کی ام سی EJ7 سدان برقی و وارداتی کرمان موتور است که در واقع همان نمونه برقی سازی شده از J7 به حساب می آید.
کی ام سی EJ7 نسخه برقی سدان محبوب کرمان موتور، یعنی کی ام سی j7 است که از تابستان ۱۴۰۲ برای بازار ایران معرفی شد. در این مطلب به بررسی و معرفی کی ام سی EJ7 میپردازیم تا با مشخصات این محصول برقی کرمان موتور بیشتر آشنا شوید.
درباره کی ام سی EJ7
ماشین KMC EJ7 یا همان جک جی ۷ برقی، محصول سال ۲۰۱۹ است و در بازار چین با نام سهول E50A عرضه میشود. این خودرو نسخه برقی سهول A5 یا همان مدل قبل از فیسلیفت کی ام سی جی ۷ بنزینی کرمان موتور است که علاوه بر مصارف تاکسیرانی، برای استفاده شخصی نیز توسط کرمان موتور به مشتریان عرضه شده است.
طراحی بدنه KMC EJ7
طراحی بدنه کی ام سی ای جی ۷ برقی نسبت به نسخه بنزینی تفاوت زیادی ندارد و به رسم خودروهای برقی، جلوپنجره آن به حالت یک پنل یکپارچه درآمده است. البته باید بدانید که چهره مدل برقی مطابق با نسخه قبل از فیسلیفت کی ام سی جی ۷ موجود در ایران طراحی شده و بنابراین طرح چراغها و نمای جلوی آن کمی قدیمیتر به نظر میرسد.
در روزهای اول عرضه نسخه بنزینی به بازار ایران، آن هم در نسخه فیسلیفت، به دلیل نبود رقبای مطرح و طراحی نسبتاً جذاب و اسپرت، این خودرو توانست سرهای زیادی را به سمت خود بچرخاند و توجهات شمار زیادی از مشتریان را جلب کند. اما رفتهرفته میتوان گفت که طراحی آن در بازار ایران کمی تکراری شده و حالا که نسخه برقی نیز تقریباً با همان شمایل و البته فیس قدیمیتر به کشور راه یافته است، نمیتوان انتظار استقبال چشمگیر از ظاهر این ماشین برقی را داشت.
اما به هر حال کی ام سی جی ۷ برقی هنوز هم در بازار ایران خودرویی نسبتاً زیبا و البته با شمایل خشن و جوانپسند به نظر میرسد که بهواسطه حجمهای تندوتیز روی بدنه و استایل خوشتراش، ظاهری عضلانی و جذاب را ارائه میدهد.
مشخصات فنی کی ام سی EJ7
ماشین کی ام سی J7 برقی یک موتور الکتریکی سنکرون مغناطیس دائم به قدرت ۱۹۰ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۳۴۰ نیوتن متر را به عنوان منبع تامین نیروی خود به کار گرفته است. انرژی مورد نیاز این موتور نیز از طریق یک باتری LFP قابل شارژ با ظرفیت ۵۰.۱ کیلووات ساعت دریافت میشود. این باتری اجازه میدهد کی ام سی EJ7 مسافتی در حدود ۴۰۲ کیلومتر را با یک مرتبه شارژ کامل بپیماید. همچنین حدود کمتر از ۸.۵ ساعت زمان نیاز است تا به کمک برق خانگی، شارژ باتری کی ام سی جی ۷ برقی از ۱۵ به ۱۰۰ درصد برسد. اگر به جایگاه شارژ سریع مراجعه کنید، زمان شارژ باتری از میزان ۳۰ تا ۸۰ درصد تنها حدود ۴۸ دقیقه به طول خواهد انجامید.
این سدان برقی کرمان موتور معادل ۱۶۵۰ کیلوگرم وزن دارد و طبق ادعای شرکت سازنده میتوانـد ظرف مدت ۷.۶ ثانیه از حالت توقف کامل به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و بیشترین سرعت آن هم برابر ۱۴۲ کیلومتر بر ساعت است. خودروهای برقی معمولاً نیازی به گیربکس ندارند و تنها یک جعبه دنده تک سرعته به منظور انتقال قدرت موتور به دیفرانسیل و محور چرخها مورد استفاده قرار میگیرد که EJ7 هم از همین قاعده پیروی میکند.
برند | کی ام سی |
مدل | EJ7 |
کلاس بدنه | لیفت بک |
سال تولید | ۲۰۲۳ |
حجم موتور | برقی |
ظرفیت باتری | ۵۰ کیلو وات ساعت |
تعداد سیلندر | — |
تعداد سوپاپ | — |
فناوری موتور | برقی |
قدرت | ۱۹۲ اسب بخار |
گشتاور | ۳۴۰ نیوتن متر |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | ۷.۶ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۶۰ کیلومتر در ساعت |
گیربکس | تک سرعته اتوماتیک |
انتقال قدرت | دیفرانسیل جلو |
تعلیق جلو | مک فرسون |
تعلیق عقب | مولتی لینک |
طول | ۴۵۷۰ میلی متر |
عرض | ۱۸۲۰ میلی متر |
ارتفاع | ۱۵۱۰ میلی متر |
فاصله محوری | ۲۷۶۰ میلی متر |
وزن | ۱۶۷۰ کیلوگرم |
حجم باک | — |
مصرف سوخت | — |
پیمایش در حالت برقی | ۵۰۰ کیلومتر |
ابعاد رینگ و لاستیک | ۲۱۵/۵۵R17 |
شرکت عرضه کننده | کرمان موتور |
برند نشان مادر | جک |
کشور سازنده | چین |
سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و مستقل مالتی لینک در عقب نیز نوید ارائه یک سواری نسبتاً پایدار با هندلینگ و کیفیت سواری قابل قبول در کی ام سی EJ7 را میدهد.
طراحی کابین و امکانات KMC EJ7
طرح کابین J7 EV برقی نیز نسبت به نسخه بنزینی کمی قدیمیتر به نظر میرسد. اصل تفاوت این دو به تمایز در سبک طراحی کنسول میانی، از بالای نمایشگر گرفته تا قسمت پنل تعویض دنده مرتبط است که در نسخه بنزینی کاملاً جدید و زیباتر احساس میشود. به هر حال در اینجا یک نمایشگر بزرگ در میانه داشبورد جا گرفته و فرمی شبیه به خودروهای تسلا را در ذهن تداعی میکند. طرح غربیلک فرمان و جزئیات طراحی دریچههای تهویه نیز تا حدودی قدیمیتر شده و آن گیرایی نسخه بنزینی را ارائه نمیدهد.
به هر حال میتوان گفت که این سبک طراحی برای یک خودروی برقی اقتصادی تقریباً مناسب است اما به دلیل توسعه روزافزون زبانهای طراحی داخلی و پیشرفت هرچه بیشتر طرح داشبورد خودروهای جدید، استایل بخش داخل کی ام سی EJ7 آنچنان که بایدوشاید بهروز احساس نمیشود. کیفیت متریال ادوات داخل کابین در سطح قابل قبول قرار دارد و از لحاظ جادار بودن نیز میتوان گفت که ۵ سرنشین بزرگسال با کمترین محدودیت و با سهولت مناسب میتوانند از فضای داخل اتاق این خودرو استفاده کنند.
از آنجا که ابتدا قرار بود این خودرو صرفا جهت مصارف تاکسی و حملونقل عمومی به بازار کشور عرضه شود، بنابراین نباید انتظار آپشنهای متنوع و آنچنانی را از آن داشته باشید. با این حال، کمبود آپشن میتواند در منطقیتر نگه داشتن قیمت خودرو تاثیر زیادی داشته باشد و از این جهت به نفع مشتری عمل کند.
مواردی مثل: کروز کنترل، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه مخصوص برای ردیف عقب، صفحه نمایشگر تمام دیجیتال پشت آمپر، حسگر فشار باد تایرها، سنسور پارک عقب، دوربین عقب، اتولایت، حسگر باران، چراغهای LED، ترمز پارک برقی، اتوهلد، ورود بدون کلید، استارت دکمهای، خروجی برق ۱۲ ولت، دو کیسه هوا، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی و…، جزو شاخصترین تجهیزات این خودروی الکتریکی به شمار میروند.
امکانات ایمنی و رفاهی
امکانات ایمنی | دو کیسه هوا – سامانه کنترل پایداری الکتریکی – سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی |
امکانات رفاهی | سنسور نور – سنسور باران – رینگ آلومینیومی – سنسور پارک و دوربین دنده عقب – دسته دنده الکتریکی – کروز کنترل – جلو آمپر دیجیتال – تریم داخلی چرم و پارچه – تهویه اتوماتیک – پاکسازی هوای کابین – فناوری LED چراغ ها – ترمز پارک برقی – اتوهلد – نمایشگر لمسی – استارت دکمه ای – بازیافت انرژی اتوماتیک |
مزایا و معایب
مزایا | شتاب مناسب – کیفیت مونتاژ خوب – پایداری مناسب – پیمایش قابل قبول |
معایب | امکانات رفاهی و ایمنی نه چندان زیاد – کمبود جایگاه های فست شارژ DC در جاده ها و شهرها |
رقبای کی ام سی EJ7
در حال حاضر محصولاتی همچون لونا GRE ایران خودرو، آریزو ۵ برقی، هونگچی E-QM5 و دیگر سدانهای برقی نسبتاً ارزانقیمتتر که احتمالاً در آینده به بازار ایران میآیند، جزو رقبای اصلی کی ام سی EJ7 محسوب میشوند.
آلبوم تصاویر
سوالات متداول
کی ام سی EJ7 به یک موتور برقی با قدرت ۱۹۰ اسب بخار و گشتاور ۳۴۰ نیوتن متر مجهز شده است. این موتور از طریق یک باتری LFP به ظرفیت ۵۰.۱ کیلووات ساعت تغذیه میشود و میتواند روی کاغذ پیمایشی معادل ۴۰۲ کیلومتر مسافت را با یک بار شارژ ارائه دهد. شارژ کامل این باتری از طریق برق خانگی AC حدود ۸.۵ ساعت طول میکشد و در صورت استفاده از فست شارژ DC، زمان شارژ باتری از سطح ۳۰ تا ۸۰ درصد، به ۴۸ دقیقه کاهش مییابد.
کی ام سی EJ7 به امکاناتی همچون کروز کنترل، سیستم کنترل پایداری، کنترل کشش یا هرزگردی، تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه مخصوص ردیف عقب، صفحه کلاستر دیجیتال پشت آمپر، حسگر فشار باد تایرها، سنسور پارک عقب، دوربین عقب، اتولایت، حسگر باران، چراغهای LED، ترمز پارک برقی، اتوهلد، ورود بدون کلید، استارت دکمهای، خروجی برق ۱۲ ولت، دو عدد کیسه هوای سرنشینان جلو و سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی و… مجهز شده است.
نوشته کی ام سی EJ7 ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی اولین بار در آخرین خودرو. پدیدار شد.
source
کلاس یوس