Wp Header Logo 962.png


منتشر شده در 09 خرداد 1403 ساعت 13:00


شرکت جیپ خود را برای ورود به بازار خودروهای تمام الکتریکی آماده می‌ کند. اولین مدل برقی این کمپانی آمریکایی واگنیر S نام دارد. این خودرو طی روزهای آینده و در تاریخ ۳۰ می به طور رسمی پرده برداری خواهد شد.

جیپ (Jeep) می‌ گوید واگنیر S آنقدر از مشخصات و عملکرد خوبی برخوردار است که محصولات تسلا را به چالش خواهد کشید. این شرکت به طور ویژه روی امکانات و پتانسیل‌ های اولین مدل تمام الکتریکی خود مانور می‌ دهد. به گفته جیپ، واگنیر S می‌ تواند با شارژ کامل باتری تا ۴۸۳ کیلومتر مسافت را پشت سر بگذارد.

برای استقبال از واگنیر S، جیپ اخیرا ویدیویی جالب منتشر کرده است. در این ویدیو نماینده جیپ به مصاف تسلا مدل Y نسخه پرفورمنس رفته و آن را در مسابقه شتاب شکست می‌ دهد.

مشخصات جیپ واگنیر S

طبق اطلاعات موجود، جیپ واگنیر S از پیشرانه‌ ای با ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۳۶ نیوتن متر گشتاور بهره می‌ برد. به لطف این نیروگاه برقی قدرتمند، شاسی بلند لوکس جیپ قادر است در زمان ۳.۴ ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به ۹۷ کیلومتر بر ساعت برساند. با چنین رکوردی باید گفت واگنیر S به اندازه یک دهم ثانیه از تسلا مدل Y نسخه پرفورمنس سریع‌ تر است. ضمن اینکه این شاسی بلند جدید در مقایسه با گرند چروکی Trackhawk شتاب بهتری دارد.

جیپ واگنیر S برقی

در حال حاضر تسلا پرفروش ‌ترین برند برقی در بازار خودروی آمریکا محسوب می ‌شود. چیپ معتقد است واگنیر S پس از ورود به بازار دردسرهای زیادی برای این برند ایجاد خواهد کرد. از دید جیپ شتاب و برد حرکتی بهتر، برگ برنده واگنیر S در رویارویی با تسلا مدل Y نسخه پرفورمنس خواهد بود. همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، برد حرکتی نماینده جیپ برابر با ۴۸۳ کیلومتر است، حال آنکه تسلا مدل Y نسخه پرفورمنس با شارژ کامل باتری می‌ تواند ۴۴۹ کیلومتر مسافت را طی کند.

کیفیت امکاناتی بهتر از تسلا مدل Y

در کنار برتری‌ های فنی، جیپ واگنیر S از لحاظ کیفیت کابین امکانات و  فناوری ها نیز دست بالاتر را خواهد داشت. این شاسی بلند برقی از سه نمایشگر دیجیتال روی داشبورد بهره می‌ برد، به عبارتی سرنشین کناری نمایشگر اختصاصی خود را دارد. علاوه بر این یک نمایشگر دیجیتال دیگر برای کنترل سیستم تهویه مطبوع و تنظیم صندلی‌ها وجود دارد. سانروف پانورامیک، نورپردازی قابل تنظیم و سیستم صوتی با کیفیت از برند مکینتاش با ۱۹ بلندگو از دیگر تجهیزات محصول جدید جیپ هستند.

واگنیر S بر اساس پلتفرم STLA Large  گروه استلانتیس توسعه پیدا کرده است. بر اساس برنامه‌ریزی‌ ها این خودرو از پاییز امسال وارد بازار آمریکا و سایر کشورها خواهد شد. از آنجایی که این خودرو مدلی لوکس به حساب می‌ آید، احتمالاً حامل برچسبی گران تر نسبت به رقبا خواهد بود.

source
کلاس یوس

viraje.ir

توسط viraje.ir