Wp Header Logo 910.png
پیکاپ جدید رم

مهندسی نشان (Badge Engineering) به ارائه یک محصول با نشان‌ های مختلف و تحت برندهای متفاوت گفته می شود. این کار از دیرباز در صنعت خودرو رایج بوده، اما در سال ‌های اخیر به دلیل ادغام شرکت ‌ها شدت بیشتری پیدا کرده است. در تازه‌ ترین مورد این چنینی، شاهد تولد یک مدل آمریکایی با مهندسی و اصالت چینی هستیم!

صحبت از نسل جدید رم ۱۲۰۰ است، پیکاپ سایز متوسطی که در زیر پوسته اشتراکات زیادی با پژو لندترِک و فیات تیتانو دارد. شاید بدانید هر سه برند رم، پژو و فیات عضو گروه استلانتیس(Stellantis) هستند و استفاده از پلتفرم مشترک در بین آنها اصلاً باعث تعجب نیست. اما نکته تامل برانگیز اینکه لندترک و تیتانو به نوعی به چین وصل هستند و ریشه در این کشور دارند. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که نسل جدید رم ۱۲۰۰ در چین مونتاژ می‌ شود.

پژو لندترک بر اساس پلتفرمی مشترک با چانگان کایسن F70 توسعه پیدا کرده است. این اتفاق زمانی افتاد که پژو هنوز به گروه استلانتیس ملحق نشده بود. پیکاپ رم ۱۲۰۰ هم در واقع همان لندترک در پوششی متفاوت است.

پیکاپ رم

طبق اطلاعات موجود نسل جدید رم ۱۲۰۰ در مکزیک به فروش خواهد رسید. این پیکاپ مجهز به شاسی مستقل از بدنه در آمریکا عرضه نمی‌ شود و مدل Rampage کماکان نماینده رم در بازار پیکاپ‌ های سایز متوسط این کشور خواهد بود.

نسل جدید پیکاپ رم ۱۲۰۰ هنوز به طور رسمی رونمایی نشده، اما تصاویر و مشخصات آن به دست نشریه مکزیکی Auto Cosmos رسیده است. این نشریه می‌ گوید رم ۱۲۰۰ جدید با موتور ۲.۴ لیتری بنزینی در مکزیک به فروش خواهد رسید. این موتور توانایی تولید ۲۰۷ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور را دارد و نیروی آن از طریق گیربکس ۶ سرعتی دستی یا خودکار به سمت چرخ‌ ها ارسال می‌ شود. طبق انتظار این پیکاپ در نسخه‌ های تک و دو دیفرانسیل و همچنین اتاق‌ های تک و دو کابین عرضه خواهد شد.

چرخ پیکاپ رم

نشریه مکزیکی قیمت رم ۱۲۰۰ جدید را در مدل پایه معادل ۲۶۶۰۰ دلار و در مدل پرچمدار معادل ۴۰ هزار دلار برآورد کرده است. این نشریه گفته فروش رم ۱۲۰۰ از ماه آینده میلادی آغاز خواهد شد. با این حساب تا زمان رونمایی رسمی نباید فاصله زیادی داشته باشیم. پس از ورود به بازار مکزیک، این پیکاپ باید به مصاف رقبایی مثل تویوتا هایلوکس، نیسان فرانتیر، شورولت S10 مکس و پیکاپ چینی بی وای دی شارک برود. بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که شورولت S10 مکس در حقیقت همان پیکاپ چینی مکسوس T70 است که نشانی آمریکایی روی پیشانی خود دارد!

source
کلاس یوس

viraje.ir

توسط viraje.ir