳ هزارم ثانیه را در جهنم سبز از خود بر جای گذاشته است. بنابراین نسخه تولید انبوه N74 باید بتواند زمانی کمتر از این رکورد را ثبت کند.

هیوندای N74

مدلی تولید محدود

اگر گزارش نشریه مذکور درست از آب بیاید، هیوندای تنها ۲۰۰ دستگاه از ابر خودروی هیدروژنی خود را در حد فاصله سال‌های ۲۰۲۶ تا ۲۰۲۸ تولید خواهد کرد. این نشریه اضافه کرده تست و آزمایش پروتوتایپ این خودرو از ماه آگوست پیش رو شروع خواهد شد.

نشریه The Korea Economic Daily قیمت ابرخودروی هیدروژنی هیوندای را ۵۰۰ میلیون وون برآورد کرده است. این رقم معادل تقریباً ۳۶۶ هزار دلار و یا ۲۱.۵ میلیارد تومان می شود. در صورت عرضه، محصول خاص هیوندای به گرانترین خودروی صفر کیلومتر کره‌ ای تبدیل خواهد شد. آیا مشتریان حاضر خواهند شد چنین رقمی را برای مدلی که نشان هیوندای را روی خود دارد، پرداخت کنند؟

سوپر اتومبیل هیدروژنی

از دید نشریه کره ای هدف اصلی از توسعه و عرضه چنین مدلی لزوماً کسب سود نیست، بلکه هیوندای می‌ خواهد ثابت کند پیشرانه‌های هیدروژنی کارایی و پتانسیل‌ های بالایی دارند. باید منتظر ماند و دید که گزارش این نشریه تا چه حد درست خواهد بود.

source
کلاس یوس

viraje.ir

توسط viraje.ir