Wp Header Logo 928.png


منتشر شده در 08 خرداد 1403 ساعت 10:03


اتوبوس بی وای دی

به نظر می رسد که اتوبوس های بی وای دی در آستانه برنده شدن در رقابت برای جایگزینی اتوبوس New Routemaster در لندن، انگلستان است. اتوبوس مورد نظر، BD11، در موزه اتوبوس لندن رونمایی شد.

این اتوبوس BYD دو طبقه جدید از یک باتری بلید ۵۳۲ کیلو وات ساعتی تغذیه می کند که برای مسافتی در حدود ۶۴۰ کیلومتر (۴۰۰ مایل) کافی است. با توجه به اینکه اکثر اتوبوس های لندن طبق گزارش ها بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ مایل در روز سفر می کنند، این باید بیش از اندازه مورد نیاز باشد. گفته می شود مصرف انرژی ۰.۹ مایل بر کیلو وات ساعت با باتری دارای ظرفیت قابل استفاده ۴۵۷ کیلو وات ساعت است. باتری در شاسی تعبیه شده است (CTB) که گفته می شود ۸ درصد کاهش وزن، افزایش برد پیمایشی و فضای بیشتری برای مسافران ایجاد می کند.

مشخصات اتوبوس جدید BYD

گفته می شود که گروه Go-Ahead که از طرف Transport for London (TfL) اتوبوس ها را اداره می کند، در آستانه ثبت سفارش برای ۱۰۰ اتوبوس است. طبق گفته ساندی تایمز هزینه هر کدام ۴۰۰۰۰۰ پوند است که حدود ۱۰۰۰۰۰ پوند ارزان تر از رقبای بریتانیایی است، اتوبوس های بی وای دی (BYD) در چین ساخته خواهند شد. بی وای دی قبلا با الکساندر دنیس (Alexander Dennis) ، تولید کننده بریتانیایی شریک بود و سال گذشته تحویل ۱۵۰۰ اتوبوس خود را در بریتانیا جشن گرفت، اما این همکاری پس از تحویل بیش از ۱۸۰۰ اتوبوس به تنهایی از بین رفت. با این حال، بی وای دی تاکید می کند که ۳۴ درصد از اجزای مورد استفاده در BD11 از اروپا تامین می شود.

فضای داخل اتوبوس BYD

طول اتوبوس BD11 حدود ۱۰.۹ متر و فاصله بین دو محور ۵.۴۴ متر است. در ضمن عرض ۲.۵۵ متر و ارتفاع ۴.۳ متر است و بسته به پیکربندی می تواند تا ۹۰ مسافر را حمل کند. این اتوبوس توسط دو موتور روی چرخ ۱۵۰ کیلو وات (۲۰۱ اسب بخار) به حرکت در می آید که به افزایش فضای کابین و شعاع گردش ۸ متر کمک می کند. شارژ می تواند از طریق پانتوگراف (از بالای سر) ۵۰۰ کیلو وات به صورت آپشنال یا از طریق درگاه های شارژ استاندارد باشد. مانند خودرو های بی وای دی ، امکان اتصال بیش از یک شارژر در یک زمان برای افزایش سرعت شارژ وجود دارد. شارژر پانتوگراف می تواند اتوبوس را از ۰ تا ۱۰۰ درصد در دو ساعت شارژ کند. نسخه های یک طبقه و دو طبقه استانی پایین تر BD11 قرار است به دنبال آن عرضه شوند.

اتوبوس BD11

New Routemaster که در زبان عامیانه با نام اتوبوس بوریس نیز شناخته می شود، در سال ۲۰۱۱ معرفی شد و یک هیبرید دیزلی دو طبقه است. TfL قصد دارد این اتوبوس ها را در سال های آینده کنار بگذارد تا به هدف خود یعنی ناوگان اتوبوس های تمام الکتریکی تا سال ۲۰۳۰ برسد. فشارهای سیاسی ممکن است منجر به یک چرخش کامل شود یا این که اتوبوس های چینی فقط بخشی از این ناوگان باشند.

داخل اتوبوس BD11

source
کلاس یوس

viraje.ir

توسط viraje.ir