Wp Header Logo 880.png
کانسپت ب ام و اسکای تاپ

کمپانی آلمانی ب ام و امسال هم با یک کانسپت جذاب در گردهمایی ویلا د استه (Villa d’Este) حاضر خواهد شد. این کانسپت اسکای تاپ (Skytop) نام دارد و از طراحی بسیار گیرا و جذابی برخوردار است. همانطور که از نام این مفهومی می‌توان حدس زد، در آن آسمان نقش سقف را ایفا می‌ کند! به بیان ساده‌تر در تازه‌ ترین مفهومی باواریایی‌ ها خبری از سقف فلزی ثابت نیست.

کانسپت اسکای تاپ طراحی ظاهری کاملاً منحصر به فردی دارد و در طراحی آن از مدل‌ هایی مثل Z8 و ۵۰۳ الگوبرداری شده است. از دید مدیر طراحی گروه ب ام و، یعنی آقای آدرین ون هویدونک، این خودروی دونفره ترکیبی از پویایی رانندگی و تجمل و وقار در بالاترین سطح ممکن را ارائه می کند.

ارتباط نزدیک کانسپت ب ام‌ و اسکای تاپ و Z8 ملموس است. این مفهومی زیبا در واقع پوزه و چراغ ‌های باریک عقب خود را از رودستر Z8 به ارث برده؛ ویژگی‌ هایی مثل خطوط و فرورفتگی‌ های موجود روی کاپوت، چراغ‌ های جلوی کوچک و فرم انتهایی بدنه هم به مدل کلاسیک ۵۰۳ اشاره دارند.

نمای پشت اسکای تایپ

اسکای تاپ و اشتراکات زیاد با ب ام و سری ۸

با وجود این ها، در نگاه نخست به کانسپت اسکای تاپ، سری ۸ در ذهن تداعی می‌ شود؛ زیرا نسبت ‌های به کار رفته در بدنه، به شدت این سری را در ذهن تداعی می‌ کند. در زیر پوسته اشتراکات این دو به اوج می‌ رسد. کانسپت اسکای تاپ نیروی مورد نیاز خود را از همان موتور ۴.۴ لیتری V8 به کار رفته در M8 کامپتیشن دریافت کرده و به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک مجهز است. شاید بدانید این موتور توانایی تولید ۶۱۷ اسب بخار قدرت را دارد. با توجه به شباهت ‌های ظاهری و اشتراکات فنی، احتمالاً اسکای تاپ بر اساس M8 کامپتیشن توسعه یافته است.

در داخل کابین کانسپت ب ام و اسکای تاپ با ترکیب و فضای آشنایی طرف هستیم، چرا که همه چیز یادآور کابین سری ۸ است! البته خودروساز آلمانی برای ایجاد تمایز سعی کرده با ایجاد تغییراتی در غربیلک فرمان و صندلی‌ ها، کانسپت خود را متفاوت از سری ۸ جلوه دهد.

خودرو ب ام و اسکای تایپ

میله محافظ حاضر در پشت صندلی‌ ها اختصاصیِ کانسپت اسکای تاپ بوده و با یک شیشه برقی ترکیب شده است. ب ام و فکر هوای بارانی و برفی را نیز کرده و یک سقف دو تکه برای اسکای تاپ طراحی نموده است. این سقف به صورت دستی نصب یا جدا می‌ شود. در مواقعی که نیاز به استفاده از سقف نیست، راننده می‌ تواند آن را در محفظه مخصوص خود در صندوق عقب قرار دهد.

کانسپت ب ام و اسکای تاپ

درست است که کانسپت اسکای تاپ بر اساس یک خودروی تولید انبوه توسعه یافته، اما با وجود جذابیت های ظاهری و فنی بسیار، بعید به نظر می‌ رسد که ب ام و آن را راهی خطوط تولید انبوه خود کند.

source
کلاس یوس

viraje.ir

توسط viraje.ir