Wp Header Logo 870.png
مشاهده این ویدئو در یوتیوب

امروز به صورت رسمی گروه صنعتی ایران خودرو مشخصات و ویژگی های دنا جوانان را اعلام کرد. در این گزارش به سراغ ویدیوی معرفی و مشخصات نهایی دنا جوانان رفته ایم.

به گزارش آخرین خودرو، دنا جوانان قوی ترین نسخه دنا پلاس به حساب می آید. این خودرو قرار است تا از مرداد ۱۴۰۳ به صورت رسمی به فروش برسد. دنا جوانان در بحث فنی و برخی آپشن ها متفاوت از سایر تیپ های دنا پلاس است.

دنا پلاس جوانان به نسل جدید پیشرانه های EF و TC ایپکو و گروه صنعتی ایران خودرو مجهز است. این پیشرانه که نسخه ارتقا یافته TC7 است، حجم ۱.۶۵ لیتر را دارد و چیدمان ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ در آن دیده می شود. همچنین فناوری زمان بندی متغییر سوپاپ های ورودی و خروجی (DVVT) و پمپ روغن متغییر در این پیشرانه که به EFP معروف است، وجود دارد. در کنار این ویژگی ها فناوری توربو شارژ با تغییراتی در این پیشرانه به کار گرفته شده است.

همان طور که در ویدیوی معرفی دنا جوانان بیان شد، پیشرانه EFP می تواند قدرتی حدود ۱۶۰ اسب بخار را با گشتاور ۲۴۰ تا ۲۴۵ نیوتن متر تولید می کند. یکی از ویژگی های این پیشرانه تولید حداکثر گشتاور در دورهای کمتر از ۱۷۰۰rpm است و از سویی نسبت تراکم بهتری را دارد.

جعبه دنده دنا پلاس جوانان از نوع ۶ سرعته اتوماتیک AT ساخت DAE چین است که فناوری هیوندای پاورتک (HPT) را دارد. این گیربکس توان را به چرخ های جلو منتقل می کند. این جعبه دنده از نوع نسل هفتم است و قابلیت خلاص شدن اتوماتیک را در ترافیک ها دارد. با توجه به نکاتی که مهندسان ایران خودرو اعلام کرده اند، این تیپ دنا پلاس می تواند در شرایط استاندارد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در کمتر از ۹.۸ ثانیه ثبت کند.

در دنا پلاس جوانان می تواند امکاناتی مانند سانروف برقی، چهار کیسه هوا، استارت دکمه ای، سنسور نور، سنسور باران، صندلی های برقی جلو، فرمان کمکی برقی، کروز کنترل، آینه های تاشو برقی، تهویه اتوماتیک، نمایشگر لمسی، قابلیت اپل کارپلی و اندروید اتو، سنسور پارک و دوربین دنده عقب، چراغ روشنایی روز، سنسور پایش باد تایرها، شیشه های عقب دودی، رینگ های آلومینیومی، تریم داخلی چرم و پارچه، آینه حساس به نور، فرمان دی کات و… را در اختیار داشت.

همچنین دنا جوانان در بحث ظاهری تا حدی متفاوت از سایر نسخه ها هست. تزئینات قرمز رنگ به سپر این خودرو اضافه شده و گرافیک جدید چراغ ها در این سدان ملی دیده می شود. از سویی فناوری LED چراغ ها هم به صورت استاندارد در دنا جوانان وجود دارد.

نوشته ویدیوی معرفی و مشخصات نهایی دنا جوانان اولین بار در آخرین خودرو. پدیدار شد.

source
کلاس یوس

viraje.ir

توسط viraje.ir